WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

بایکال؛ زیبای شگفت انگیز

بایکال؛ زیبای شگفت انگیز

19/ بهمن/1395

این بارمی‌خوایم مطلبی جذاب از بایکال براتون بگیم، جایی که با یک بار دیدنش هرکسی رو شیفته و دلداده خود خواهد کرد


بایکال، به عنوان هفتمین دریاچه بزرگ جهان در جنوب سیبری و بزرگ‌ترین منبع آب شیرین دنیا شناخته شده است این دریاچه با زلال‌ترین آبی که در میان دریاچه‌های کل جهان هستی دارد به شهرتی زبانزد رسیده است و با قدمتی تقریبا ۲۵ میلیون سال، از قدیمی‌ترین دریاچه ها می‌باشد.

دریاچه بایکال

 

شاید براتون جالب باشه که بدانید یخ های بایکال، از شفاف‌ترین یخ های طبیعی دنیا هستند همه چیز از ماهی و سنگ‌ها گرفته تا گیاهان و مرجان‌ها از داخل یخ قابل دیدن است گاهی، یخ‌ها همانند آینه رفتار می‌کنند و می‌توانید بازتاب جالبی از اطراف را در آن مشاهده کنید.

دریاچه بایکال

 

دریاچه بایکال دارای جانورانی است که فقط در این منطقه یافت می‌شود که مهم ترین آن تعداد زیادی ماهی و فک های آب شیرین است که فک بایکال تنها فک آب شیرین جهان می باشد. همچنین عقاب، گوزن، خرس و جانوران و گیاهان دیگر نیز در اطراف دریاچه زندگی می‌کنند.

دریاچه بایکال

دریاچه بایکال

 

همه این زیبایی‌ها باعث شده تا آنتوان چخوف نویسنده مشهور روسی درباره دریاچه بایکال گوید:
"بی دلیل نیست که اهالی سیبری به این دریاچه، زیبای شگفت انگیز می‌گویند. آب این دریاچه آنقدر شفاف است که انسان می‌تواند عمق دریاچه را به مانند زمین ببیند. سواحل آن با کوهستان و جنگل احاطه شده است، و در جنگل آن حیواناتی نظیر خرس، بز وحشی دیده می شود".

بایکال

در تور ترنس سیبرین به تماشای بایکال یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان خواهیم رفت.


19/ بهمن/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف