WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

لمور؛ موجودی دوست داشتنی فقط در ماداگاسکار

لمور؛ موجودی دوست داشتنی فقط در ماداگاسکار

18/ اردیبهشت/1395

لمورها گروه ویژه‌ای از نخستیان هستند که تنها در ماداگاسکار یافت می‌شوند. لمور به معنی روح و یا شبه است و این نام به خاطر صدای روح مانند، چشم‌های بازتابنده و شبزی بودن به این جانور داده شده است.


 لمورها انواع مختلفی دارند که فقط در ماداگاسکار وجود دارند. آن‌ها جانورانی اجتماعی بادست و پایی دراز، پنجه‌ها و انگشتانی انعطاف‌پذیر و پوزه‌ای بلند که به حس بویایی آن‌ها کمک می‌کند.  لمورها احساس خیلی نزدیکی به انسان ها دارند وقتی با آن ها روبرو شوید متوجه این موضوع می‌شوید آن‌ها مثل کودکان شروع به بالا رفتن از سرو کولتان می‌کنند و از همه جالب‌تر این است که با نزدیک شدن به شما می‌خواهند مورد نوازش و توجه قرار گیرند از عکاسی خیلی خوشششون می‎آید و وقتی متوجه دوربین می‌شوند ژست گرفته و با چشمان تعجب کرده به آن خیره می‌شوند که برای هرکسی می‌تواند شگفت انگیز باشد.

لمورها در ماداگاسکار

 

لمورها در رنگ‌های متفاوتی از قهوه‌ای مایل به سرخ تا خاکستری تیره و در تمام اندازه‌ها یافت می‌شوند. کوچکترین لمور، لمور موشی کوتوله است و تنها ۶۰ گرم وزن دارد اما بزرگترین لمورها مانند ایندری به اندازهٔ یک گربه هستند. اکثر لمورها  ۱۸ سال عمر می‌کنند و معمولا گیاه خوارند. غذای آن‌ها شامل برگ‌ها و میوه‌ها می‌شود با این حال گاه گاهی از حشرات و حیوانات کوچکتر نیز تغذیه می‌کنند.

لمور در حال بازی

لمور در حال خوردن

 

صحنه زیبای دیگری که از لمورها در ماداگاسکار خواهید دید، این است که لمورهای مادر، فرزند خود را پشتشان کول می‌کنند زیرا وقتی یک لمور متولد می‌شود تا زمانی که بتواند روی پای خود بایستد توسط مادرش حمل می‌شود.

لمور فرزند به پشت

لمور با فرزندانش

 

لمورها از حس بویایی خود برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند آن ها بر روی پای خود غده‌ های عطری دارند که رایحه‌ای خاص در سطحی که لمور از آن عبور می‌کند باقی می‌گذارد. از جذابیت های ظاهری لمورها دم پر پشت و بلند آن هاست که آن را در هوا نگاه می‌دارند و به آن موج می‌دهند که این کار روش دیگری برای برقراری ارتباط می‌باشد. این دم بزرگ باعث می‌شود لمور در هنگام پرش از درختی به درخت دیگر تعادل خود را حفظ کند.

لمور

لمورها

 

برای دیدن این لمورهای دوست داشتنی در تور جذاب ماداگاسکار همراه اسپیلت البرز باشید.


18/ اردیبهشت/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف