WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
اطلاعیه شماره 1

سخنی با همسفران نوروز 99

سخنی با همسفران نوروز 99

12/ اسفند/1398

سلام داریم به همسفران گرامی اسپیلت البرز، همراهانی که سالها به ما اعتماد کرده اند و بارها میزبان سفرشان بوده ایم و همچنین سفردوستانی که در ماه های گذشته اقبال آشنایی شان را داشتیم.


اسپیلت البرز برای نوروز 1399 نیز چون سال‌های گذشته تدارک سفرهای خارجی و داخلی بسیاری دیده بود. از آبان ماه فهرست سفرها را تقدیم کردیم. تورهای خارجی و داخلی که ماه‌ها به طراحی‌شان نشسته بودیم و در هفته‌های بعدتر با جشنواره‌هایی متنوع از تخفیف‌ها، مهیای آمدن شما شدیم. حاصل، استقبال بی‌نظیر شما بود که به رغم فضای منفی این ماه‌ها، بیشتر از هر سال در تورهای ما نام نوشتید.

 

قاعده‌ای که اسپیلت‌البرز از روز آغاز در 15 سال پیش، به رغم همه پستی و بلندی‌های این سال‌ها، همیشه به آن دست یافته است: هر سال همسفرانی بیش از پارسال، حتی اگر سالی که گذشت سال بد و باد بوده باشد!

 

اما امروز که به نزدیک آخرین نوروز این قرن رسیده‌ایم با شرایطی روبرو شده‌ایم که برای هیچ‌کدام‌مان آشنا و قابل پیش‌بینی نبود. آنچه که تا ده روز قبل هم به مخیله‌مان خطور نمی‌کرد. بیماری کرونا که در کوتاه زمانی در کشورمان فراگیر شد و حالا می‌رود تا دنیا را درنوردد. در روزهای قبل بیشتر پروازهای بین المللی از ایران کنسل شدند، برخی کشورها ورود ایرانی را ممنوع کردند و برخی دیگر به اندک نشانه‎ای مشکوکین را قرنطینه طولانی می‌کنند و یا برمی‌گردانند. در داخل کشور هم اکنون توصیه‌ها به خانه ماندن و اجتناب از حضور در فضاهای عمومی است. البته سرعت وقایع سریع است و غافلگیری آنچنان زیاد که توصیه‌ها و ممنوعیت‌ها تنها برای چند روزی است و زود به زود به‌روزرسانی می‌شود. اما آنچه قطعی است اینکه برنامه‌ریزی بسیاری از سفرها نمی‌تواند بلاتکلیف بماند تا شب سفر. نه برای مجری سفر و صد البته نه برای مسافر.

 

امروز که یازدهم اسفند 1398 است، با جمع بندی شرایط تاکنون، ناگزیریم همه سفرهای خارجی نوروز را خاتمه یافته بدانیم. منتظریم شرکت‌های هواپیمایی شرایط و کنسلی‌ پروازهای نوروزی‌شان را اعلام کنند. از آن سو با کارگزاران مقاصد که از ماه‌ها قبل خدمات سفرهامان را پیش‌خرید کرده‌ایم در حال مذاکره‌ایم که بتوانیم به نتیجه منصفانه‌ای‌ برسیم و حداکثر منافع همسفران‌مان را در این شرایط تامین کنیم.

 

سرنوشت سفرهای داخلی نیز گرچه منتظر اعلام رسمی ستاد بحران و وزارت بهداشت درباره سفرهای نوروزی است اما درک می‌کنیم بسیاری از همسفران نخواهند بلاتکلیف بمانند یا اینکه از هم اکنون تصمیم‌شان را بر کنسلی سفر گرفته باشند. لذا مذاکرات کنسلی احتمالی سفرهای داخلی را با تامین کنندگان خدمات آغاز کرده‌ایم.

 

اما در اینجا از همه همسفران قدیمی و جدید خواهش داریم در شرایط پیش آمده، همراه و یاور ما باشند. خوب می‌دانید این مشکلی ملی و جهانی است که همه اقتصاد گردشگری و بسیاری از دیگر کسب و کارها را متوقف کرده است. ما پاییز هرسال، همراه با شروع پیش فروش تورهای نوروزی و حتی قبل از آن، پیش‌خرید و رزرو خدمات مقاصد را شروع می‌کنیم. تامین‌کنندگان خدمات نیز با پولی که به گردش درآمده، خود را مهیای نیازهای مسافران می‌کنند و این چرخه همین طور ادامه می‌یابد. امروز که با یک کنسلی فراگیر در داخل و خارج روبرو هستیم، حل مشکل از عهده یک جزئ و تنها یک حلقه‌ از زنجیره ساخته نیست. شایسته است همه، از شما همسفران عزیز گرفته تا تورگردان و هتل دار و زنجیره تامین در کنار هم و از یکدیگر حمایت کنیم تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

 

خواهش ما از شما همسفران این است اگر سفرتان کنسل شده یا خود می‌خواهید کنسل کنید، آنچه را تاکنون پرداخت کرده‌اید، به عنوان اعتبار سفر، نزد ما به امانت بگذارید تا ما هم بتوانیم به همین سیاق، خسارت‌ها را به حداقل برسانیم و پرداخت‌هایی را که تاکنون به تامین‌کنندگان خدمات انجام داده‌ایم به عنوان اعتبار سفر برای‌تان حفظ کنیم. انگاه شما بدون پرداخت کنسلی، از ابتدای سال 1399 تا پایان نوروز 1400  از آن بهره مند باشید.

ما منت شما را داریم علاوه بر مبالغی که تاکنون برای تورهایتان پرداخت کرده‌اید، اعتبار تخفیف‌های نوروزی‌تان را نیز حفظ کنیم و در تمام سال آینده نیز با جشنواره‌های متنوعی از تخفیف‌های بیشتر قدردان شما باشیم.

 

اسپیلت البرز باور دارد با پشت سر گذاشتن این روزهای سخت و نامنتظر، در آینده‌ای نزدیک، همه ما بیشتر نیاز خواهیم داشت سفر برویم، توان مصرف شده‌مان را بازسازی کنیم و با امید و اتکای به خودمان، به استقبال قرن جدید بشتابیم.

 

در این روزهای ناخواسته رکود، در کنار مراقبت از خود و کمک به هموطنان‌مان، به برنامه‌ریزی تورهای پرشمار داخلی و خارجی در ماه‌های آینده نشسته‌ایم. طراحی سفر را در مقاصد جدید با جدیت دنبال می‌کنیم و همه سفرهایی را که در نوروز پیش‌رو می‌خواستیم برویم، می‌خواهیم در سال جدید در زمان‌های مساعدشان اجرا کنیم.

 

عشق است باقی ای دل، باقی همه حکایت

ما عمر خویشتن را، ضایع نمی‌گذاریم

خمخانه ایست معمور، در وی شراب راوق

از بهر باده نوشان، پیمانه می‌شماریم!

(شاه نعمت الله ولی)

 

به امید دیدار شما و تجربه‌هایی ناب در سفرهای آینده

11 اسفند 1398


12/ اسفند/1398



بحث و تبادل نظر
مسعود عبدی
1398/12/16 14:24
با عرض سلام وخداقوت ؛با شناختی که از مجموعه وزین وفرهیخته اسپیلت البرز به ویژه مدیران با درایتش داریم ،معتقدیم این روزهای خاکستری را نیز با صلابت پشت سر میگذارد . ای دل ار سیل فنا بنیاد هستی برکند      چون تو را نوح است کشتیبان ز طوفان غم محور با آرزوی سلامتی ،سربلندی وموفقیت هرچه بیشتر.
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/03/26 17:01
سلام آقای عبدی عزیز و گرامی
ممنون از همراهی هاتون
سرمایه باارزش و مایه‌ی افتخار ما هستید.
جمشید لاچینی
1398/12/13 09:23
بهترین تصمیمی که می‌شد گرفت غیر از این هم از مدیران اسپیلت توقع نبود.کاملا موافقم.به امید سفرهای آینده.
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/03/26 15:59
ممنون آقای لاچینی گرامی و بزرگوار
مایه‌ی افتخارید و باارزش‌ترین سرمایه‌ی ما.
مرضيه قراوسكي
1398/12/12 22:06
سلام به نظرم كاملا منطقي است و بهتره كه پول واسه سفرهاي بعدي نزد شما باشه كه در سفرهاي آتي بتونيم ازش استفاده كنيم
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/03/26 15:54
ممنون‌ایم از شما همسفر و همراه عزیز
مایه‌ی افتخارید و گران‌قدرترین سرمایه‌ی ما.
محمد مهدی عظیمی
1398/12/12 16:11
درود و صد درود. اول به خودم میگم، امیدتان به تنها قدرت و نیروی جهان باشد، زیرا او دست های بی شمار دارد و راه های زیادی بلد است. موفق باشید.
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/03/26 16:28
سلام آقای عظیمی گرامی
ممنون از دلگرمی ها و همراهی ها
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف