WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
سفر به کوبا

بیایید امسال، 60 سال در زمان به عقب برویم!

بیایید امسال، 60 سال در زمان به عقب برویم!

10/ دی/1398

شاید کمتر کشوری را بشود پیدا کرد که هنوز ماشین‌های میانه قرن بیستم در آن رفت و آمد می‌کنند و بخش بزرگی از ساختمان‌هایش زیر ده طبقه ارتفاع دارند. کشوری که در آن خبری از آسمان‌خراش‌ها نیست


 سفر به کوبا: بیایید امسال، 60 سال در زمان به عقب برویم!

 

و کافه‌های کوچک محلی هنوز مشتری دارند. کوبا در سال‌های میان قرن بیستم، با انقلاب مارکسیستی مردمش، ارتباطش را به شکل کامل با آمریکای شمالی قطع کرد و همین باعث شد که شهرهایش تا حدود زیادی در همان زمان باقی بمانند (البته اگر عادی‌سازی روابط این دو کشور در سال 2014 را به حساب نیاوریم). فارغ از تمام اتفاقات سیاسی و تاریخ عجیب کوبا، این کشور یکی از جاذبه‌های گردشگری آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. امسال با تور نوروزی اسپیلت البرز، به یکی از زیباترین کشورهای دنیا سفر کنید!

 تاریخ کوبا

 

تاریخ کوبا را می‌شناسید؟

اگر بخواهیم همه چیز را به زبان ساده بگوییم، کوبا کشوری است که انقلاب سرنوشتش را برای همیشه عوض کرد. در سال 1959 فیدل کاسترو حکومت را به دست گرفت و رهبر پیشین کوبا، ژنرال باتیستا از کشور فرار کرد. کوبا با اتحاد جماهیر شوروی متحد شد و سیستم حکومت کارگری را در کشور پیاده کرد. بعد از این انقلاب، تمام روابط و تجارت‌های مختلف با آمریکا و تمام کشورهای امپریالیستی به هر شکلی ممنوع شد و واردات تقریبا لغو شد. همه این اتفاق‌ها، به نوعی کوبا را جایی در دهه شصت میلادی نگه داشتند. کوبا زیبا، گرم و مهمان‌نواز است و شهرهایش با ماشین‌های آمریکایی خیلی قدیمی (که به شکل عجیبی تمیز و سالم‌اند) و ساختمان‌های رنگارنگ، می‌توانند نوروز متفاوتی برای شما رقم بزنند. برای بیشتر خواندن در مورد تور نوروز نود و نه در کوبا، این جا را ببینید.

 هر شهر کوبا یک موزه زنده

 

هر شهر کوبا یک موزه زنده از قرن بیستم است

همان طور که گفتیم، معماری ویژه شهرهای کوبا، از پایتختش هاوانا تا کوچک‌ترین شهرهای گوشه و کنار این کشور مسحورکننده و بسیار رنگارنگ است. ساختمان‌هایی که در خیابان‌های اصلی می‌بینید همه رنگ‌های پاستلی دارند و ماشین‌های مختلف کلاسیک در خیابان‌ها رفت و آمد می‌کنند. در تور نوروز کوبا، ما از هاوانا بازدید می‌کنیم و ساختمان‌هایی را می‏‎بینیم که مربوط به دوره استعمار اسپانیا هستند. از فراز قلعه تاریخی مورو کابانیا در کنار مجسمه مسیح کوبایی، چشم‌انداز شهر را تماشا می‌کنیم. به منطقه وینیالس می‎‌رویم و میان مزارع تنباکو قدم می‌زنیم و از نزدیک کارگاه‎هایی را می‏بینیم که سیگار برگ معروف کوبایی را تولید می‌کنند. همچنین جزیره ترینیداد را می‌بینیم، یکی از شاخص‏ترین بافت‌های تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو که البته هنوز تحت مالکیت کشور اسپانیا قرار دارد.

طبیعت کوبا 

طبیعت کوبا، کشور همیشه آفتابی

اما از تاریخ جنگ و انقلاب کوبا که بگذریم، نباید فراموش کنیم که این کشور در آمریکای جنوبی قرار دارد، یک قاره گرمسیری با طبیعتی بی‌نظیر. سواحل کوبا در آمریکای جنوبی (و حتی در دنیا) طرفداران زیادی دارند. در تمام شهرهای این کشور، نخل‌های بلند می‌بینید، درخت‌هایی که شناسنامه مناطق گرمسیری هستند. کوبا بزرگ‏ترین جزایر دریای کارائیب را دارد، جزایری بکر و دست نخورده که وقت گذراندن در آن‌ها، حتی به مدت چند روز تمام سال آینده شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما با سفر به شهر سینفوئگوس از بلوار ساحلی زیبای این شهر بازدید می‌کنیم و همچنین در سواحل آرام پلایا انکون -البته با حضور راهنماهای حرفه‌ای- شنا و استراحت می‌کنیم. غواصی را دوست دارید؟ غواصی و تماشای دنیای زیر آب در خلیج مکزیک هم در برنامه‌های ما قرار دارد! همچنین یکی از روزهای تور را به دوچرخه و اسب‌سواری در تپه‌های آهکی و سرسبز منطقه وینیالیس می‌گذرانیم.

 چه گوارا رهبر انقلاب

 

نام‌های بزرگی که با کوبا به یادمان می‌آیند

شهرت کوبا با نام‌های بزرگ سیاسی و هنری و اجتماعی گره خورده. از ارنستو چه گوارا رهبر انقلاب تا فیدل کاسترو که بعد از انقلاب 1959 تا همین چند سال پیش رهبر این کشور بود و حتی ارنست همینگوی نویسنده آمریکایی که در سال‌های آخر عمرش به کوبا مهاجرت کرد و آن جا به نوشتن مشغول شد. یکی از مهم‌ترین نبردهای انقلاب کوبا در منطقه سانتا کلارا اتفاق افتاد، این شهر پایتخت کوبا نیست اما درست به اندازه پایتخت اهمیت دارد. ما در تور نوروزی‌مان از تپه‏های این شهر تاریخی بازدید می‏کنیم، تپه‌هایی که چه گوارا و یارانش در روزهای جنگ از آن‌ها به عنوان مخفیگاه استفاده می‌کردند. همچنین در کوبا به پاتوق‌هایی سر می‌زنیم که همینگوی همیشه به آن‌ها می‌رفت و نوشیدنی‌های مورد علاقه‌اش را امتحان می‌کنیم. قدم زدن در مکان‌هایی که روزی بزرگان این کشور در آن‌ها گام برداشته‌اند، ما را با حال و هوای تاریخ آن بیشتر آشنا می‎کند.

 تور کوبای اسپیلت البرز

 

تور کوبای اسپیلت البرز برای نوروز 99 را از دست ندهید

همین الان می‌توانید با مراجعه به این صفحه و ثبت نام در تور نوروز 99 اسپیلت البرز، برنامه نوروز امسالتان را بسازید. در این سفر از 6 شهر مهم کوبا بازدید خواهیم کرد که همه آن‌ها به واسطه آثار طبیعی، تاریخی و فرهنگی‌شان، شهرت جهانی دارند. در تمام این شهرها در هتل‌های چهار و پنج ستاره اقامت می‌کنیم تا علاوه بر گردش، بتوانیم استراحت کنیم. بر خلاف بقیه تورهای کوبا که معمولا نه روزه هستند، ما این پکیج مسافرتی را طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که  یازده شب و دوازده روز را در این کشور زیبا بگذرانیم تا زمان کافی هم برای استراحت و هم برای بازدید از تمام نقاط دوست‌داشتنی کوبا موجود باشد.

 


10/ دی/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف