WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
نام‌آشناترین جاذبه‌های گردشگری چین

با جاذبه‌های گردشگری چین آشنا شوید- قسمت اول

با جاذبه‌های گردشگری چین آشنا شوید- قسمت اول

27/ خرداد/1398

اگر دنبال تور تفریحی جذابی هستید که تجربه آن از ذهنتان پاک نشود، چین انتخابی مناسب است. در این راهنمای سفر، جاذبه‌های گردشگری این کشور پهناور آشنا شوید


ایران از گذشته رابطه‌ای نزدیک با چین داشته است. در گذشته‌های دور که کشورها پهناور و امپراتوری بودند، چین یکی از امپراتوری‌های مهم بود که با ایران دادوستد داشت. در حال حاضر هم چین از کشورهای نزدیک به ایران محسوب می‌شود و رابطه تجاری بین دو کشور قوی است. علاوه بر بعد تجاری، جاذبه‌های گردشگری چین هم هر ساله گردشگران زیادی را جلب می‌کنند. اگر دنبال تور تفریحی جذابی هستید که تجربه آن از ذهنتان پاک نشود، چین انتخابی مناسب است. در این راهنمای سفر، جاذبه‌های گردشگری این کشور پهناور آشنا شوید:

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین جزو نام‌آشناترین جاذبه‌های گردشگری چین است که سال 1987 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. درست مثل اژدهایی بزرگ، دیوار چین هم بین صحراها، دشت‌ها و کوه‌ها پیچ‌وتاب می‌خورد. طول این دیوار 21196 کیلومتر است که از شرق تا غرب چین امتداد دارد. اصلی‌ترین انگیزه برای ساخت این دیوار دفاع از کشور درمقابل حمله بیگانگان بوده اما به جز این کاربردهای دیگری از جمله نظارت بر مرزها و مسیر رفت و آمد بوده است.

 این دیوار در طول تاریخ چندین بار نام تغییر داده که از آن جمله دیوار مرزی، دیوار بلند و اژدهای زمینی است. ساخت دیوار چین در دوره‌های مختلف امپراتوری ادامه داشته و اوایل با سنگ و چوب ساخته شده و بعد مصالح آن به آجر تغییر داده شده. دیدار از این میراث چند صد ساله در تور تفریحی خالی از لطف نیست و جزو تکنیک‌های سفر به چین شمرده می‌شود. پس از این دیوار غافل نشوید.

 دیوار بزرگ چین

شهر ممنوعه

اگر چندان اهل تاریخ و جغرافی نباشید احتمالا بعد از شنیدن نام «شهر ممنوعه» ذهنتان درگیر علت نامیدن آن به این شکل شده و بعد هم قضیه را فراموش کرده‌اید. خب الان فرصت مناسبی برای فهمیدن علت است. شهر ممنوعه که بزرگ‌ترین مجموعه کاخ در دنیا است ممنوعه نامیده می‌شود چون در گذشته که محل زندگی پادشاهان بود بدون اجازه شاه کسی حق ورود نداشت. امروزه چینی‌ها آن را گوگونگ می‌نامند که در چینی یعنی کاخ سابق. با این مجموعه کاخ حیرت‌ انگیز بیشتر آشنا شویم:

  • شهر ممنوعه یا کاخ موزه از جاذبه‌های گردشگری چین در قلب شهر پکن قرار دارد. در گذشته این کاخ را شهر ممنوعه بنفش می‌نامیدند چون ستاره‌شناسان چین باستان معتقد بودند ستاره بنفش یا پولاریس وسط بهشت قرار دارد و امپراتور فرستاده شده از بهشت باید در کاخ بنفش زندگی کند. این مجموعه کاخ که بزرگ‌ترین کاخ پادشاهی در دنیاست 74 هکتار مساحت و 8700 اتاق دارد. فاصله دروازه جنوبی و شمالی 961 متر است.
  • شهر ممنوعه شاهکار معماری قرون وسطایی چینی‌ها است و علاوه بر ریزه‌کاری‌های معماری زیبا قصر پر از مجسمه‌های حیوانات مانند اژدها، ققنوس و شیر است و در راهنمای سفر بازدید از جاذبه‌های گردشگری چین به نام و ضرورت بازدید آن اشاره شده.
  • شهر ممنوعه خانه 24 امپراتور بوده و پادشاهان دو سلسله مینگ و کینگ طی سال‌های 1368 تا 1644 در این کاخ زندگی می‌کردند. همچنین این کاخ 492 سال یعنی از سال‌های 1420 تا 1912 از کاخ‌های پادشاهی چین بود.
  • تکنیک‌های سفر که حین بازدید از شهر ممنوعه باید بدانید یکی این است که این مجموعه کاخ بسیار بزرگ است و دیدن از آن وقت کافی و مناسب می‌خواهد. البته در حال حاضر هم تمامی بخش‌های کاخ باز نیست و 40% کاخ هنوز برای عموم بسته است.
  • در کاخ موزه بیش از یک میلیون آثار هنری نادر و ارزشمند وجود دارد. این مجموعه شامل سرامیک، نقاشی، خطاطی، برنز، کتاب‌های قدیمی و اسناد تاریخی است. گالری‌های موجود در کاخ هم شامل گالری ساعت، گالری گنجینه، گالری نقاشی و خطاطی، گالری چینی و سرامیک است.
  • در راهنمای سفر جاذبه‌های گردشگری چین آمده که بازدید از کاخ موزه بدون رفتن به پارک جینگشان کامل نمی‌شود. از تکنیک‌های سفر به چین رفتن به پارک جینگشان است که چشم‌اندازی عالی به کل مجموعه دارد و می‌توانید از ارتفاع همه‌چیز را ببینید.

شهر ممنوعه جزو مقاصدی است که اگر به پکن رفتید باید ببینید و سالانه 14 میلیون گردشگر در تور تفریحی از آن بازدید می‌کنند. با انتخاب تور ناشناخته‌های چین شما هم می‌توانید از این کاخ مشهور بازدید کنید.

شهر ممنوعه

معبد بهشت

معبد بهشت مجموعه‌ای پادشاهی و شامل ساختمان‌های مذهبی است که در جنوب شرقی مرکز پکن قرار دارد. پادشاهان دو سلسله مینگ و کینگ مراسم پرستش و دعا برای محصول خوب را در اینجا برگزار می‌کردند. این بنا ابتدا در قرن 15 میلادی ساخته شد اما بعد در دوره امپراتوری سلسله مینگ بزرگ‌تر و صاحب ساختمان‌های جدید شد. معبد بهشت با مساحت 2700000 متر مربعی حتی از شهر ممنوعه هم بزرگ‌تر است.

دورتادور این معبد درختان کاج قدیمی قرار دارند و این معبد نمادی از رابطه بهشت و زمین و دنیای فانی و باقی است. اشکال هندسی هم در این معبد نقش مهمی بازی می‌کنند و یکی از نمادهای این معبد که در راهنمای سفر آن آمده رابطه دایره و مربع است. بخش شمالی کروی شکل است و نمادی از بهشت و بخش جنوبی با معماری مربعی نماد زمین است.

از تکنیک‌های سفر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری چین، مخصوصا معبد بهشت و شهر ممنوعه که مساحت زیادی را در برگرفته‌اند، انتخاب مسیری برای بازدید است که هم بیشتر نقاط را پوشش دهد و زمان کمتری صرف شود. با انتخاب تور ناشناخته‌های چین با راهنمای مجرب سفر کنید و در تور تفریحی با کمترین زمان بیشترین استفاده را ببرید.

معبد بهشت

جاذبه‌های گردشگری چین به این موارد خلاصه نمی‌شود و در مطلب بعدی می‌توانید درمورد سایر جاذبه‌ها که در تور تفریحی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید بیشتر بخوانید.


27/ خرداد/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف