WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
شن‌های سفید در جزیره‌ی بهشتی کرون

ساحل آتوایان در فیلیپین

ساحل آتوایان در فیلیپین

27/ تیر/1398

ساحل زیبا و کوچک آتوایان با شن‌های سفید در جزیره‌ی بهشتی کرون قرار دارد. نام ساحل از صدف‌هایی گرفته شده که در زبان محلی «توای» نامیده می‌شوند. صدف‌های زیبایی که به فراوانی بر شن‌های ساحل به چشم می‌خورند.


آتوایان محلی ایده‌آل برای لذت بردن از پیک‌نیکی دلپذیر و صرف ناهار در کنار عزیزان و دوستان است. با منظره‌هایی که عکس‌های بی‌نظیری را برای شما می‌سازند، اتمسفری که آرامش و شادی را به شما هدیه می‌کند و  صخره‌های مرجانی نفس‌گیری که همه‌ی گردشگران را مجذوب و مبهوت می‌کنند. البته شاید این چند جمله توصیف درخوری از ساحل آتوایان نباشد. به هر حال توصیف زیبایی‌های فیلیپین از مقولاتی است که هر نویسنده‌ای را عاجز می‌کند. این زیبایی‌ها را باید به چشم دید، لمس کرد و به گوش شنید.

 

چرا ساحل آتوایان؟

ساحل آتوایان

 

آتوایان یکی از محبوب‌ترین سواحل کرون است. شن‌های سفید ساحل که به زیبایی در زیر آب‌های تمیز و نیلی رنگ محو شده و سایه روشنی می‌سازند بس شگرف. ساحل آتوایان چندان عریض نیست، بلکه دنج و کوچک محسوب می‌شود. به طور معمول گردشگران برای صرف ناهاری خوشمزه و لذیذ به این ساحل می‌آیند تا در آرامش آن، دلی از عزا در بیاورند.

در آتوایان تعداد زیادی از آلاچیق‌های زیبا و تمیز وجود دارد. میز و صندلی‌های مناسبی هم برای صرف غذا تعبیه شده‌اند. در کنار این‌ها، می‌توانید چرت کوتاهی روی یکی از نیمکت‌های ساخته شده از بامبو بزنید و از لالایی نسیم دلنوازی که از سمت دریا می‌آید، لذت ببرید.

ساحل آتوایان از طریق خشکی قابل دسترس نیست و تنها راه رسیدن به آن با استفاده از قایق است. البته دیدنی‌های کرون فاصله‌ی چندانی باهم ندارند و زمان زیادی در قایق نخواهید بود.

 

تفریحات ساحل آتوایان

ساحل آتوایان

 

با وجود این که آتوایان ساحل چندان بزرگی نیست، چند فعالیت مفرح می توانید انجام دهید:

دیدن عروس‌های دریایی

در گوشه‌ی ساحل نزدیک به صخره‌های سنگی، احتمالاً بتوانید چندین عروس دریایی کوچک و شفاف را مشاهده کنید. اگر از محلی‌ها درخواست کنید، می‌توانند یکی از آن‌ها را بگیرند و به شما نشان دهند. اگر هم به اندازه‌ی کافی شجاع باشید، می‌توانید یکی از آن‌ها را در دست بگیرید؛ البته به کمک یکی از افراد محلی. چون عروس‌های دریایی نیش زهرآگینی دارند. این نیش خطرناک نیست ولی می‌تواند باعث خارش یا التهاب پوست شود و یکی دو روزی شما را آزار دهد.

 

اسنورکلینگ

حیات دریایی در ساحل نسبتاً کم عمق آتوایان بسیار دیدنی است و یکی از محبوب‌ترین محل‌ها برای اسنورکلینگ محسوب می‌شود. البته در هنگام اسنورکلینگ و دیدن صخره‌های مرجانی و ماهی‌های رنگارنگش، حتماً مراقب‌ پاهای خود باشید که روی توتیاهای دریایی نروید. این‌ها برخلاف عروس‌های دریایی خطرناک هستین. پس سعی کنید کفش مناسبی به پا داشته باشید. مراقب عروس‌های دریایی هم باشید و از بخش‌های سنگی ساحل فاصله بگیرید که یک وقت نیش‌تان نزنند.

 

کایاک سواری و والیبال

ساحل آتوایان

 

کایاک سواری در برخی آب‌های جزیره مثل دریاچه‌ی کایانگان مجاز نیست. ولی در آتوایان می‌توانید از این قایق‌های کوچک استفاده کنید. همچنین در گوشه‌ای ساحل، زمین والیبالی قرار دارد که می‌توانید والیبال ساحلی بازی کنید.

غذا و نوشیدنی

ساحل دارای یک بار و یک رستوران کوچک است که نوشیدنی‌های گوارا و غذاهای لذیذی را در اختیار شما قرار می‌دهند. به طور کلی چون آتوایان یک ساحل پیک‌نیکی محسوب می‌شود، خوردن و استراحت کردن در نهایت پرطرفدارترین تفریحات ساحل هستند.

 

ساحل آتوایان کجاست؟

ساحل آتوایان

 

آتوایان، این ساحل دنج و دلربا در جزیره‌ای به نام کرون قرار گرفته است. کرون یکی از ۱۷۸۰ جزیره‌ی استان پالاوان در کشور فیلیپین است و احتمالاً زیبا‌ترین آن‌ها. کرون از دید بسیاری از گردشگران، زیباترین جزیره‌ی فیلیپین و از دیدنی‌ترین جزایر دنیا محسوب می‌شود. 

هر چیزی که از یک جزیره‌ی استوایی انتظار دارید، کرون برای شما برآورده می‌کند. از آب‌های لاجوردی زیبای دریاچه کایانگان گرفته تا طبیعت چشم نواز تالاب دوقلو و سواحل سفیدش. از تفریحات آبی مثل اسنورکلینگ و غواصی در دریاچه باراکودا گرفته تا هایکینگ در تپه‌ی تاپیاس و مشاهده‌ی نمای پانورامیک از جزیره و خلیج کرون.

البته کرون به تفریحات و دیدنی‌های استوایی محدود نمی‌شود. مثلاً چشمه آب گرم ماکوئینیت یکی از دیدنی‌های این جزیره‌ است؛ با فضایی آرامش‌بخش و خواص درمانی. باید بدانید که وجود چشمه‌های آب گرم در جزایر استوایی بسیار نادر است. یا مثلاً کارخانه‌ی بادام هندی اسکاردا که توسط یک خانواده بومی اداره می‌شود. خانواده‌ی اسکاردا از طلوع خورشید تا عصر بی‌وقفه در حال آماده‌ سازی بادام هندی هستند. با این حال به عصر نکشیده، همه‌ی آن‌ها تمام می‌شوند.

کرون فقط یکی از جاذبه‌های گردشگری فیلیپین است. جزیره‌ی بوهول، جزیره‌ی سبو و پایتخت زیبای فلیپین، مانیل، پر از دیدنی‌های جذاب هستند. سفر به فیلیپین تجربه‌ای فراموش نشدنی و ویژه است و دقیقاً مناسب کسانی که می‌خواهند سفری خاص به نقاط کمتر شناخته شده‌ی دنیا داشته باشند.

فلیپین گرچه به اندازه‌ی کشورهای توریستی اطراف خود، مثل سنگاپور، تایلند یا مالزی، معروف نیست، اما صنعت گردشگری آن به سرعت در حال پیشرفت است. تا حدی که نرخ رشد گردشگری در فیلیپین چند سال اخیر، از هر سه‌ کشوری که نام بردیم، بیشتر بوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور فیلیپین و جاذبه‌های دیدنی آن حتماً سایر مقالات سایت ما را مطالعه کنید. همچنین سری به برنامه‌ی تور فیلیپین اسپیلت البرز بزنید. همانطور که احتمالاً مطلع هستید، اسپیلت البرز مبتکر و طراح تورهای ناشناخته‌ی داخلی و خارجی است و فیلیپین دقیقاً جایی است که ما را به اهدافمان می‌رساند.


27/ تیر/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف