WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
گنج‌هایی طبیعی منتظر کشف شدن و بازدید گردشگران

کروز بر رودخانه لوبوک فیلیپین

کروز بر رودخانه لوبوک فیلیپین

22/ تیر/1398

از تپه‌های شکلاتی معروفش گرفته تا جنگل مصنوعی بیلار و میمون‌های چشم درشت کوچکی که در میان درختان جزیره مشغول به بازیگوشی هستند.


رودخانه لوبوک یکی از ۴ رود اصلی در جزیره‌ی بوهول است. این جزیره و ۷۵ جزیره‌ی کوچک در اطرافش، در مرکز مجمع‌الجزایر فیلیپین قرار گرفته‌اند و با هم دیگر، استان بوهول یا بُهُل را می‌سازند. مرکز استان، تاگبیلاران نام دارد که در جنوب غربی جزیره و در فاصله‌ی ۶۳۰ کیلومتری از مانیل (پایتخت فیلیپین) قرار گرفته است.

جزیره‌ی بوهول، جواهر فیلیپین لقب گرفته است. در گوشه و کنار این جزیره زیبا، گنج‌هایی طبیعی منتظر کشف شدن و بازدید گردشگران هستند. از تپه‌های شکلاتی معروفش گرفته تا جنگل مصنوعی بیلار و میمون‌های چشم درشت کوچکی که در میان درختان جزیره مشغول به بازیگوشی هستند. اینابانگا، لوبوک، آباتان و ایپیل، ۴ رودخانه‌ی اصلی جزیره را تشکیل می‌دهند که وظیفه‌ی سیراب کردن این طبیعت زیبا بر دوش آن‌ها گذاشته شده است.

اگر با تور اسپیلت البرز به کشور فیلیپین سفر کنید، ابتدا به مانیل می‌رویم و در امکان زیبای این شهر مدرن و در عین حال تاریخی گشتی می‌زنیم بعد به بوهول پرواز می‌کنیم و عصر آن روز را روی رودخانه‌ی آباتان به تماشای رقص کرم‌های شب‌تاب می‌نشینیم که درختان جنگل را مانند درختان کریسمس تزئین می‌کنند.

روز بعد سری به تپه‌های شکلاتی با آن منظره‌ی جادویی می‌زنیم، در پناهگاه میمون‌های شب‌گرد فیلیپینی قدم زده و از فاصله‌ی نزدیک برای چشم‌هایشان که مغزشان سنگین‌تر است، ذوق می‌کنیم. سپس به سراغ جنگل اسرارآمیز بیلار با درختان ماهونی بلند می‌رویم و از جاده پر پیچ خم آن عبور می‌کنیم تا به رودخانه لوبوک برسیم.

تمام این دیدنی‌های جذاب را در مقالات جداگانه مفصل بررسی کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را از دست ندهید. برای این که از برنامه‌ی کامل تور فیلیپین اسیپلیت البرز مطلع شوید، از صفحه‌ی تور دیدن کنید. تور فیلیپین اسپیلت البرز، توری ویژه برای کسانی است که می‌خواهند به نقاط بکر و خاص دنیا سفر کنند، به دل طبیعت بروند و در تاریخ و فرهنگ یک کشور پرمجرا، گشتی بزنند.

 

رودخانه لوبوک

رودخانه لوبوک

رودخانه لوبوک یکی از مقاصد اصلی گردشگری در بوهول به شمار می‌آید. سرچشمه‌ی رودخانه در نزدیکی شهر کارمِن در مرکز جزیره قرار دارد. لوبوک از کارمن ابتدا ۱.۵ کیلومتر به سمت غرب رفته و سپس به سمت جنوب می‌پچید و می‌رود تا به میندانائو یا دریای بوهول بریزد.

یکی از خوبی‌های کروز بر روی رودخانه لوبوک این است که برای تماشای طبیعتی جذاب، نیازی نیست سختی بکشید. معمولاً برای طبیعت گردی‌های خاص، ملزم به کمی تلاش و استقامت هستیم. ولی روی رودخانه لوبوک، می‌توانید تجربه‌های ناب زندگی در دل طبیعت را تجربه کنید، در حالی که میگو می‌خورید یا نوشیدنی‌ خنکی در دست دارید و روی صندلی‌ها لم داده‌اید.

 

جاذبه‌های لوبوک

جاذبه‌های لوبوک

کروز بر روی رودخانه‌ی لوبوک شامل خوردن ناهاری لذیذ و گوش دادن به صدای آرامش‌بخش آب و نمایش‌های خوش آمدگویی اهل جزیره‌ی بوهول است. این رودخانه به عنوان یکی از پاک‌ترین رودهای کشور فیلیپین شناخته می‌شود. سالانه گردشگران زیادی برای لذت بردن از غذاها، نوشیدنی‌ها، موسیقی و نمایش محلی سوار این کروز می‌شوند. تقریباً ممکن نیست که به بوهول بیایید ولی کروز لوبوک را تجربه نکنید.

نوازندگان محلی موسیقی سنتی و همچنین آهنگ‌های جدیدی را می‌نوازند. گاهی اوقات می‌توانید موزیکی هم درخواست کنید. کروز در وسط رودخانه می‌ایستد تا بتوانید سوغاتی‌های محلی بخرید و از رقص بومی مردم جزیره لذت ببرید.

ناهار کروز به صورت بوفه بوده و شامل استارتر، باربیکیو مرغ و غذاهای دریایی است. برای دسر، خوراکی‌های بومی مانند مربا، ماجا بلانکا و میوه‌های استوایی سرو می‌شود. بار کروز نیز با نوشیدنی‌های خوشمزه‌ و خنک از شما پذیرایی می‌کند.

کلیسای سن پدرو

در شروع مسیر کروز، دو بنای دیدنی قرار دارند. یکی کلیسا و دیگری پل لوبوک. کلیسای سن پدرو که به کلیسای لوبوک معروف است با غرور در کنار رود ایستاده است. این کلیسا بعد از باکلایون، قدیمی‌ترین کلیسای جزیره محسوب می‌شود. سن پدرو اصلی در سال ۱۶۰۲ ساخته شد ولی ۳۵ سال تخریب شده و کلیسای کنونی جای آن را گرفت.

در کنار کلیسا، پلی نیمه تمام قرار دارد که به پل لوبوک معروف است. ساخت پل در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی آغاز شد ولی به دلیل اعتراض کشیش‌های کلیسا مبنی بر این که ممکن است بنای پل باعث تخریب کلیسای ۴۰۰ ساله شود، متوقف شد و نیمه کاره ماند. به این پل، «پلی به هیچ کجا» هم گفته می‌شود. برخی هم به آن «نماد حماقت» می‌گویند! چون با وجود احتمال تخریب یکی از بناهای مهم جزیره، ساخت آن را شروع کردند.

کلیسای سن پدرو

کلیسای سن پدرو در سمت راست و یکی از برج‌ها و بخشی از پل در سمت چپ

در طول مسیر، با زندگی روزمره فیلیپینی‌های بومی جزیره مواجه می‌شوید. کودکانی که از درختان بالا می‌روند و از این شاخه به آن شاخه می‌پرند. جوانانی که در حاشیه‌ی رود در حال شنا هستند و افرادی که روی رودخانه کار می‌کنند. کروز در میانه‌ی راه، در کنار سکویی توقف می‌کند. روی سکو کودکان و مردم بومی، نمایشی از آهنگ‌ها و رقص محلی خود را به نمایش می‌گذارند.

در انتهای کروز، با منظره‌ی دلنواز آبشار لوبوک یا بوسای مواجه می‌شوید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید تنی هم به آب بزنید، اگر هم نه، می‌توانید با نمای زیبای رودخانه‌ی لوبوک عکس‌هایی جذاب بگیرید که تفریح مورد علاقه‌ی همه‌ی گردشگران است. آبشار لوبوک، آبشار کوچکی است ولی در حدی زیبا هست که اختتامیه‌ای به یاد ماندنی در تور فیلیپین را برای شما رقم خواهد زد.

کروز

 


22/ تیر/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف