WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
تصویری جادویی از یک میدان

میدان و کلیسای سن مارکو

میدان و کلیسای سن مارکو

28/ مرداد/1398

میدان اصلی ونیز "سن مارکو" پر از تاریخ است و بخش عظیمی از تصاویر مهم و زیبای ونیز را در آغوش خود گرفته که همیشه مملو از گردشگران و بازدیدکنندگان افسون شده است.


مسافرت رفتن از خیلی جهات دلیل و انگیزه های زیادی می خواهد، سفر به دل طبیعت و طبیعت گردی، سفری خاص به ناشناخته ها و داشتن کمی هیجان و در عین حال آرامش می تواند ما را به دنیای جذاب و شگفت انگیز طبیعت، هنر و تاریخ ببرد. پس به گردشگران "اسپیلت البرز: مجری تورهای جدید و خاص" در بین تورهای مختلف مثل تور اروپا و... ملحق شوید و کسب یک تجربه ناب را بیش از این از خود دریغ نکنید. این بار ونیز رویایی با "میدان و کلیسای شگفت انگیز سنت مارکس" در انتظارتان است.

 

تصویری جادویی از یک میدان

میدان اصلی ونیز "سن مارکو" پر از تاریخ است و بخش عظیمی از تصاویر مهم و زیبای ونیز را در آغوش خود گرفته که همیشه مملو از گردشگران و بازدیدکنندگان افسون شده است.

سن مارکو در قرن نهم به عنوان یک مربع کوچک درختکاری شده، متولد شد. مربع از قصر بوسیله ی کانال کوچکی، ریو Batario، جدا شده بود. این میدان بعد از پر شدن کانال و یک حوض مجاور در سال ۱۱۷۴ گسترش یافت. پیاده روی سن مارکو در سال ۱۲۶۷ با آجرهای مرواریدی آسفالت شد اما در سال ۱۷۳۵ آجرها با سنگ طبیعی جایگزین شدند و مطابق طرحی که توسط معمار آندره تیرالی طراحی شده بود، در یک الگوی پیچیده تر کنار هم قرار گرفتند.

پرسه ای در اطراف میدان

میدان سن مارکو

 

میدان سن مارکو به عنوان بزرگ ترین میدان شهر، همیشه برای ونیزی ها محل استقرار ساختمان های مهم دولتی و سایر امکانات اصلی مثل کتابخانه ملی سنت مارک؛ موزه باستان شناسی؛ و موزه Correr، بوده و هست. و البته "کلیسای با شکوه سنت مارک" که در قلب میدان بنا شده است.

کاخ Doges که در اوایل قرن پانزدهم تکمیل شد یکی دیگر از ساختمانهای اطراف میدان سن مارکو است. این کاخ با طراحی زیبای گوتیک بعد از بازسازی آتش سوزی ۱۵۷۴، هم چنان پابرجاست.

 و کبوترهایی که همواره سن مارکو و ونیز را جذاب تر نمایش داده اند.

کلیسای سن مارکو

کلیسای سنت مارکس، ساخته شده در قرن یازدهم، معروف ترین و قابل تشخیص ترین کلیسا در شهر ونیز است. طراحی آن مخلوط سبک شرقی و غربی را به شیوه ای منحصر به فرد نمایش می دهد. کلیسای اصلی سن مارکو در سال 828 ساخته شد.

حوادث گوناگون منجر شد ونیزی ها مجبور باشند ۲ بار این مکان مقدس را بازسازی کنند که یکی از این حوادث آتش سوزی قیام سال ۹۷۶ بود.

 Basilica di San Marco به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری بیزانس در جهان شناخته شده است و به دلیل طراحی باشکوه و موزاییک های داخلی آن، با نام مستعار Chiesa d'Oro، "کلیسای طلا" شناخته شده است.

کلیسای سن مارکو

 

کلیسایی با آرایش مجلل

کلیسا با ظاهری آراسته و باشکوه، تجلی اسرارآمیزی از گذر قرن هاست. مورخان خاطرنشان می سازند، هر زمان که کشتی های ونیزی از شرق می آمدند سوغاتی های زیادی مثل کتیبه های زینتی، ستون یا چیز دیگری از یک ساختمان باستانی در نقاط دیگر جهان برای سن مارکو به ارمغان می‌آوردند.

در بالای درگاه های کناری موزائیک هایی هستند که با به تصویر کشیدن داستانهای یادگارهای سن مارکو، ما را به شهر قصه ها می برند. در طاق های بالا موزاییک هایی جای گرفته اند که قصه هایی از زندگی مسیح  به تصویر می کشد. یکی از موزاییک های بالای ایوان اصلی، موزاییک طلایی شناخته شده به نام "آخرین قضاوت" است.

در بالای پنجره مرکزی بزرگ، Winged Lion  که نمادی از ونیز افسانه ایست، هم چنین مجسمه اسبهای یونانی در بالکن مرکزی، تصویری تماشایی برای بازدیدکنندگان است. اسبها در اصل در Hippodrome of Constantinople نمایش داده شدند، اما اکنون در موزه کلیسا آرام گرفته اند.

همچنین تندیس چهار تترارک، که در سال 1204 از قسطنطنیه گرفته شده است، با زیبایی هر چه تمام تر خود را به رخ می کشد. این تندیس بیانگر وابستگی بین چهار حاکم رومی است که زیر نظر امپراتور دیوکلتسیون حکومت می کردند.

کف های مرمر با شکوه در یک الگوی هندسی با نقوش حیوانات درهم تنیده، چیده شده اند. حدود ۸۰۰۰ متر مربعُ موزائیک های تزئینی دیوارها و سقفها را پوشانده است. موزائیک هایی که در قرن دوازدهم به پایان رسید، عهد جدید را به تصویر می کشند در حالی که آنهایی که در قرن بعد نقاشی شده اند بر داستانهای عهد عتیق متمرکز شده اند و این ترکیب، به جذابیت موزائیک ها و داستان هایشان می افزاید.

کلیسای سن مارکو

 

همچنین نقش های روی دیوارها، قصه هایی از مریم مقدس، سنت پترس، سنت کلمنت، سنت جان واجد، و البته سنت مارک را روایت می کنند.

سایه بان یا baldacchino، بر روی محراب مرتفع به عنوان Pala d'Oro، پل طلایی معروف است. این تابلو از طلا است که با سنگ های قیمتی تزئین شده و روی ستون هایی که با نقش های برجسته از قرن یازدهم مزین شده است، نشسته است. طلا فروشان بیزانس در اواخر قرن دهم استخدام شدند تا کار خود را در این قسمت از ایوان انجام دهند که بخش اعظم آن اکنون توسط شیشه محافظت می شود.

خزانه داری یا Tesoro در سمت راست محراب اصلی، شامل بسیاری از مواردی است که از قسطنطنیه گرفته شده  و سایر یادگارهایی است که کلیسا در طول سالیان سال  برای خودش جمع کرده است.

بی شک هر کسی که کمی تاریخ و هنر برایش جذاب است ممکن نیست بتواند از تماشای "میدان و کلیسای سن مارکو" بگذرد. "اسپیلت البرز: مبتکر و طراح تورهای ناشناخته‌ی داخلی و خارجی" با تورهای جدید و خاص خود این رویا را برایتان واقعیت می‌بخشد.


28/ مرداد/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف