WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

کانال بزرگ و پل ریالتو

کانال بزرگ و پل ریالتو

8/ مهر/1398

کانال بزرگ ونیز که توسط ونتیانس ساخته شده،به عنوان بزرگترین کریدور ترافیکی آبی در این شهر شگفت انگیز، جریان دارد.


یک زندگی ماجراجویانه ی چند روزه طی سفری خاص به ناشناخته ها، کار سخت و بعیدی نیست. وقتی حتی می دانیم چه وسایلی برداریم اما انتخاب مقصد سردرگم و گیج مان می کند، کافی است به بررسی  سایت های گردشگری بپردازید. یکی از این سایت های معتبر " اسپیلت البرز: مبتکر و طراح تورهای ناشناخته ی داخلی و خارجی" است که با همراه شدن با تورهای جدید و ویژه اش می توانیم به مهمانی ناشناخته ها برویم. این بار کانال گردی و دیدن پل ریالتو در ونیز دوست داشتنی را  تجربه کنید.

 

کانال بزرگ

کانال بزرگ ونیز که توسط "ونتیانس"ساخته شده، به عنوان Canalazzo نیز شناخته می شود. این کانال به عنوان بزرگترین کریدور ترافیکی آبی در این شهر شگفت انگیز، جریان دارد.

گرند کانال در شهر ونیز و در یک طرح S مانند، از یک سو حوضه سن مارکو را به تالابی در نزدیکی ایستگاه راه آهن سانتا لوسیا به هم وصل می کند.

موضوع جذاب این کانال سفرهایی است که از بالا و پایین، با قایق های خصوصی، بخارات (اتوبوس های آبی)، تاکسی های آب یا گوندولا انجام می شود. چه کسی می خواهد جذابیت های جهان را ببیند و سفر در یک کانال را از دست بدهد؟ می توانید در جمع گردشگرانی که با شرکت در یک سفر خاص به ونیز آمده اند فرصت دیدن  این شگفتی ها را به دست آورید.

بهترین راه برای دیدن ساختمانهای باشکوهی که در امتداد کانال بزرگ وجود دارند، مسافرت با بخار (اتوبوس آبی) در کانال بزرگ است. بسیاری از گردشگران نیز از یک گالاندو سواری رمانتیک در کنار آبراه استفاده می کنند که روشی به یادماندنی برای داشتن یک تجربه ناب کانال گردی است.

این کانال که یک آبراه باستانی است، بناهایی که بیشترشان توسط ثروتمندان ونیزی ساخته شده اند را، در اطراف خود جای داده که عمدتاً به قرن سیزدهم تا هجدهم تعلق دارند. تا قرن دهم، این مکان محلی برای تجارت و بندری امن بود. به همین دلیل  برخی از خانه های اولیه در امتداد کانال متعلق به بازرگانانی بود که کار خود را در دریاها انجام می دادند.

سبک معماری ونیزی و گوتیایی در ساختمانهایی که در قرن پانزدهم در امتداد کانال بزرگ ساخته شده اند پدید آمد و برخی از بهترین نمونه هایش مثل بنای با شکوه "خانه طلا" را هنوز هم می توانیم در آن جا ببینیم.

در اواخر قرن شانزدهم و در قرن هفدهم، ساختمانهای سبک باروک به بناهایی که قبلاً جلوی کانال بزرگ ساخته شده بود، اضافه شد. این دوره پربارترین زمان در ساخت و سازهای امتداد آبراه می باشد که می توان به کلیسای سانتا ماریا دی ناصارتی و کلیسای سن مارکو اشاره کرد.

از قرن هجدهم، ساختمان سازی در امتداد کانال بزرگ تقریبا متوقف شد و در عوض، در طول دو قرن اخیر بسیاری از بناهای جلوی کانال بازسازی و مهم ترین شان تبدیل به موزه های جذابی شدند.

 گذشته باشکوه ونیز سالی یک بار در طول یکشنبه یکم سپتامبر در کانال بزرگ و در طول Regata Storica (رگاتا تاریخی) جاری می شود. اولین مورد از این تصویرسازی، مسابقات قایق سواری در قرن چهاردهم است که این مسابقات توسط یک رژه قایقرانی تماشایی به شکلی خلاقانه انجام می شود. این مراسم گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

 

پل ریالتو

پل ریالتو، رشته ای است که ناحیه های سن پولو و سان مارکو در مجاورت کانال بزرگ را به هم پیوند می دهد. این پل که نزدیک به سیصد سال تنها راه عبور از کانال بزرگ با پای پیاده بود، همیشه به عنوان گذرگاهی شلوغ در ونیز شناخته شده است. چه در گذشته که محلی برای تجار بوده و چه اکنون که مملو از گردشگر است.

اولین بار پل بالای کانال بزرگ، یک پل چوبی بود که در سال ۱۱۸۰ ساخته شد. این پل در سال ۱۲۶۴ و دوباره در سال ۱۳۱۰ با یک پل چوبی محکم تر جایگزین شد. اما پل سوم هم با وزن تماشاگران در حال تماشای رژه قایق در عروسی مارکی فرارا سقوط کرد و چنان ویران شده بود که تصمیم گرفتند پل جدیدی این بار از سنگ بسازند.

 

ساختمان پل

چندین هنرمند و معمار برجسته مانند میکل آنژ، برای طراحی پل جدید ریالتو در نظر گرفته شدند اما درنهایت این افتخار به آنتونی دا پونته رسید که معنی نام او "آنتونی پل" می باشد. ساخت پل در سال ۱۵۸۸ آغاز شد و سه سال بعد به پایان رسید. این زمان طولانی باعث اعتراض بسیاری از بازرگانان که چاره‌ای جز حمل و نقل با قایق نداشتند، شد اما نتیجه کار نشان داد که ارزش انتظار را داشت. از آنجا که در گذشته کشتی های نسبتا عظیمی از زیر ریالتو عبور می کردند، قوس  پل به ۷.۵ متر می رسد. ریالتو در قالب دو سطح شیب دار ساخته شده که مغازه های رنگارنگ و سنگی روی این پل سال هاست پل ریالتو را به بازاری برای ونیزی ها تبدیل کرده است.

سه گذرگاه از روی پل عبور می کند، دو گذرگاه در امتداد نرده های بیرونی و گذرگاهی در مرکز پل که حدود ۱۲۰۰۰ ستون با فاصله ۴۸ متر قرن هاست ریالتو را سرپا نگه داشته اند.

اکنون پل ریالتو به عنوان زیباترین و مشهورترین پلی است که از کانال بزرگ عبور می کند و شامل پل های آکادمیا و اسکالزی و همچنین پل مدرن Calatrava است. ریالتو به عنوان یکی از جذابیت های ونیز، سال هاست در تورهای گردشگری حرفی برای گفتن دارد. یاددآور می شویم، اسپیلت البرز با برگزاری تورهای خاص و هیجان انگیزش با شما همراه می شود تا بازدید کننده ی این پل تاریخی و بی نظیر باشید.


8/ مهر/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف