WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
تور کرواسی، بلغارستان و صربستان

سفر به ناشناخته های جنوب شرق اروپا در بالکان زیبا

سفر به ناشناخته های جنوب شرق اروپا در بالکان زیبا

21/ دی/1398

منطقه بالکان را متاسفانه خیلی از گردشگران نمی‌شناسند. وقتی صحبت از اروپا می‌شود، بیشتر ما به فرانسه و ایتالیا فکر می‌کنیم


ولی واقعیت این است که کشورهای منطقه بالکان (مثل بلغارستان، رومانی، صربستان، مقدونیه و…) دنیای منحصر به فردی دارند که می‌توانند یک مسافرت بی‌نظیر را برای شما رقم بزنند. یکی از تورهای نوروزی ما برای سال 99، تور بالکان است. در این تور سه کشور کرواسی، بلغارستان و صربستان را می‌بینیم. در مناظر طبیعی تماشایی‌شان غرق می‌شویم و از نزدیک با فرهنگ و غذاهای این کشورها آشنا می‌شویم.

 

 

شبه‌جزیره بالکان را بهتر بشناسیم

"بالکان" در زبان ترکی به معنی رشته کوه پوشیده از درخت است و چون این منطقه در جنوب شرق اروپا تا شمال غرب ترکیه کشیده شده، بالکان نام گرفته. تقسیم‌های کشوری این منطقه بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تا حدود زیادی عوض شد اما فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای بالکان مشابه قدیم و مشابه همدیگر است. بیشتر مردم این مناطق روسی صحبت می‌کنند و تحت تاثیر فرهنگ کهن روسیه هستند. این کشورها هم میزبان بخش بزرگی از تاریخ فرهنگ، هنر و موسیقی اروپا هستند و هم طبیعت بسیار زیبایی دارند. از پارک‌های ملی سرسبز تا چشمه‌های هزاران ساله و جنگل‌های سردسیری. سفر نوروزی ما شامل سه کشور صربستان، بلغارستان و کرواسی است. آماده هستید؟

 

 

یک گردش در پایتخت فرهنگی اروپا

شهر پلودیو یا پلودیوف در بلغارستان (که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپاست) در سال 2019 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد. این قاره زیبا که فرهنگی غنی از نظر هنر و موسیقی دارد، هر سال یک پایتخت انتخاب می‌کند و در سی‌امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین، این قرعه به نام پلودیو افتاد. قدمت تمدن در این شهر به شش هزار سال می‌رسد و آثار معماری مختلفی از یونان، روم و امپراتوری عثمانی را می‌توانید در آن پیدا کنید. این شهر پر است از گالری‌ها و نمایشگاه‎ها و مراکز تئاتر و موسیقی که هر روز در آن‌‍ها برنامه برگزار می‌شود (حدود 350 رویداد فقط در سال 2019). ما یک روز کامل در پلودیو به گردش می‌پردازیم.

 

 

بلگراد، یک شهر تاریخی

بلگراد از ابتدای قرن بیستم تا امروز شاهد انقلاب‌ها و جنگ‌های زیادی بوده و یک شهر تاریخی محسوب می‌شود. پایتخت صربستان امروز در حد فاصل دو رودخانه دانوب و ساوا قرار دارد و با قلعه‌ها و دژهای تاریخی‌اش هر سال گردشگران زیادی را به این کشور می‌آورد. بازدید از دژ بلگراد (که دژ کاله مگدان هم نام دارد) در برنامه‌های تور نورزی ماست. این قلعه رو به رودخانه‌ دانوب قرار گرفته و قدمتش به قرن دوم میلادی می‌رسد. دژ کاله مگدان در طول سال‌های بعد، در قرن ششم و دوازدهم دو بار کاملا تخریب شد و در قرن چهاردهم دوباره توسط امپراطوری بیزانس ساخته شد و تا امروز پا بر جاست. در بلگراد از کلیسای ساوا هم بازدید می‌کنیم. کلیسای جامع سنت ساوا یکی از زیباترین کلیساهای جنوب شرق اروپاست که به نام قدیسی نامگذاری شده که کلیسای ارتدکس را در کشور صربستان بنیان‌گذاری کرد.

 

 

سمفونی رنگ‌های بهاری در پارک ملی پلیت ویسه

پارک و دریاچه پلیت ویسه در کرواسی، هر سال با آمدن بهار میزبان پوشش گیاهی منحصر به فرد این کشور می‌شوند و گذراندن چند ساعت در قلب این پارک کنار تپه‌های پوشیده از گل و آب شفاف دریاچه می‌تواند برای شروع سال فوق‌العاده باشد. تنها بیست و چند سال پیش بود که در یک درگیری داخلی در کرواسی، نیمی از این مکان تخریب شد، اما امروز آن قدر زیباست که ممکن است باور نکنید روزی یک ویرانه بوده! این پارک که در تور نوروزی‌مان از آن بازدید می‌کنیم در کنار پوشش گیاهی‌اش شانزده دریاچه بزرگ و کوچک دارد که با راه‌های آبی ظریف به هم وصل شده‌اند و مسیرهای پیاده‌روی در میانشان، بازدید از این پارک را راحت کرده  است.

 

 

نوروز امسال با اسپیلت البرز به کشورهای جنوب شرق اروپا سفر کنید

این تور نوروزی از 29 اسفند شروع می‌شود و پانزده روز طول می‌کشد. پانزده روزی که در آن از سه کشور بازدید می‌کنیم و در هتل‌های چهار و پنج ستاره اقامت خواهیم کرد. برنامه کامل این تور (به تفکیک روز) با امکان ثبت نام آنلاین در این صفحه قرار دارد. خلاصه‌ای از برنامه‌های این تور را این جا بخوانید:

  • یک روز گشت کامل در پلودیو بلغارستان مشهور به شهر هفت ‏تپه، پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2019
  • دیدار از شهر زیبای صوفیه و کلیسای الکساندر نوسکی در بلغارستان
  • گشت ساحل‏‌های گلدن سندز و سی‏ گاردن در وارنا، ساحل سنت‏ کنستانتین و هلنا
  • شنا در چشمه‌های ِآب گرم و معدنیِ تجهیز شده خانه‏ ی آکوا با چشم‌انداز بی‏‌نظیر دریای سیاه
  • بازدید از شهر تاریخی ِبلگراد و دژِ کاله مگدان، کلیسای ساوا
  • امکان بازدید از شهر زیبای نوی ساد و گشت یک روزه هیجان انگیز در کناره رود دانوب
  • بازدید از شهر زیبای زاگرب، بازار دولاک تئاتر ملی کرواسی، کلیسای سنت مارک
  • گشت در شهر اسپلیت و پارک ملی پلیت ویسه
  • دیدار از بندر ریوا، پارک مارجان، کلیسای جامع سنت دومینوس و قلعه دیوکلتین
  • دیدار از شهر دوبرونیک مشهور به مروارید دریای آدریاتیک و لوکیشن سریال مشهور بازی تاج و تخت

21/ دی/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف