WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
طبیعت زیبا با گیاهانی منحصربه‌فرد و گونه‌های متنوع حیوانات

ماداگاسکار را بهتر بشناسید- قسمت دوم

ماداگاسکار را بهتر بشناسید- قسمت دوم

30/ خرداد/1398

ماداگاسکار کشوری جزیره‌ای در آفریقا است که به طبیعت منحصربه‌فردش مشهور است. برخی این کشور را به دلیل حیات وحش بی‌نظیرش به عنوان هشتمین قاره محسوب می‌کنند.


ماداگاسکار کشوری جزیره‌ای در آفریقا است که به طبیعت منحصربه‌فردش مشهور است. برخی این کشور را به دلیل حیات وحش بی‌نظیرش به عنوان هشتمین قاره محسوب می‌کنند. از دیدنی‌های ماداگاسکار می‌توان به طبیعت زیبا با گیاهانی منحصربه‌فرد و گونه‌های متنوع حیوانات اشاره کرد که سبب رونق تور طبیعت‌گردی و تور ماجراجویانه در این کشور شده است. در بخش اول مطلب آشنایی با ماداگاسکار کمی با کشور ماداگاسکار و پایتخت و دیدنی‌های آن آشنا شدیم. حالا با سایر جاذبه‌های گردشگری این کشور آشنا می‌شویم.

 

یک تیر و چند نشان در پالماریوم

پالماریوم با امکانات متعدد منطقه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به تور طبیعت‌گردی و تور ماجراجویانه است. این منطقه روی دریاچه آمپیتا واقع شده و با انواع و اقسام گیاهان و حیوانات برای تور طبیعت‌گردی فوق‌العاده است. 10 نوع لمور مختلف در پالماریوم زندگی می‌کنند که جزو دیدنی‌های ماداگاسکار هستند. این لمورها به زندگی در میان انسان‌ها و ارتباط و برخورد نزدیک عادت دارند و احتمال زیاد موفق می‌شوید در تور طبیعت‌گردی عکس هم بگیرید.

کمپ‌های پالماریوم با امکانات خوب تور تفریحی به یادماندنی را فراهم می‌کنند. فضا برای شنا کردن و منظره زیبای رودخانه آمپیتا ویژگی مشترک این کمپ‌ها است. رودخانه آمپیتا به آب شفاف و زلالش مشهور است و می‌توان تا اعماق دریاچه را از سطح آن دید. همچنین باغ‌های پالم و ارکیده هم از جاذبه‌های گردشگری پالم محسوب می‌شوند. علاوه بر با تور طبیعت‌گردی شبانه می‌توانید نوع خاصی از لمور که شب‌زی است و «آیه آیه» نام دارد را هم از نزدیک ببینید. ضمن اینکه امکان کایاک سواری هم در دریاچه وجود دارد.

پالماریوم

 

رودهای پیوسته‌ی کانال پانگالانس

کانال پانگالانس در واقع مجموعه‌ای از چند روز، راه آبی و دریاچه مصنوعی است. با تور تفریحی گشتی در کانال پانگالانس دو دنیای متفاوت در دید شما قرار می‌گیرد. یک طرف جنگل سرسبز و سکونتگاه لمورها و خزندگان پیش روی شماست و در طرف دیگر ساحل‌های شنی اقیانوس هند. با قایق سواری در تور ماجراجویانه کانال پانگالانس می‌توانید با محلی‌ها و شیوه زندگی آن‌ها هم بیشتر آشنا شوید. بیشتر محلی‌ها از این کانال برای حمل‌ونقل استفاده می‌کنند و اجناسشان را از طریق کانال انتقال می‌دهند که دیدن شیوه زندگی محلی‌ها از دیدنی‌های ماداگاسکار و جاذبه‌های گردشگری است.

 

گذر از خیابان درختان بائوباب، درختان باشکوه و عظمت

خیابان درختان بائوباب منطقه‌ای است که گروهی از درختان بائوباب در جاده خاکی بین برونداوا و تسی ری بینیها در غرب ماداگاسکار قرار دارند. خیابان درختان بائوباب از دیدنی‌های ماداگاسکار و جاذبه‌های گردشگری است که هر سال عده زیادی برای دیدن آن به این منطقه سفر می‌کنند و در تور طبیعت‌گردی نباید از آن غافل شد. عمر درختان بائوباب به 800 سال هم می‌رسد و در گذشته جنگل انبوهی را تشکیل می‌دادند و مانند امروز تعدادشان اندک نبود. طی سال‌ها درختان بائوباب جنگل به دلیل تامین زمین برای کشاورزی قطع شد و امروز تعداد کمی از این درختان مشهور باقی مانده. شکل این درختان به آن‌ها اجازه می‌دهد درخود آب ذخیره کنند و در فصل‌های گرم و خشک از آن استفاده کنند.

بائوباب

 

حیوانات عجیب منطقه حفاظت شده کریندی

منطقه حفاظت شده کریندی از دیدنی‌های ماداگاسکار و جاذبه‌های گردشگری است که خانه بسیاری از گونه‌های جانوری جالب توجه و در حال انقراض است. یکی از جالب‌ترین حیواناتی که در این منطقه زندگی می‌کند موش جهنده است که کوچک‌ترین پستاندار شناخته شده تا حال حاضر است. این موجود هم مانند کانگورو می‌پرد و هم مانند موش معمولی چهاردست‌وپا حرکت می‌کند. با وجود انواع دیگر حیوانات از جمله چند گونه لمور، منطقه حفاظت شده کریندی در فهرست مکان‌های مناسب در تور طبیعت‌گردی و تور تفریحی بسیاری از گردشگران است. شما نیز با انتخاب تور ماداگاسکار می‌توانید از این منطقه دیدن کنید.

 

جنگل‌های سنگی تسی ری بیهینا، شگفتی طبیعت

منطقه تسی ری بیهینا جزو جاذبه‌های گردشگری ارزشمند و دیدنی‌های ماداگاسکار است که در تور طبیعت‌گردی گنجانده می‌شود. تسی در زبان مالاگاسی به معنی راه رفتن روی نوک انگشتان است و به دلیل سنگی بودن این منطقه و دشواری حرکت به نام تسی ری بیهینا نامیده می‌شود.

این منطقه که در زمین‌شناسی کارست نام دارد پر از تخته‌سنگ‌هایی با عمق 80 تا 120 متر و دیوارهایی عمودی است. بیشترین تخته‌سنگ‌های این منطقه با نابودی غارها و حفره‌ها ایجاد شده‌اند. این تخته‌سنگ‌ها سبب ایجاد سازه‌هایی بی‌نظیر مانند غارها و پل‌های طبیعی شده‌اند که بازدید از آن‌ها در تور ماجراجویانه توصیه می‌شود و انسان را مسحور می‌کند. علاوه بر این جاذبه‌های طبیعی انواع مختلفی از حیوانات و گیاهان در این منطقه وجود دارند که 47% آن‌ها نادر هستند و فقط در این منطقه یافت می‌شوند.

جنگل‌های سنگی تسی ری بیهینا

 

رودخانه مانامبولو

رودخانه بی‌نظیر مانامبولو که سواحل آن را تخته سنگ‌های بزرگ تسی ری بیهینا شکل داده‌اند از جاذبه‌های گردشگری در تور طبیعت‌گردی و دیدنی‌های ماداگاسکار هستند. تعداد زیادی غار، پل‌های طبیعی و اشکال سنگی متنوع و زیبا در این منطقه وجود دارند و شکل قرارگیری آن‌ها نوید تور ماجراجویانه هیجان‌انگیزی را در این منطقه می‌دهد.

 

نوزی به

این جاذبه گردشگری در میان دیدنی‌های ماداگاسکار گردشگران کمتری دارد و تقریبا دست‌نخورده باقی مانده. نوزی به که به جزیره عطر نیز مشهور است، مکانی عالی برای تور طبیعت‌گردی است. در این جزیره انواع رایحه‌ها مانند کاکائو، قهوه، نیشکر و وانیل وجود دارد و شامه‌تان را حسابی قلقلک می‌دهد. ترکیب این رایحه‌ها بویی ایجاد می‌کند که مشابهش را هیچ‌جای دیگری تجربه نمی‌کنید و تا آخر عمر همراه شما باقی می‌ماند.

نوزی به


30/ خرداد/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف