WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
شهری افسانه‌ای با طبیعتی بی‌نظیر

۸ دلیل برای بازدید از نیکو در ژاپن

۸ دلیل برای بازدید از نیکو در ژاپن

16/ مهر/1398

نیکو در شمال غربی استان توچیگی قرار داشته و بیشتر به دلیل طبیعت جذاب و غنی و همچنین دیدنی‌های مشهور مانند معابد و زیارتگاه‌هایش شناخته می‌شود.


نیکو در شمال غربی استان توچیگی قرار داشته و بیشتر به دلیل طبیعت جذاب و غنی و همچنین دیدنی‌های مشهور مانند معابد و زیارتگاه‌هایش شناخته می‌شود. اتمسفر منحصر به فرد و افسانه‌ای این منطقه‌ی مقدس، هر سال تعداد بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد ۸ جاذبه‌ی دیدنی نیکو صحبت کنیم و ببینیم که چرا باید به آنجا سفر کرد.

نیکو یکی از مقاصد تور ژاپن اسپیلت البرز است. بازدید از سرزمین آفتاب سوزان، سفر به کشوری متفاوت و تجربه‌ای ویژه و فراموش نشدنی‌ است. سری به تور ژاپن ما بزنید و برنامه‌های آن را که قدم به قدم نوشته‌ایم مرور کنید.

 

۱. آبشار کیگون: یکی از بلند‌ترین‌های ژاپن

آبشار کیگون یکی از بلند‌ترین آبشارهای ژاپن بوده و بلندایی برابر با ۹۷ متر دارد. گفته می‌شود نام آبشار را از کیگو-کیو (آواتامسکا سوترا) برداشت کرده‌اند که یکی از متون مقدس بودایی است. مشاهده‌ی دلربایی‌های طبیعت در آبشار کیگون، شما را در انرژی‌ای جادویی غرق می‌کند.  رودی که این آبشار را می‌سازد از دریاچه چوزنجی سرچشمه می‌گیرد. در محل بازدید از کیگون، سکویی برای مشاهده‌ تعبیه شده که از آن‌جا صدای پرطمطراق آبشار به خوبی شنیده می‌شود. به دلیل جلوه‌ی شکوه‌مند و طبیعت زیبا، آبشار کیگون در سال ۱۹۳۱ به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی ملی ژاپن انتخاب شد.

 

۲. دریاچه چوزنجی: مشاهده‌ی زیبایی‌های نفس‌گیر تغییر فصل‌

 

چوزنجی نام دریاچه‌ای است که در پارک ملی نیکو قرار داشته و حاصل ناهنجاری‌های آتش‌فشانی در ۲۰٫۰۰۰ سال پیش است. دریاچه چوزنجی با محیطی به اندازه‌ی ۲۵ کیلومتر، بزرگ‌ترین دریاچه‌ی استان توچیگی و مرتفع‌ترین دریاچه ژاپن به حساب می‌آید. این دریاچه یکی از تفرجگاه‌های معروف تابستانی در ژاپن بوده و هر سال گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان به آن سر می‌زنند. هتل‌ها، رستوران‌ها، چشمه‌های آب گرم و حمام‌های عمومی بسیاری در منطقه جای گرفته‌اند که همه از پیش‌زمینه‌ی زیبایی که این دریاچه ساخته است، بهره می‌برند. نمای دریاچه و طبیعت اطرافش هر فصل به یک رنگ است؛ مثلاً در تابستان با شکوفه‌های گیلاس صورتی و در پاییز با برگ‌های قرمز تزئین می‌شود.

 

۳. آبشارهای بزرگ اوکو نیکو

یوداکی (داکی به معنی آبشار است)، آبشاری عظیم به طول ۱۱۰ متر و بلندی ۷۰ متر است. این آبشار شکل خاصی داشته و در اواخر راه خود به دو بخش تقسیم می‌شود. اوداکی یکی از سه آبشار بزرگ اوکو نیکو و کیگون یکی از سه آبشار بزرگ نیکو است. این دو را با هم قاطی نکنید.

یوداکی در مسیر طبیعت گردی سِنجوگاهارا قرار گرفته است. سقوط آب از ارتفاع ۷۰ متری، جاری بر دیواره‌ی جنوبی دریاچه یونوکو در کوهپایه‌ی کوه نیکو شیریِن، نمایی بی‌نظیر را می‌سازد. صدای جریان آب بسیار بلند اما آرامشبخش است. برای اوداکی سکوهایی ساخته‌اند که می‌توانید از نقطه‌ی شروع آبشار به پایین، در کنار آن پیش رفته و از چندین جهت از زیبایی‌های آن لذت ببرید. این جاذبه‌ی طبیعی یکی از محبوب‌ترین‌ها در میان عکاسان است.

 

۴. آکِچی دیارا: تماشایی‌ترین منظره از نیکو

آکچی دیارا نام منطقه‌ای است که در جنوب دریاچه‌ی چوزنجی قرار گرفته و محلی معروف برای مشاهده‌ی برگ‌های پاییزی است. بلندی این نقطه ۱۴۳۷ متر بوده و تا بالای آن با تله‌کابین ۳ دقیقه‌ای راه است. گفته می‌شود که نمای آکچی دیارا به مناطق اطراف، زیبا‌ترین منظره‌ی قابل مشاهده در نیکو است. نمای پانورامیک باشکوهی از طبیعت زیبای نیکو با هنرنمایی دریاچه چوزنجی، آبشار کیگون و کوهستان تانتائی در برابر چشمان شما. یک برج فلزی در فاصله‌ی ۲۰ دقیقه‌ای از سکوی مشاهده در بالای آکچی دیارا قرار دارد که مشاهده‌ی نیکو از آن‌جا هم برای خود دنیایی دارد. منظره‌ای که هر فصل به یک شکل و رنگ است، حسابی دل شما را خواهد برد.

 

۵. معبد نیکو توشو-گو: شاهکار معماری

دیدنی‌ترین معبد نیکو، معبد توشو گو است که به افتخار لیاسو توکوگاوا، اولین شوگان ژاپن، پایه‌گذار دوران اِدو (edo) و حکومت‌های شوگانی ژاپن ساخته شده. شوگان‌ها، حاکمان فئودالی ژاپن بودند و بین سال‌های ۱۶۰۰ تا ۱۸۶۸ بر ژاپن حکومت می‌کردند. معروف‌ترین معبد نیکو در بالای مسیری با ۲۷۵ پله‌ی سنگی جای گرفته است. همچنین جا دارد به دروازه‌ی زیبای یومه ‌ایمون هم اشاره کنیم که به سبک ژاپنی و با دقت زیادی تزئین شده است. به یومه ایمون «دروازه‌ی غروب» هم گفته می‌شود و یکی از گنجینه‌های ملی ژاپن به حساب می‌آید.

ناگفته نماند که معبد توشو-گو یکی از دیدنی‌های نیکو است که در فهرست میراث جهانی یونیسکو ثبت شده است.

 

۶. معبد رین نوجی: مهم‌ترین معبد نیکو

معبد رین نوجی مهم‌ترین معبد نیکو به شمار می‌رود. این معبد بودایی زیبا توسط شودو شونین، راهب بودایی که در قرن هشتم برای اولین بار آیین بودایی را به اهالی نیکو معرفی کرد، بنیان گذاری شد. ساختمان اصلی معبد، سانبوت‌سودو نام دارد که داخلش مجسمه‌های چوبی طلاکاری شده‌ی بزرگی از سنجو کانون (خدای هزار دست بودایی) و باتو کانون (خدای بودایی با کله‌ی اسب) جای گرفته‌اند.

 

۷. معبد فوتاراسان: کوچک زیبا

 

این معبد همانند معبد رین نوجی، توسط شودو شونین پایه‌گذاری شده است. فوتاراسان وقف سه الهه‌های مقدس نیکو (تانتائی، نیوهو و تارو) شده که به الهه‌های کوهستانی معروف‌اند. معبد فوتاراسان درختان کهن و مقدس، سرسرایی برای نیایش و باغ بسیار جذابی دارد.

 

۸. پل شینکیو: یکی از زیباترین پل‌های ژاپن

 

در فاصله‌ی یک کیلومتری از معبد فوتاراسان، پل بلند ۲۸ متری شینکیو قرار دارد که یکی از زیبا‌ترین پل‌های ژاپن و از نمادهای نیکو محسوب می‌شود. شینکیو پل چوبی مقدسی است، به رنگ قرمز که از روی روخانه‌ی دائیا-گاوا عبور می‌کند.

 

 


16/ مهر/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف