WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
مصاحبه سهند عقدایی با آگرد

به مشتریان‌ تجربه می‌فروشیم

به مشتریان‌ تجربه می‌فروشیم

6/ دی/1399

سهند عقدایی، هم‌بنیان‌گذار شرکت اسپیلت البرز در مصاحبه با آگرد، رسانه تخصصی کسب وکارهای نوآور گردشگری؛از چند و چون و کیفیت گردشگری کوهستان در ایران و آینده توریسم می‌گوید.

"کشور ما آبستن تحولات و تنش‌های زیادی است و ممکن است در سال‌های آینده بحران‌های دیگری هم پیش بیایند که معادلات را به کلی هم بریزند. اما تا زمانی که وارد تنش و بحران بعدی نشده‌ایم باید ایده از این ستون تا آن ستون را دنبال کنیم و در فرصت‌های کوتاهی که پیش رویمان قرار می‌گیرد، باید تورمان را پهن کنیم و ماهیگیری کنیم."


گردشگری کوهستان از جمله زیرمجموعه‌های تخصصی صنعت گردشگری است که در آن خدمات مرتبط با کوهنوردی به گردشگران عرضه می‌شود. حوزه‌ای که مخاطبان خاص خود را دارد و بازار آن نیز نسبتا بزرگ است. کشورهای زیادی هستند که به رغم وضعیت اقتصادی نه‌چندان مطلوب، به دلیل داشتن کوهستان‌ها و قله‌های بزرگ و مرتفع، سرمایه‌گذاری‌های فراوانی بر این سبک گردشگری کرده‌اند و درآمدهای زیادی از این راه به دست می‌آورند. در ایران نیز گرچه این نوع گردشگری چندان جا نیفتاده و کسی هم چندان سراغ آن را نمی‌گیرد، ظرفیت‌های بالایی در گردشگری کوهستان دارد. شرکت‌هایی نظیر اسپیلت البرز سال‌هاست به صورت تخصصی در زمینه طبیعت‌گردی و گردشگری کوهستان فعالند.

 

شرکت خدمات مسافرتی و طبیعت‌گردی اسپیلت البرز یکی از مجموعه‌های قدیمی‌ و البته خوش‌نام‌ برگزارکننده تورهای داخلی و خارجی طبیعت‌گردی در کشور است و آن‌طور که سهند عقدایی، هم‌بنیان‌گذار این شرکت می‌گوید، مدت‌ها پیش از آنکه تورهای طبیعت‌گردی در کشور مد شوند، این کار را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کرده‌اند. عقدایی که خود از جمله کوهنوردان حرفه‌ای است، در سال ۸۵ اسپیلت البرز را به اتفاق دایی‌اش راه‌اندازی کرده است. سال‌ها طراحی و تجاری‌سازی تور طبیعت گردی و گردشگری کوهستان در داخل و خارج کشور تنها بخشی از کارهایی است که عقدایی و تیم او در اسپیلت البرز انجام داده‌اند.

 

 

اسپیلت البرز از سال ۹۴ در منطقه دماوند نخستین اکوکمپ ایران را در کلاس جهانی تاسیس کرده و پذیرای گردشگران کوهستان داخلی و خارجی است. در گفت‌و‌گوی مفصل پیش رو، پای صحبت‌های هم‌موسس شرکت اسپیلت البرز نشسته‌ایم. عقدایی در این پرسش و پاسخ از علاقه‌اش به کوهنوردی و چالش‌های شخصی‌اش برای ورود به گردشگری کوهستان و طبیعت‌گردی می‌گوید، و ساختار و حوزه فعالیت اسپیلت البرز و دماوند اکوکمپ را شرح می‌دهد. آسیب‌شناسی وضعیت گردشگری کوهستان ایران کشور و همینطور آینده صنعت گردشگری نیز بخش مهم‌تر این گفت‌و‌گو است.

 

برای خواندن متن کامل مصاحبه بر روی این لینک کلیک کنید.


6/ دی/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف