WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو افتتاح شد

باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو افتتاح شد

1/ مهر/1399

به گزارش ایلنا، حجت الله ایوبی (دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو)، ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۹در دیدار اعضای باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو اظهار کرد: راه نجات بسیاری از مسائل اقتصادی و فرهنگی در کشور گردشگری است و بسیاری از کسانی که به‌عنوان گردشکر وارد ایران می‌شوند، می‌توانند سفیران فرهنگی ما در کشور خود باشند.


دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران با اشاره به برنامه های پیش‌رو برای جشن نوروز گفت: برنامه نوروز ۱۴۰۰ از سوی کمیسیون ملی یونسکو در حال طراحی است که باشگاه توسعه گردشگری خلاق می‌تواند در اجرای این طرح و برگزاری آن همراه ما باشد. در برپایی گالری‌های مجازی نیز می‌توانیم از ظرفیت‌های باشگاه گردشگری استفاده کنیم.

 


 راه‌اندازی تورهای مجازی با کمک باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو


ایوبی توضیح داد: در برخی شهرها می‌توانیم تورهای مجازی راه‌اندازی کنیم و بدین‌ترتیب می‌توان بازدید مجازی از مکان‌های گردشگری کمتر شناخته‌شده را برای مردم فراهم کرد.


 آموزش؛ مهم‌ترین کار باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو


وی با بیان اینکه کمیسیون ملی یونسکو در کنار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای انتقال تجربه‌های جهانی قرار دارد، تاکید کرد: من بر این باورم که مهم‌ترین کار باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو، مسأله آموزش است و این باشگاه باید برای بسیج شهرها و کشف جاهای ناشناخته قدم بردارد.



 اهدای دو گواهی کیفیت خدمات گردشگری و گواهی احترام به گردشگر از سوی باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو


در ادامه این نشست سمیرا عباسیان رئیس باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو توضیحاتی درباره آموزش بر پایه گردشگری خلاق و اهدای دو گواهی تخصصی از سوی این باشگاه ارائه کرد. وی افزود: باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو سنجش کیفیت خدمات گردشگری را در اولویت قرار داده و کارشناسان این باشگاه براساس شاخص‌های مورد تایید یونسکو و سازمان جهانی گردشگری، تاسیسات گردشگری را ارزیابی و امتیازدهی کرده و بر پایه آن گواهی های خود را اهدا می‌کنند.  

 



 ایجاد کسب‌وکارهای کوچک برپایه گردشکری خلاق و دوره برندینگ شهری بر پایه شهرهای خلاق از دیگر برنامه‌های باشگاه  


سهند عقدایی دبیر باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو با اشاره به دوره های آموزشی تهیه شده از سوی باشگاه همچون ایجاد کسب‌وکارهای کوچک برپایه گردشکری خلاق یادآور شد: مخاطب ما در این کارگاه ها فعالان گردشگری در شهرها و روستاهای مختلف هستند که توانمندی‌هایی دارند و با آموزش و مشاوره می‎توانند کسب‌وکار خود را راه بیاندازند. عقدایی ادامه داد: دوره برندینگ شهری بر پایه شهرهای خلاق یکی دیگر از دوره‌های آموزشی باشگاه است که مخاطب آن، شهرداری‌ها و مسؤولان دولتی گردشگری هستند که خواهان برندینگ شهر خود براساس گردشگری خلاق هستند.

سمیرا عباسیان رئیس، سهند عقدایی دبیر، اویس کیانی بازرس، مژگان خلیلی مسؤول تحقیق و توسعه، عطا فرزام‌نیا مسئول گردشگری الکترونیک، محمد شیرکوند مسؤول بخش بین الملل، محمد جواد امامی مسئول سرمایه گذاری و عباس شعبانی متخصص گردشگری تجاری از اعضای هیئت رئیسه باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو، از جمله حاضران در این جلسه بودند.

برای پیگیری اخبار و اطلاعات بیشتر وبسایت باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو را دنبال کنید.



لینک کامل خبر در ایرنا
لینک کامل خبر در خبرگزاری برنا
لینک کامل خبر در جوان آنلاین
لینک کامل خبر در ایلنا
لینک کامل خبر در ایسنا
لینک کامل خبر در عصر ایران


1/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف