WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

پادوئوا

پادوئوا

13/ مهر/1398

پادوئوا برای هنر، تاریخ و غذا در ایتالیا یک مقصد عالی ست. این شهر غنی از کلیساها، کاخ ها، سنت های علمی و غذاهای خوب است.


دنیا پر از افسانه ها، قصه ها، شگفتی ها، غارها، آبشارها، شهرها و جاده هاست. لمس طبیعت، شگفتی های جهان و تاریخ می تواند روح ما را جان دارتر و شناخت ما را عمیق تر کند. پرسه زدن درکشورها و شهرها و موزه ها و میدان هایی که بارها و بارها اسم شان را شنیده ایم و عکس هایی دیده ایم، برای خیلی از آدم ها جذاب و رویایی است. اما هستند جاهایی در دنیا که در میان جذابیت های شناخته شده تر و مطرح شده تر اطرافشان، کمتر به چشم می آیند و کمتر چیزی از آن ها می شنویم. حتما با داشتن سفری خاص به ناشناخته ها و یا کم تر شناخته شده ها در کنار سفر به نقاط آشناتر، می توانیم برای خودمان یک تجربه ناب داشته باشیم. مثل سفر به "پادوئوا"!

در میان تورهای جدید " اسپیلت البرز: مبتکر و طراح تورهای ناشناخته ی داخلی و خارجی"، می توانید به راحتی به شهر دوست داشتنی "پادوئوا" سفر کنید.

 

یک شهر همه چیز تمام

پادوئوا برای هنر، تاریخ و غذا در ایتالیا یک مقصد عالی ست.. این شهر غنی از کلیساها، کاخ ها، سنت های علمی و غذاهای خوب است. پادوئوا طی قرون متمادی  تقاطعی بوده، میان  دین و علم  و تا امروز هم همین است. این موضوع باعث می شود کشف این شهر برای شما جالب باشد و می توانید به معنای واقعی کلمه  وجوه و گونه های مورد نظر خود را انتخاب کنید تا بتوانید رویکرد چند گانه ای برای سفر به آن داشته باشید و پادوئوا را برای سفر انتخاب کنید. برخی از مورخان عنوان می کنند که پادوئورا قدیمی ترین شهر در شمال ایتالیاست و امروزه  نیز از مهمترین مراکز فرهنگی و اقتصادی در این بخش از کشور است. پادوئوا، از سال 1222 محل ساخت دانشگاهی شد که به سرعت به یکی از مهمترین مراکز یادگیری در اروپا  در زمینه ادبیات و همچنین علم  تبدیل گشت.

 

پادوئوا را چه کسی متولد کرد

پادوئوا به واقع، شهر سنت است و ریشه ی نام لاتینی این شهر به قرون وسطی تعلق دارد. بر اساس افسانه ها پادوئوا را آنتنور تاسیس کرده است. مورخ رومی، لیوی ریشه این شهر باستانی را به آنتنور تروجان در 1000 سال قبل میلاد نسبت داده است. آنتنور، یکی از شاهزادگان تروجان، مشاور شاه تروی و حامی هلن زیبا برای بازگشت به یونان بود. بعد از براندازی تروی، آنتنور با رهبری قبیله انئید، پادوئوای پیر را تاسیس کرد. چرا پیر؟ این شهر 430 سال از رم کبیر بزرگتر است!! شما با دیدن پادوئوا با بالاترین فضایل ونوتو و برخی از بهترین شاهکارهای هنری در تمام دوران ارتباط برقرار می کنید. پادوئوا واقعا بنای یادبودیست متعلق به تمام دوره های زندگی، مانند یک قوطی کوچک که سنگهای با ارزش هنری را از 2000 سال پیش، در خود نگه داشته است.

 

در پادوئوا چی می گذرد

یکی از جنبه های ویژه ی شهر، جنبه ی مذهبی آن است که ناشی از مداخله ی عرفانی راهبان آنتونی فرانسیسکن در برابر گسترش ربا در ابتدای قرن 13 است. یک سال پس از مرگ وی، کلیسای سنت آنتونی ساخته شد، یک بنای تاریخی قابل تحسین، ترکیب چندین سبک معماری - رومانسک، گوتیک، بیزانس، مغولی - که دارای بسیاری از آثار هنری پر زرق و برق است. امروز کلیسا مرکز زیارت از سراسر جهان است.

ایستگاه قطار پادوئوا یکی از قطب های اصلی سیستم راه آهن ایتالیا است. شما می توانید به راحتی و با سرعت برای یک سفر روزانه (یا طولانی مدت) ازایستگاه راه آهن این شهر به میلان، ورونا و ونیز برسید. شهر همچنین با فرارا، بولونیا، رم و چندین شهر کوچکتر و بزرگتر در ایتالیا ارتباط دارد.

در سفر به این شهر بازدید از مجموعه موزه های 800 ساله ی Eremetani را به خاطر بسپارید. سیاحت این موزه با نمایشگاه های بسیاری حاوی عناصر دوره روم، گالری اثرهای هنری یونانی، نقاشی دیواری بزرگ حضرت مریم و مسیح و... در میان برنامه های یک تور خاص قطعا خالی از لطف نیست. در پالازا دل بو، که حالا بخشی از دانشگاه می باشد، می توانید از تماشاخانه آناتومی که در سال 1594 ساخته شد و هم چنین تریبونی که گالیله در آن جا سخن می گفت، دیدن کنید.

 و حالا باغ گیاه شناسی پادوئوا که بنای آن به سال 1545 میلادی برمی گردد، قطعا شایسته بازدید است. طبق گفته کمیته میراث جهانی؛ یونسکو، اگر باغ های ونیز را دوست دارید، نمی توانید باغ های گیاه شناسی پادوئوا را نادیده بگیرید.

 

در دنیای تو ساعت چنده؟

برج ساعت زودیاک شهر پادوا، در سال ۱۳۶۴ میلادی ساخته شد و از اولین برج‌های ساعت دنیا است. این ساعت به روی برج زیبای "پلازا کاپیتانیو" نصب شده و می توانید از بالای آن مفتون زیبایی های "پیازا دل سانتو" را ببینید.

زودیاک، یک زمان سنج ۲۴ ساعته است و اعداد رومی مثل سربازانی در اطراف صفحه نمایشگر آن چیده شده اند. بین  نشانگرهای ساعت و شماره‌های صفحه ساعت، صور فلکی زودیاک به زیبایی طراحی و صفحه ساعت با رنگ آبی و صور فلکی طلایی تزئین شده است. این ساعت ماه‌های سال را به زبان لاتین، شکل ماه و سایر رویدادهای نجومی و فلکی را نیز نمایش می‌دهد. زنگ این برج نیز راس هر ساعت به صدا در می‌آید. بهتر است در بازدید از شهر زیبای پادوا، فرصت دیدن یکی از زیباترین و عجیب ترین برج های ساعت دنیا را از دست ندهید.

گالیله از این شهر به عنوان شادترین خانه در زندگی اش یاد می کند و تجربه ثابت کرده باید به حرف های گالیله اعتماد کرد. پس می توانید در سفر به پادئوا با اسپیلت البرز همراه شوید.

 

 


13/ مهر/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف