WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

کلیمانجارو؛ بام آفریقا با ارتفاع 5895 متر

کلیمانجارو؛ بام آفریقا با ارتفاع 5895 متر

26/ آبان/1396

قله کلیمانجارو (Mount Kilimanjaro) بلندترین کوه آفریقا، در تانزانیا و در نزدیکی کشور کنیا قرار دارد این کوه با ارتفاع ۵۸۹۵ متر آتشفشانی نیمه خاموش می باشد. کلیمانجارو یکی از قلل هفتگانه دنیا به شمار می‌رود که با طبیعت عجیب و زیبا وهمچنین زندگی ساده، سنتی مردم آفریقا قلب هر انسانی را بیشتر به خدا نزدیک می کند.

قله کلیمانجارو

قله کلیمانجارو

 

کلیمانجارو آتشفشان خاموش، از سه قله شیرا (Shira)، کیبو(Kibo) و ماونزی (Mawenzi) تشکیل شده که از شمال غرب به جنوب شرق کشیده شده اند. قله اصلی کیبو می باشد که در مرکز این توده آتشفشانی قرار گرفته و از دو قله دیگر جوانتر می باشد. شما هم می توانید به بلندترین ارتفاع قاره آفریقا صعود کنید که برای کوهنوردان جهان اهیمت زیادی دارد. صعود به کلیمانجارو نیاز به فعالیت فنی کوهنوردی ندارد و یک کوهنورد با آمادگی جسمانی مناسب به راحتی می تواند بر فراز بام آفریقا قرار گیرد.

قله کلیمانجارو

 

در واقع کیلمانجارو را بیشتر از هر چیز طبیعت خاصی که آفریقا دارد نسبت به سایرقله های پنج هزار متری متفاوت می کند. منطقه ای که بیشتر خاک آن از یک فلات باپوشش گیاهی بوته زار و علفزار تشکیل شده و در آخر به آتش فشانی خاموش و یخچال هایی بزرگ ختم می شود. پس علاوه بر این قله سرفراز طبیعت این کشور است که هر سال تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

 قله کلیمانجارو

قله کلیمانجارو

 

برای اطلاعات بیشتر درباره صعود بام آفریقا قله کلیمانجارو و طبیعت آفریقا کلیک کنید.

 


26/ آبان/1396



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف