WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
آبتنی در چشمه‌های آب گرم

چشمه آب گرم ماکوئینیت در در جزیره‌ی کرون فیلیپین

چشمه آب گرم ماکوئینیت در در جزیره‌ی کرون فیلیپین

25/ تیر/1398

چشمه آب گرم ماکوئینیت در جزیره‌ی کرون، یکی از پرطرفداران‌ترین استراحتگاه‌ها برای مردم بومی و یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌ها برای گردشگران است.


معمولاً جزیره‌ گردی شامل آبتنی در چشمه‌های آب گرم نمی‌شود، ولی جزیره‌ی کرون یکی از معدود موارد استثناء در دنیا است. چشمه آب گرم ماکوئینیت در جزیره‌ی کرون، یکی از پرطرفداران‌ترین استراحتگاه‌ها برای مردم بومی و یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌ها برای گردشگران است.

پیش از این که آب تنی مجازی در ماکوئینیت داشته باشیم، بیایید ببینیم که جزیره‌ی کرون کجاست و چرا ما در اسپیلت البرز به این جزیره علاقه‌ی بسیاری داریم؟

جزیره‌ کرون؛ بهشت کوچک فیلیپین

کرون کجاست؟

کرون یکی از هزاران جزیره‌ی کشور فیلیپین است. کشوری کوچک در جنوب شرقی آسیا که با سرعت زیادی در حال پیشرفت و توسعه است. به ویژه از نظر توریستی که نرخ رشد گردشگری فیلیپین در سال‌های اخیر از مالزی، سنگاپور و تایلند هم بیشتر بوده است.

جزیره‌ی کرون جزو استان پالاوان فیلیپین است. جزیره‌ای نه چندان بزرگ، نسبتاً ناشناخته و مقصدی ایده‌آل برای گردشگرانی علاقه‌مند به سفر به مقاصد خاص و جذاب هستند. دریاچه‌های کرون، به پاک‌ترین و تمیز‌ترین دریاچه‌های فیلیپین (و حتی آسیا) معروف هستند. تالاب‌های دو قلو، سواحلی با شن‌های سفید، تپه‌های مرجانی غنی از حیات، کشتی‌های جنگی غرق شده و همین چشمه آب گرم ماکوئینیت، دیدنی‌های اصلی جزیره را تشکیل می‌دهند.

چرا این‌قدر به کرون علاقه داریم؟

اگر با اسپیلت البرز آشنا باشید، حتماً می‌دانید که ما مبتکر و طراح تورهای ناشناخته‌ی داخلی و خارجی هستیم. در طی سال‌های فعالیت‌مان، همواره تلاش کرده‌ایم که خاص‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری و به ویژه طبیعت گردی را شناسایی و فرصت سفر به این مناطق را برای گردشگران ایرانی فراهم کنیم.

کرون دقیقاً در راستای اهداف اسپیلت البرز قرار می‌گیرد. تجربه‌های ناب زندگی در دل طبیعت استوایی با آب‌های شور و شیرین، هوایی دلپذیر و مردمی مهمان‌نواز. حتماً از برنامه‌های تور فیلیپین ما دیدن کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به فیلیپین و کرون، سایر مقالات سایت را مطالعه بفرمایید.

چشمه آب گرم ماکوئینیت

چشمه آب گرم ماکوئینیت

از در ورودی که عبور کنید با گیاهان حرایی مواجه می‌شوید که مثل ماهی‌های کوچکی هستند که از آب بیرون می‌پرند. این گیاهان در آب‌های شور و شیرین رشد می‌کنند و به زبان انگلیسی به آن‌ها «مانگرو» می گویند.

آب سطحی بسیار کم عمقی در کنار این درختان جریان داشته و مسیر پیش‌رو به استخر‌های آب گرم ختم می‌شود. به سمت استخر‌ها که حرکت می‌کنید، پای شما در این آب گرم سطحی قرار گرفته و نسیم خوش غروب، تضاد دلپذیری را ایجاد می‌کند.

 چشمه آب گرم ماکوئینیت

و بالاخره به استخر چشمه آب گرم ماکوئینیت می‌رسید. چشمه‌ای که با درختان استوایی، صخره‌های سنگی، گیاهان کوتاه قامت حرا، صندلی‌ها و آلاچیق‌های چوبی کوچک احاطه شده‌اند. منظره‌ای بسیار آرامش بخش با نسیمی که گرم‌تر از سایر نقاط جزیره‌ است. ماکوئینیت در زبان فلیپینی «مائینیت» و در فارسی به معنی «داغ» است.

فضای چشمه از سه استخر اصلی تشکیل شده است. استخر بزرگ‌تر با گنجایش ۱۰۰ نفر و دو استخر کوچک با ظرفیت حداقل ۱۰ نفر. آب گرم چشمه ناشی از یک آتش‌فشان غیرفعال در جزیره است. همانطور که اشاره کردیم، ماکوئینیت چشمه‌ای با آب شور است؛ چون با دریا اتصال دارد. دمای آب حدود ۳۵ تا ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است.

استخرهای ماکوئینیت ساختاری طبیعی دارند برای همین کف استخر از سنگریزه‌هایی پوشیده شده که ممکن است کمی کف پای شما را در زمان راه رفتن آزار دهند. البته می‌توانید دمپایی به پا کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بلافاصله وارد آب نشوید چون خیلی داغ است. آرام آرام و چند سانت چند سانت به آب بزنید. صبر کنید تا دمای بدنتان با استخر هماهنگ شود.

خاصیت درمانی چشمه آب گرم ماکوئینیت

چشمه آب گرم ماکوئینیت

ماکوئینیت به دو دلیل خاصیت درمانی دارد:

۱. دمای آب بسیار بالاست و باعث آرامش عضلات، گرم شدن بدن و بهبود جریان خون شما می‌شود.

۲. فلیپینی‌ها ادعا می‌کنند که در چشمه ماده‌ای به نام اسپیرولینا جریان داشته که خاصیت درمانی دارد. اسپرولینا ماده‌ای است که توسط جلبک‌های میکروسکوپی ساخته می‌شود. این ماده در دنیا به شکل قرص‌های مکمل برای انسان و مکمل‌های غذایی برای آکواریوم‌ها، استخرهای پرورش ماهی و خوراک ماکیان استفاده می‌شود و فواید بسیاری دارد.

لیا راموس، یکی از اعضای خانواده‌ای که مالک این چشمه هستند، می‌گوید که بسیاری با مشکلات تنفسی و پوستی وارد آب چشمه شده و بهبود یافته‌اند. البته این اثر درمانی را نمی‌توان با قطعیت قبول کرد ولی نمی‌توان منکر تاثیر آب گرم بر ریلکس شدن و بهبود دردهای عضلانی شد.

کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، نباید مدت زیادی در آب گرم بمانند و بهتر است بعد از آب ‌تنی، دوش آب سرد بگیرند.

مناظر زیبای چشمه

 مناظر زیبای چشمه

در نزدیک استخر‌ها، یک پل چوبی به چشم می‌خورد که به دریا می‌رسد. پل و سکوی چوبی در واقع ورودی ماکوئینیت از سمت دریا هستند و می‌توانید از آنجا نمایی زیبا از دریا و جزایر کوچک خلیج کرون را مشاهده کنید.

اگر چشمانتان را ببنیدید، می‌توانید موسیقی زیبای طبیعت را بشنوید، با هنرنمایی پرنده‌های آوازه‌خوان و موج‌های دریا. کمی که گشت بزنید، اگر دوربینی با زوم مناسب داشته باشید، می‌توانید از پرنده‌های گوناگونی عکس بگیرید که لابه‌لای شاخه‌ها مشغول بازیگوشی و آواز خواندن هستند.

مناظر زیبای چشمه

از میزها و آلاچیق‌های مجموعه می‌توانید به رایگان استفاده کنید.

چشمه آب گرم ماکوئینیت صبح‌های دل انگیز، غروب‌های صورتی رنگ و شب‌های پرستاره‌ای دارد و در تمام طول روز جذاب است. فرصت بازدید از چشمه، از ساعت ۸ صبح شروع شده و تا ۸ شب ادامه دارد. البته کسانی که در چشمه حضور دارند می‌توانند تا ۱۰ شب آنجا بمانند. بهترین ساعت بازدید از چشمه، حول و حوش غروب است که هوا قدری خنک‌تر می‌شود.

با تور فیلیپین اسپیلت البرز در روز هفتم به جزیره‌ی کرون می‌آییم و بعد کمی استراحت در پارک لوالهاتی، تماشای منظره‌ای پانورامیک از جزیره‌ی کرون بر فراز تپه تاپیاس، بازدید از کارخانه بادام هندی کوچک اسکاردا و خوردن بادام‌های خوشمزه، نزدیک غروب به چشمه ماکوئنیت سر می‌زنیم تا خستگی‌مان در برود و برای طبیعت گردی شگفت انگیز روز بعد در جزیره‌ی کرون آماده شویم. یعنی بازدید از دریاچه‌های کایانگان و باراکودا، تالاب‌های دوقلو، ساحل آتوایان و باغ مرجان‌ها.


25/ تیر/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف