WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

"ماداگاسکار، سرزمین عجایب"

"ماداگاسکار، سرزمین عجایب"

5/ شهریور/1396

88 میلیون سال پیش، قطعه ای از خاک شبه جزیره کنونی هند جدا شد و هرگز به هیچ خشکی دیگری متصل نشد و این امر باعث شد این جزیره شگفت انگیز زیستگاه متنوع ترین گونه های گیاهی و جانوری در جهان شود.


ماداگاسکار کجاست؟

تا حدی که 80 درصد جانوران این جزیره در هیچ  مکان دیگری قابل مشاهده نیستند. جزیره ای که امروزه آن را با نام انیمیشن معروف دنیای سینما می شناسیم. قاره هشتم، ماداگاسکار.

 

مزارع جزیره ماداگاسکار

 

ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان درسواحل جنوب شرقی آفریقا واقع در اقیانوس هند با جمعیتی حدود 22 میلیون نفر و به پایتختی شهر آنتاناناریوو است. دو قوم اصلی تشکیل دهنده مردم این کشور، مرینا و بتسمیسارکا در کنار بقیه اقوام ماداگاسکار هر ساله در کنار مشاغل اصلی همچون کشاورزی، دامداری و صنایع دستی از طریق صنعت گردشگری امرار معاش می‌کنند.

لمورهای جزیره ماداگاسکار

 

در امتداد کرانه شرقی ماداگاسکار سرازیری تندی دیده می‌شود که بیشتر جنگل‌های گرمسیری باقی‌مانده در زمین‌های پست این جزیره در این محدوده قرار دارند. در غرب این سرازیری‌ها و در مرکز جزیره، فلاتی قرار دارد که ارتفاع آن بین ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست. این ارتفعات مرکزی که به طور سنتی زادبوم قوم مرینا بوده‌است متراکم‌ترین منطقه ماداگاسکار از نظر جمعیت است و پایتخت کشور هم که مرکز تاریخی قوم مرینا بوده‌است، در همین فلات واقع شده‌ است.

درختان بائوباب در جزیره ماداگاسکار

 

ویژگی این فلات مرکزی وجود دره‌هایی شامل شالیزارهای مطبق است که بین تپه‌های پرعلف و تکه‌هایی از جنگل انبوه ماداگاسکار واقع شده‌اند. اراضی واقع در غرب فلات مرتفع مرکزی به تدریج خشک‌تر شده و سرانجام به کانال موزامبیک و باتلاق‌های جنگلی حرا در امتداد ساحل ختم می‌شوند.

همه این عجایب و شگفتی ها باعث شده است جزیره ماداگاسکار، چیزی جدای از دنیای اطراف خود باشد، چیزی شبیه قاره هشتم.

 

با اسپیلت البرز برای دیدن این شگفتی ها در تور جزیره ماداگاسکار همسفر باشید.


5/ شهریور/1396



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف