WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
جزیره‌ی کرون، بهشتی استوایی

پارک لوالهاتی و جاذبه‌های شهر کرون در فیلیپین

پارک لوالهاتی و جاذبه‌های شهر کرون در فیلیپین

26/ تیر/1398

شهر کوچکی که در آن زندگی به آرامی جریان داشته و مردمی مهمان‌نواز به شما لبخند می‌زنند.


کرون یکی از شهر‌های منطقه‌ی کرون واقع در استان پالاوان فیلیپین است. استان پالاوان بیش از ۱۷۸۰ جزیره دارد که گل سرسبد آن‌ها جزیره‌ی کرون، بهشتی استوایی است. مقصد اصلی گردشگری استان که از طبیعت‌گردی در آن سیر نخواهید شد. در کنار این طبیعت زیبا، شهر کرون با پارک لوالهاتی، کلیسای سنت آگوستین، پلازا و بازاری محلی دلربایی می‌کند. شهر کوچکی که در آن زندگی به آرامی جریان داشته و مردمی مهمان‌نواز به شما لبخند می‌زنند.

گشتی سریع در فیلیپین

همانطور که می‌دانید اسپیلت البرز همواره در حال شناسایی بکر‌ترین و خاص‌ترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی در دنیا است. در آسیای شرقی، فیلیپین همان نقطه‌ی بکر و ویژه‌ای است که علاقه مندان به سفرهای متفاوت در جست‌وجوی آن هستند. اگر می‌خواهید سفری به فراموش نشدنی به گوشه‌ای اسرارآمیز و ناشناخته‌ی جهان داشته باشید، با تور فیلیپین اسپیلت البرز همراه شوید.

اگر مقالات مربوط به فیلیپین را در سایت مطالعه کنید یا سری به برنامه‌ی تورهای فیلیپین اسپیلت البرز بزنید، متوجه جذابیت‌های شگرف این کشور خواهید شد. پیش از این که سری به پارک لوالهاتی و جاذبه‌های اطرافش بزنیم، بیایید طبق برنامه‌ی تور فیلیپین، گشتی مجازی کوتاهی در این کشور داشته باشیم.

سفر فیلیپین اسپیلت از مانیل، پایتخت کشور، آغاز می‌شود. شهری که ۳۰۰ سال پیش با بنای پایگاهی نظامی توسط اسپانیایی‌ها متولد و اکنون یکی از توسعه یافته‌ترین شهر‌های جنوب شرقی آسیا است. بافت تاریخی مانیل مثل یک ماشین زمان شما را به قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی و سپس به دل جنگ جهانی دوم می‌برد.

بعد از مانیل به جزیره‌ی بوهول می‌رویم. جایی که میمون‌های شبگرد فیلیپینی در بین درختان بازیگوشی می‌کنند، چند صد تپه‌های شکلاتی از زمین بیرون آمده‌اند و بر روی رودخانه‌های زیبای بوهول قایق سواری می‌کنیم، به موسیقی محلی گوش می‌دهیم و غذاهای خوشمزه‌ی دریایی و محلی می‌خوریم.

بوهول را به مقصد سبو ترک کرده و می‌رویم که در کنار کوسه نهنگ‌های مهربان ۱۰ متری با وزن ۱۹ تن شنا کنیم. سوار بر قایق به جزیره‌ی بیلاکاساگ می‌رویم تا لاکپشت‌های بزرگ دریایی را ببینیم و در کنار صخره‌های مرجانی شنا کنیم. بعد هم خودمان را به جزیره کرون می‌رسانیم که پارک لوالهاتی در آن قرار گرفته است.

حتی خواندن چند پاراگراف کوتاه راجع به سفر فیلیپین با اسپیلت البرز، نفس گیر است. پر از ماجرا و فعالیت و خوش‌گذرانی. حالا که این همه گشته‌ایم، بیایید در پارک لوالهاتی زیبا در شهر کرون کمی استراحت کنیم.

پارک لوالهاتی

پارک لوالهاتی

پارک لوالهاتی در شهر کوچک کرون مکانی خاص و به یاد ماندنی برای پیاده روی، دوچرخه سواری یا استراحت است. می‌توانید روی یکی از نیمکت‌های پارک لم داده و غرق در تماشای خلیج آبی خوش رنگ، آسمان پاک و ابرهای سفید پراکنده شوید.

محلی‌ها به یکی از مناظر جالبی که از این پارک دیده می‌شود، «غول خوابیده» می‌گویند. در واقع نمای کوه‌های دور دست به شکلی است که انگار یک انسان به پهلو خوابیده است. در پارک عکس‌های زیبا بگیرید و اگر دوست داشتید دوچرخه‌ای اجاره کنید و چرخی بزنید.

در دور دست، تپه‌ی تاپیاس دیده می‌شود که با ارتفاع حدود ۲۱۰ متر، بلندترین نقطه‌ی جزیره است. اگر کمی دقت کنید، حروف بزرگی را می‌بینید که در بالای تپه جای گرفته‌اند و نوشته‌اند «Coron». مثل حروف معروف تپه‌ی هالیوود در لوس آنجلس آمریکا. طبق برنامه‌ی تور، بعد از پارک به بالای تپه می‌رویم تا به تماشای منظره‌ای پانورامیک از جزیره کرون بنشینیم.

جزیره‌ کرون

جزیره‌ کرون یکی از جذاب‌ترین مقاصد طبیعت گردی و توریستی در دنیا است. این جزیره و سایر جزایر استان پالاوان، برای چند سال متوالی در نظرسنجی سایت تراول لیژر به عنوان دیدنی‌ترین جزایر دنیا انتحاب شدند. کرون با ماسه‌های سفید شکری، درختان استوایی بلند، صخره‌های آهکی سیاه‌ رنگ جادویی و آبی‌هایی که کمتر به چشم دیده‌اید. خوشبختانه جزیره کرون هنوز چندان شناخته شده نیست و به لطف تلاش‌های بی‌وقفه‌ی مردم بومی، بکر، تمیز و درخشان باقی مانده است.

کرون یک جزیره‌ی استوایی معمولی نیست. دریاچه‌های جزیره به عنوان زلال‌ترین و پاک‌ترین دریاچه‌های فیلیپین شناخته می‌شوند. زیر آب صخره‌های مرجانی تنوعی بی‌نظیری از حیات را میزبانی می‌کنند و کشتی‌های غرق شده راوی داستان‌های جنگی هستند.

فروشگاه‌های خرید سوغاتی

سوغاتی کرون

فروشگاه‌های سوغات کرون چند کوچه آن‌طرف‌تر از پارک لوالهاتی قرار دارند. در این مغازه‌ها با انواع و اقسام سوغاتی‌های مخصوص فیلیپین مواجه خواهید شد. خوراکی‌ها، تی‌شرت، شال‌ها و روسری های محلی، کیف پول سکه، کیف‌های رنگارنگ و بسیاری موارد دیگر. محلی‌ها به سوغاتی یا هدیه‌ای که از راه دور آورده شود، پاسالوبانگ می‌گویند. 

کلیسای سنت آگوستین

کلیسای سنت آگوستین

این کلیسا در سال ۱۹۰۱ (بعد از بیرون راندن اسپانیایی‌ها توسط سربازان آمریکایی) ساخته شد. مصالح استفاده شده در کلیسای اولیه، چوب و دیگر مصالح سبک بودند. در سال ۱۹۳۲ وضعیت کلیسا بهبود یافت و در سال ۱۹۶۹ به حالت امروزی در آمد. برج ناقوس زیبای کلیسا هم در سال ۲۰۰۸ ساخته شد. نمای بیرونی کلیسا بسیار زیبا و تمیز است. با وجود این که سنت آگوستین در مرکز شهر قرار گرفته، اتمسفری آرامش‌ بخش دارد.

میدان اصلی شهر کرون

شهر کرون

پلازای شهر کرون در حد ۵ دقیقه پیاده با کلیسای سن اگوستین فاصله دارد. در وسط میدان، یک دیگ سفالی بزرگ قرار گرفته است که در زبان فیلیپینی به این دیگ‌ها، «کلون» می‌گویند. محلی‌ها معتقدند که نام جزیره هم از همین واژه منشا گرفته و کل جزیره‌ی کرون مشابه به یک دیگ سفالی است.

 

در تور فیلیپین از این جزیره زیبا دیدن خواهیم کرد.


26/ تیر/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف