WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

زامبزی؛ عظمت و قدرت طبیعت آفریقا

زامبزی؛ عظمت و قدرت طبیعت آفریقا

12/ دی/1395

رودخانه زامبزی مهمترین رودخانه در کره زمین به‌شمار می‌آید که با گذر از جمهوری دموکراتیک کنگو و آنگولا از سمت غرب وارد زامبیا شده است.


رودخانه ای که باعث خلق یکی از عجایت هفتگانه طبیعی جهان در مرز دو کشور زامبیا و زیمبابوه یعنی آبشار ویکتوریا است. بهترین بهانه برای دیدار از این منطقه منحصر به فرد و لمس عظمت و قدرت طبیعت که در آفریقا تجلی یافته است.

رودخانه زامبزی

 

رودخانه زامبزی مسیری طولانی را بر روی سنگ‌های رنگی می گذراند تا به دهانه آبشار ویکتوریا برسد قبل از رسیدن به دهانه آبشار جزیره‌های کوچک و بزرگی از درختان دیده می شود که همین باعث شده آبشار ویکتوریا از چندین دهانه ریزش داشته باشد.

در ماه‌هایی که رودخانه زامبزی پر آب است، ویکتوریا هم بسیار خروشان تر می شود در بعضی از ماه‌های سال ارتفاع آبشار ویکتوریا به ۴۰۰ متر هم می‌رسد و تقریبا از فاصله ۵۰ کیلومتری هم قابل دیدن می‌شود. دربرخی ماه های سال وقتی که سیل به راه می‌افتد رودخانه زامبیزی چهره‌اش ر ادر پشت نقابی از مه پنهان می‌کند که بسیار جذاب و دیدنی است.

رودخانه زامبیزی 

تماشای مناظر فوق العاده و دنبال کردن رد پرواز پرندگان می‌تواند احساسی فوق العاده را برای شما به ارمغان آورد. در قسمت بالایی رودخانه زامبزی امکان انجام فعالیت هایی مانند تماشای زندگی حیوانات مختلف وجود دارد که از جمله تجربه‌های تکرار نشدنی شما خواهد بود. تماشای زندگی پرندگان یکی از فعالیت‌های شگفت آور در آفریقاست که هر کسی نمی‌تواند شاهد آن باشد.

در تور زیمبابوه، زامبیا و آبشار ویکتوریا به دیدن رودخانه زامبزی عظمت و قدرت آفریقا می رویم.

گردآورنده: هیئت تحریریه اسپیلت البرز


12/ دی/1395



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف