WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

تاکید معاونت گردشگری کشور بر دریافت خسارت کنسلی تورهای نوروزی

تاکید معاونت گردشگری کشور بر دریافت خسارت کنسلی تورهای نوروزی

13/ اسفند/1398

معاونت گردشگری کشور گفتیم به خاطر کنسلی از مردم جریمه گرفته نشود، اشاره ای به خسارت نشده است.


ولی تیموری معاون گردشگری کشور طی آخرین مصاحبه خود با ایسنا به تبیین و شفاف‌سازی بخشنامه هفته قبل این معاونت راجع به کنسلی تورهای نوروزی پرداخت.

 

او در بخشی از این مصاحبه گفت: ((موضوع خسارت با جریمه فرق دارد، مثلا اگر فردی از یک آژانس، تور ایتالیا خریده باشد و آن آژانس اقداماتی را مثل ویزا انجام داده باشد، طبیعی است طبق قواعد بین‌المللی نمی‌تواند هزینه‌هایی از این دست را پس از کنسلی، به مردم بازگرداند. در بخشنامه هم تاکید شده است به خاطر کنسلی از مردم جریمه گرفته نشود، اشاره‌ای به خسارت نشده است.))

 

معاون گردشگری در پاسخ به درخواست برخی از آژانس‌ها برای اعمال شرط تنفس برای بازپرداخت هزینه لغو سفر، گفت: ((این‌که آژانس‌ها برای تور هزینه کرده‌اند کاملا قابل درک است و طبیعتا نمی‌توانند به همه درخواست‌ها برای لغو سفر یکباره و در مدت زمان کوتاهی جواب دهند.

 

(آژانس ها) می‌توانند با مسافر توافق کنند و تنفس برای بازپرداخت بگیرند. راه‌کار برای مصالحه و مذاکره به اندازه تک تک قراردادها بسیار است، وزارتخانه دیگر نمی‌تواند وارد این تعاملات بین فردی شود.))

 

شایان ذکر است هفته قبل معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در بخشنامه‌ای از آژانس‎های خدمات مسافرتی خواسته بود هزینه تورهای کنسل شده نوروز را بدون جریمه عودت دهند که این بخشنامه از سوی فعالین گردشگری غیر کارشناسی تلقی شده و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران طی بیانیه‌ای آن را غیر قابل انجام دانسته بود.

 

حال معاونت گردشگری در آخرین مصاحبه خود طی تفسیر بخشنامه فوق اذعان داشته است که موضوع کنسلی با خسارت متفاوت بوده و آژانس‌ها محق به برداشت خسارت کنسلی تورهای نوروزی می‌باشند.


13/ اسفند/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف