WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
تور شکوفه‌های گیلاس ژاپن

تماشای رقص شکوفه‌های گیلاس در این تور محبوب

تماشای رقص شکوفه‌های گیلاس در این تور محبوب

5/ بهمن/1402

یکی از دلایل محبوبیت ژاپن در میان گردشگران، ادغام سنت و مدرنیته و همچنین وجود باغ‌ها و بناهای تاریخی در کنار معماری مدرن است.


برنامه بهاری تور شکوفه‌های گیلاس در ژاپن

یکی از دلایل محبوبیت ژاپن در میان گردشگران، ادغام سنت و مدرنیته و همچنین وجود باغ‌ها و بناهای تاریخی در کنار معماری مدرن است. برای مثال مردم ژاپن در کنار سبک زندگی مدرن خود در جشن‌های باستانی مانند جشن شکوفه‌های گیلاس یا هانامی شرکت می‌کنند و گردشگران و طبیعت‌گردان نیز در فصل بهار به دیدن مناظر بسیار زیبای شکوفه‌های درختان گیلاس در ژاپن می‌آیند. در این مطلب با برنامه تور شکوفه‌های گیلاس ژاپن و مکان‌هایی برای دیدار از درختان گیلاس در این کشور آشنا می‌شویم.

اهمیت شکوفه گیلاس در فرهنگ ژاپنی

درخت و شکوفه گیلاس در فرهنگ ژاپنی جایگاه ویژه‌ای دارد. برای مثال از شکوفه گیلاس بارها در متون ادبی و عرفانی ذن نام برده شده است. مردم ژاپن اعتقاد دارند این شکوفه‌ها همانند ابرهای زودگذری هستند که روی شاخه‌های درخت گیلاس می‌نشینند، مدت کوتاهی می‌مانند و سپس ناپدید می‌شوند. این زیبایی شگرف که ماندگار نیست، در فرهنگ بودایی ذن به همزمانی زیبایی و فناپذیری زندگی اشاره دارد. از سوی دیگر بسیاری از نقاشان و هنرمندان صنایع دستی ژاپنی این شکوفه‌های زیبا را بر روی تابلوها و محصولات صنایع دستی نقش می‌کنند.

شکوفه‌های گیلاس

 

هانامی؛ جشن شکوفه‌های گیلاس در ژاپن

ژاپنی‌ها علاقه فراوانی به شرکت در جشن‌های سنتی دارند. این جشن‌ها رویدادهایی برای پاسداشت فرهنگ غنی ژاپن و گردهمایی مردم در کنار هم هستند. یکی از این جشن‌ها هانامی نام دارد. هانامی واژه‌ای ژاپنی به‌معنای تماشای گل و همچنین جشنواره شکوفه های گلاس ژاپن است. برای شرکت در این جشن، مردم و گردشگران از صبح زود به پارک‌ها و مکان‌هایی می‌روند که درختان شکوفه‌های گیلاس بسیاری دارند. این مانند یک پیک نیک لذت‌بخش است. مردم و گردشگران ساعت‌ها در اطراف این درختان می‌نشینند و رقص شکوفه‌های گیلاس را تماشا می‌کنند و تصاویری بدیع را ثبت می‌کنند.

شکوفه‌های گیلاس

 

زمان برگزاری تور شکوفه‌های گیلاس ژاپن

زمان برگزاری تور شکوفه های گیلاس ژاپن به فصل روییدن شکوفه‌های گیلاس در مناطق مختلف ژاپن بستگی دارد. به‌طور کلی درختان گیلاس در مناطق مختلف از اواخر دی ماه تا اوایل اردیبهشت دارای شکوفه هستند. برای مثال در شهرهای کیوتو و اوساکا ماه آوریل زمان برگزاری هانامی است.

زمان مناسب برای شرکت در تور شکوفه‌های گیلاس ژاپن در شهرهای دیگر را مرور می‌کنیم:

  • شهرهای توکیو و یوکوهاما: اواخر ماه مارس و هفته اول آوریل
  • شهرهای توهوکو و هیروساکی: ماه آوریل
  • جزیره اوکیناوا: اواسط ژانویه تا اوایل فوریه
  • شهرهای کاگوشیما و کوماموتو: اواخر ماه مارس تا اوایل آوریل

شکوفه‌های گیلاس

 

بهترین مکان‌ها برای شرکت در جشنواره شکوفه های گیلاس

جشن شکوفه های گیلاس در ژاپن یکی از محبوب‌ترین برنامه‌‌های تور ژاپن است. آژانس‌های گردشگری در تور نوروز ژاپن متناسب با دیگر برنامه‌های سفر خود، بهترین مکان‌ها را برای شرکت در جشنواره شکوفه گیلاس ژاپن انتخاب می‌کنند. بیش از 100 مکان برای شرکت در هانامی در ژاپن وجود دارند که با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

پارک شینجوکو گیوئن در توکیو

یکی از مکان‌های عمومی محبوب برای دیدار از شکوفه‌های گیلاس در ژاپن، پارک شینجوکو گیوئن در توکیو است. از دلایل شهرت این پارک نیز می‌توان به وجود 65 نوع مختلف از درختان ساکورا اشاره کرد. تعداد این درختان نیز بیش از 1000 درخت است. برخی از این درختان بر اساس گونه خود زودتر شکوفه می‌دهند و برخی دیرتر. بنابراین هانامی در این پارک برای مدت زمانی طولانی ادامه دارد.

شکوفه‌های گیلاس

 

پارک اوئنو در توکیو

پارک اوئنو یکی دیگر از پارک‌های بزرگ توکیو با مساحت 53 هکتار است. این پارک نیز دارای بیش از 1000 درخت ساکورا است. شما همچنین می‌توانید در زمان حضور در این پارک از موزه ملی توکیو که داخل پارک قرار دارد، دیدن کنید.

پارک چیدوریگافوچی در توکیو

پارک چیدوریگافوچی یکی از سایت‌های جشنواره هانامی است. این پارک در اطراف خندق قدیمی ژاپن ساخته شده است و شما می‌توانید از قایق‌ها برای گشت‌وگذار در پارک و دیدار از شکوفه‌های گیلاس استفاده کنید. زیارتگاه یاسوکونی نیز در این پارک قرار دارد.

باغ سانکین در یوکوهاما

باغ سانکین پارکی وسیع با وسعت 175 هزار متر مربع در شهر یوکوهاما است. این باغ دارای چندین بنای تاریخی است. از دلایل دیگر شهرت این باغ می‌توان به صدها درخت ساکورا و همچنین درختان آلو اشاره کرد که آن‌ها نیز شکوفه‌های زیبایی دارند.

معبد تسوروگائوکا هاچیمانگو در کاماکورا

معبد تسوروگائوکا هاچیمانگو مکانی عالی برای علاقمندان به تاریخ و طبیعت ژاپن است. این یکی از مهم‌ترین معابد آیین شینتو است. با ورود به این محوطه زیبا می‌توانید عکس های جذابی بگیرید. در حدود 500 درخت گیلاس در اطراف آن قرار دارند.

پارک مارویاما در کیوتو

پارک مارویاما در کنار معبد یاساکا در شهر کیوتو قرار دارد. این پارک سالانه میزبان گردشگران بسیاری است که در تور شکوفه های گیلاس ژاپن شرکت می‌کنند. این پارک همچنین دارای یک درخت گیلاس بسیار بزرگ و زیبا است که در مرکز پارک قرار دارد.

شکوفه‌های گیلاس

 

منطقه آراشیاما در کیوتو

از دیگر سایت‌های جشنواره هانامی می‌توان به منطقه خوش‌ آب‌وهوای آراشیاما اشاره کرد که در شمال غربی کیوتو قرار دارد نوروز امسال خود را برای بازدید از این منطقه زیبا آماده کنید. درختان گیلاس بسیاری در این منطقه وجود دارند که برخی از زیباترین این درختان را می‌توانید در اطراف پل توگتسوکیو تماشا کنید.

پارک کما ساکورانومیا در اوساکا

در شهر اوساکای ژاپن، بهترین مکان برای دیدار از شکوفه های گیلاس، پارک کما ساکورانومیا است. این پارک در مسیر رودخانه اوکاوا احداث شده است. شما می‌توانید برای دیدار از شکوفه‌های گیلاس در این پارک، پیاده‌روی یا قایق‌سواری را انتخاب کنید.

شرکت در جشنواره هانامی با ثبت نام در تور شکوفه های گیلاس ژاپن

تور ژاپن یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی مجموعه اسپیلت البرز است. تورهای ژاپن در فصل بهار با نام تور شکوفه‌های گیلاس نیز شناخته می‌شوند. زیرا شرکت در جشنواره هانامی یکی از برنامه‌های قطعی این تور است. از دیگر برنامه‌های این تور می‌توان به دیدار از جاذبه‌های گردشگری در شهرهای توکیو، کیوتو، اوساکا و هاکونه اشاره کرد. قیمت تور ژاپن نوروز به برنامه‌های تور بستگی دارد و شما می‌توانید برای آگاهی از تور ژاپن نوروز 1404 با همکاران ما در مجموعه اسپیلت البرز تماس بگیرید.


5/ بهمن/1402


لینک: تور-شکوفه-های-گیلاس-ژاپن

تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف