WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

گاندولا سواری

گاندولا سواری

15/ مهر/1398

 شکل منحصر به فردی از حمل و نقل آبی؛ گاندولا سواری؛ قرن هاست در امتداد آب راه های ونیز برای حمل و نقل مسافران استفاده می شود. 


جذاب ترین سفرها، رفتن به جاهایی است که با گذشت سال ها و یا حتی قرن ها هنوز بخشی از گذشته خود را به همراه دارند و شکل بعضی از عناصرشان بسیار نزدیک به پیشینه شان است. این تجارب به قدری می تواند جذاب باشد، گویی در حال سیر و سفر در زمان هستیم. یکی از این جذابیت ها "گاندولا" های افسانه ای هستند که با سفر به شهر رویایی ونیز می توانید یک "گاندولا سوار" شوید. " اسپیلت البرز: معرف اولین ها و تورهای ناشناخته ی داخلی و خارجی"  در تورهای گردشگری خاص خود،  گاندولا سواری را برای هیجان و تفریح  مسافرانش در برنامه هایش فراموش نخواهد کرد.

 شکل منحصر به فردی از حمل و نقل آبی؛ گاندولا سواری؛ قرن هاست در امتداد آب راه های ونیز برای حمل و نقل مسافران استفاده می شود. برخی از مورخان  معتقدند که قدمت گوندولاها به قرن هفتم میلادی باز می گردند و برای مقابله با کم عمق و آپارتمان های گل آلود کانال ها طراحی شده اند. گوندولاها در ابتدا دارای دوازده پارو بودند اما چند قرن بعد، از نظر اندازه بسیار کوچکتر و یک کابین به آن ها اضافه شد. گوندولا در ایتالیا، از ونیز جادویی نشات گرفته است. خیابان های ونیز آبراهه های آبی هستند و قایق ها را به عنوان گزینه حمل و نقل رسمی انتخاب می کنند.

طراحی بی نظیر و نامتقارن آن ها باعث می شود فقط یک پاروزن مسابقات قایقرانی از عهده هدایت شان برآِید و مسیرهای باریک ونیزی را طی کند. اما باید بگوییم امروزه شکل عادی حمل و نقل در اطراف کانال ها بر عهده  تاکسی های آبی است و گاندولاها صرفا به عنوان وسایل نقلیه توریستی به شمار می ررود که بازدید کنندگان می توانند برای گشت و گذار و داشتن تجربه ناب برای سفر کردن با یک کشتی تاریخی؛ بر آن ها سوار می شوند.

 

گاندولا در گذر زمان

از بین ترددهای آبی مختلف در ونیز، گاندولا سواری، مشهورترین است که به یک قایق باستانی می ماند و در طول ۱۰۰۰ سال گذشته در حال تغییر و تحول بوده تا به شکل براق و برازنده ای که امروز می بینید تبدیل شود. در سال ۱۴۹۰ کارپاکسیو و بلینی ایتالیایی نماهایی از گاندولا را در نقاشی های خود به تصویر کشیده بودند و جالب است  نحوه قایقرانی به تصویر کشیده شده همان روشی بوده، که امروزه توسط گاندولیرها استفاده می شود. در سال ۱۵۰۰ گاندولاها یی با ظاهری آذین شده متعلق به تزئینات زینتی محبوب دوره باروک مد شد. در طراحی گوندولا سنگ فرش های استفاده شده در کف قایق باعث بهبود موقعیت آن در آب و بهتر بودن موقعیت فرمان می شود. هم چنین داستان هایی نقل می شود که وجود گاندولاها در نبرد دریای آدراتیک را اثبات می کند.

محبوبیت این وسیله در سال ۱۶۰۰ افزایش یافت تا جایی که در آن سال ها حدود ۱۰۰۰۰ گاندولا در اطراف ونیز پرسه می زدند.

 

نجیب زادگان گاندولا سوار

گاندولا سواری در ونیز کاری نجیب به شمار می رود که طی قرن ها از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و همه نمی توانند یک گاندولا سوار باشند.

سوار شدن گوندولا با هزینه ی تعیین شده توسط دولت شهر ارائه می شود. اگرچه مسافران باتجربه به شما خواهند گفت که بسیاری از گوندولیرها همیشه هم، این هزینه ی تصویب شده را رعایت نمی کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از سوار شدن به گوندولا، در مورد قیمت و طول سواری توافق کرد. انتظار یک ب سواری ارزان را نداشته باشید، به خصوص در فصل اوج گردشگری وقتی تقاضا زیاد است. علاوه بر این، نرخ ها بعد از ساعت مشخصی از روز بیشتر می شوند و یک شب سواری گران تر خواهد بود.

 

گاندولا و عاشقانه های یک سفر

از سال ۲۰۰۰ تا به امروز می توانید در اطراف آبراه های ونیز با گاندولاسواری، طی یک سفر دریایی، تجربه ای عاشقانه و تاریخی داشته باشید و ونیز را با سی دقیقه رانندگی گاندولا کشف و کانال های پنهان و کاخ های تاریخی ونیز را ببینید.

از کامپو سان لوکا شروع کنید و راهی کانال بزرگ شوید. یک گاندولا با حداکثر پنج نفر به اشتراک بگذارید. گاندولا شما را در قسمت های مختلف مرکزی ونیز سوار می کند، از کانال بزرگ تا کانال های جزئی که از میدان سنت مارک و پل ریالتو عبور می کنند.آرام و آرام، در هنگام تماشای منظره کنار دریا، ساحل را پشت سر بگذارید. گذر از کوچه ها، خیابان های کنار و گذرگاه هایی که از خیابان ها یا تاکسی های آبی قابل مشاهده نیستند. وقتی در تور گردشگری ونیز شرکت می کنید، آرام باشید. و لذت ببرید.

واقعیت این است که، یک مسافرت با گوندولا در ونیز مانند مسافرت با کابین hansom در پارک مرکزی نیویورک است.

تصمیم بگیرید که چه نوع سفری را می خواهید، سپس یک غرفه گاندولا را در نزدیکترین مقصد خود پیدا کنید. به عنوان مثال  اگر می خواهید دیدن مرکز کانال بزرگ را تجربه کنید، یک گوندولا را در نزدیکی کاخ Doge  یا پل ریالتو سوار شوید و اگر ترجیح می دهید کانال های جانبی آرام و عاشقانه را گشت بزنید، یک گوندولا را به دور از بخار آب و تاکسی های آب رزرو کنید. (اگر قایق ها شما را عصبی کنند یا اگر به دریا علاقه دارید، دومی ممکن است بهترین ایده باشد.)

ناب ترین عاشقانه ها را می توانید با تورهای جدید، " اسپیلت البرز: مجری تورهای جدید و خاص" در برنامه ی مفرح گاندولاسواری به سادگی تجربه کنید.


15/ مهر/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف