WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
از قلعه ی پرتغالی‌ها تا دره ی رنگین کمان

جزیره‌ی هرمز، چرا حداقل یک بار در زندگی‌مان باید به آن سفر کنیم؟

جزیره‌ی هرمز، چرا حداقل یک بار در زندگی‌مان باید به آن سفر کنیم؟

1/ بهمن/1397

هرمز واقع در منطقه ی خلیج فارس و نزدیک به جزیره قشم، با وجود داشتن یکی از زیباترین مجموعه های طبیعی ایران، تا همین چند سال اخیر برای گردشگران داخلی از مقاصد ناآشنا بود. این در حالی است که این جزیره خانه ی پدیده های شگفت انگیزی است که چشم هر بیننده ای را خیره کرده و زبانش را بند می آورد!


از قلعه‌ی تاریخی پرتغالی‌ها گرفته تا ساحل سرخ و کوه های رنگین کمانی، فارغ از سن و سال و سلیقه، جزیره هرمز مکانی است که هر کسی حداقل یک بار در زندگی خود باید به آن سفر کند.

تور جزیره هرمز

 

1. دره‌ی رنگین کمان

 

دره رنگین کمان هرمز

دره رنگین کمان رویای زمین شناسان و الهام بخش هنرمندان است. تصور کنید تپه هایی را که طیف های گوناگونی از رنگ های قرمز،بنفش،زرد و آبی را به نمایش در آورده اند. رنگ هایی که در پستی و بلندی ها اشکال گوناگونی را تشکیل می دهند. این پدیده ی نفس گیر موقعیت فوق العاده ای را برای عکاسی فراهم می کند.

 

2. قلعه‌ی پرتغالی ها

 

قلعه پرتغالی ها

قلعه‌ی پرتغالی‌ها واقع در جزیره هرمز، یکی از کامل‌ترین آثار به‌جا مانده از دوره‌ی تسلط پرتغالی‌ها بر خلیج فارس است. شما می‌توانید درفضاهایی که در گذشته آب انبار، انبار تسلیحات و یا محوطه‌ی این قلعه ی سرخ‌رنگ بوده، قدم بزنید و احساس کنید که در زمان به عقب سفر کرده‌اید!

 

3. الهه ی نمک

 

الهه نمک جزیره هرمز

نمک و سنگ نمک در این جزیره بسیار یافت می‌شود اما یکی از شاهکارهای طبیعت در این جزیره کوهی است از نمک متبلور شده که به الهه‌ نمک معروف است. با کمی پیاده‌روی در جزیره هرمز می‌توان این پدیده‌ی زیبا را از نزدیک تماشا کرد.

 

4. دره ی مجسمه ها

 

دره مجسمه ها

این منطقه شگفت‌آور را دره مجسمه‌ها می‌گویند زیرا در آن تمامی سنگ‌ها با دست طبیعت به اشکال مختلف تراش خورده‌اند. با قدم گذاشتن در این محیط جادویی خود را در میان مجسمه‌هایی به شکل عقاب،خروس،موش و حتی اژدها می‌یابید. علاوه بر این‌ها یکی از زیباترین مناظر خلیج فارس از این دره قابل مشاهد است.

هرمزگردی

 

5. معدن خاک سرخ

 

خاک سرخ جزیره هرمز

یکی از معروف‌ترین ویژگی‌های هرمز خاک سرخ این جزیره است. مردم محلی از این خاک برای تزئیین و حتی آشپزی استفاده می‌کنند. تمامی زمین‌های اطراف معدن خاک سرخ و حتی آب دریا در ساحل نزدیک آن به رنگ قرمز است.

 

6. فرهنگ بومی جنوب ایران

 

لباس بندری جزیره هرمز

شگفتی و زیبایی جزیره ی هرمز تنها مربوط به زمین رنگارنگ و پدیده‌های طبیعی‌اش نیست. با حضور در این جزیره می توانید با فرهنگ اصیل بومی جنوبی از نزدیک آشنا گردید و با مردم محلی ارتباط برقرار کنید.

 

هرمز گزدی تور هرمز

 

برای بازدید مجموعه‌ی بی‌نظیر طبیعی و محلی جزیره هرمز، در تور نوروز جزایر قشم و هنگام و هرمز با اسپیلت البرز همراه شوید.


1/ بهمن/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف