WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

سفر به برزیل بدون دیدن آمازون، مثل سفر به شمال ایران بدون تماشای جنگل و دریاست!

سفر به برزیل بدون دیدن آمازون، مثل سفر به شمال ایران بدون تماشای جنگل و دریاست!

28/ بهمن/1398

سفر به برزیل سفر به کشوری پر از رنگ و رقص و شادی است. وقتی به برزیل فکر می‌کنیم بیشتر ما یاد فوتبال این کشور می‌افتیم که در جهان حرف اول را می‌زند.


برزیل کشور رنگ و رقص و شادی است. وقتی به برزیل فکر می‌کنیم بیشتر ما یاد فوتبال این کشور می‌افتیم که در جهان حرف اول را می‌زند (یا حداقل تا دو دوره قبلی جام جهانی می‌زد). برزیل ستاره‌های زیادی به فوتبال دنیا معرفی کرده. اما خیلی از ما نمی‌دانیم که جنگل‌های آمازون هم در برزیل قرار دارند. پوشش طبیعی بی‌نظیر و منحصر به فرد این کشور، میزبان سه چهارم گونه‌های جانوری دنیاست. هر سال توریست‎های زیادی پیاده یا با ماشین‌های آفرود به این جنگل‌ها سر می‌زنند و از منسجم‌ترین بافت طبیعی دنیا لذت می‌برند. برنامه نوروز امسالتان را چیده‌اید؟ سفر به جنگل‌های آمازون چطور است؟ در این مطلب با هم از کشوری می‌خوانیم که کمتر میزبان گردشگران کشور ما بوده اما قطعا جاذبه‌های زیادی برای همه ما خواهد داشت، برزیلِ زیبا!

 تور برزیل

 

برزیل، سرزمین آفتاب و طبیعت بی‌مانند

محال است که یک تور برزیل (یا حتی یک سفر گردشگری ساده به این کشور) بدون بازدید از جنگل‌های آمازون کامل شود. این جنگل‎های بارانی محبوب‌ترین جاذبه گردشگری برزیل هستند و سالانه میلیون‌ها نفر از این جنگل‌ها چه در قسمت‌های وحشی و چه در پارک‌های محافظت‌شده بازدید می‏کنند. با آتش‌سوزی‎ها و تخریب‌هایی که در چند سال اخیر برای این جنگل‌ها اتفاق افتاده دولت برزیل این روزها بیشتر از همیشه در حال تلاش برای محافظت از بافت طبیعی این کشور است. تلاش‎هایی که برزیل را به یک قطب گردشگری تبدیل کرده‌اند. در تور نوروزی برزیل، ما با راهنمایی تورلیدرهای حرفه‌ای در آبراه‌های باریک این جنگل‌ها قایق‏سواری می‏کنیم و پرندگان، تنبل‌های درختی و میمون‏های کوچک آمازون را از نزدیک می‎بینیم، با قبایلی که هنوز در قلب جنگل زندگی می‌کنند آشنا می‌شویم و رقص و آیین‏‎های سنتی‏‎شان را می‏‎شناسیم. علاوه بر جنگل‏ها، برزیل حدود دو هزار ساحل مختلف دارد که دور تا دورش را پوشانده‌اند که بسیاری از آن‌ها مناطق محافظت‎شده هستند. ما در ساحل معروف کوپاکابانا در آب‏های اقیانوس اطلس شنا خواهیم کرد و از امکانات هتل ساحلی پنج ستاره آن استفاده می‌کنیم.

 بناهاب تاریخی برزیل

 

ساختمان‌ها  و بناهای تاریخی را از دست ندهید

مجسمه مسیح نجات‏بخش در ریو دو ژنیرو یکی از معروف‎‌ترین مجسمه‌های دنیاست که آن را احتمالا در فیلم‌های زیادی دیده‌اید. این مجسمه که بازدید از آن در برنامه‌های تور نوروزی اسپیلت البرز قرار دارد در قله کوه کورکووادو ساخته شده و نزدیک به چهل متر ارتفاع دارد، شاید بد نباشد بدانید این مجسمه یکی از عجایب هفتگانه جهان هم هست. دو دستِ باز پنجمین مجسمه بزرگ جهان، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای برزیل را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند. اما در کنار این مجسمه، ما در تورمان از ورزشگاه ماراکانا (میزبان جام جهانی 1950)، پله های معروف سلارون و بسیاری از مراکز تاریخی دیگر در برزیل بازدید می‎کنیم و برای صرف شش وعده غذایی به رستوران‌های معروف برزیلی می‌رویم تا نزدیک‌تر از همیشه با غذاهای محلی این کشور آشنا شویم.

 شهرهای خوش رنگ برزیل

 

شهرهای خوش‌رنگِ آمریکای جنوبی

علاوه بر طبیعت زیبا و بناهای تاریخی خاص، برزیل شهرسازی منحصر به فردی دارد که می‌تواند به خودی خود میزبان یک تور گردشگری باشد. به محض ورود به پایتخت برزیل با خیابان‌های پهنی مواجه می‌شویم که دو طرفشان با نخل‌های بلند محاصره شده. نوازندگان زیادی در گوشه و کنار پیاده‌روها مشغول نواختن موسیقی شاد آمریکای جنوبی هستند و فضای این کشور آفتابی، همیشه شاد است. ما در شهر سائو پائولو بازدید از "کوچه بتمن" را در برنامه‎‌هایمان داریم. سر تا سر دیوارها (و حتی بخش‌هایی از زمین) این کوچه بلند با گرافیتی‌هایی از بتمن و دیگر شخصیت‌های داستانی نقاشی شده‌اند و با ورود به آن انگار وارد یک جهان خیالی می‌شوید. همچنین در سائو پائولو به دیدار بازار بزرگ میوه‌های استوایی می‌رویم و میوه‌ها و سبزیجاتی را می‌بینیم که فقط در برزیل پیدا می‌شوند، میوه‎‌هایی از قلب جنگل‌های بارانی آمازون!

 تور نوروز برزیل

 

 


28/ بهمن/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف