WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

جنگل آمازون؛ بکر و شگفت انگیز

جنگل آمازون؛ بکر و شگفت انگیز

24/ بهمن/1402

آمازون تنها بزرگترین رودخانه جهان نیست بلکه بزرگترین و شگفت انگیزترین


 آمازون تنها بزرگ‌ترین رودخانه جهان نیست بلکه شگفت انگیز‌ترین و دست نخورده‌ترین خانه‌ی حیات وحش و طبیعت دنیاست.

جنگل آمازون

 

رودخانه آمازون که از میان جنگل بکر آمازون می گذرد، از چندین کشور از قبیل: برزیل اکوادور گویان کلمبیا ونزوئلا بولیوی پرو و سورینام نیز عبور می کند. جنگل‌های بارانی آمازون در تمام فصول سال دارای هوایی گرم با رطوبتی بسیار زیاد می‌باشند و تقریباَ هر روز باران سنگینی در سراسر این جنگل زیبا می‌بارد، همین علتی شده تا جنگل آمازون نامزد قرار گرفتن در فهرست عجایب هفتگانه جدید شود.

رودخانه آمازون

 

در جنگل‌های انبوه آمازون حیوانات بسیار زیادی وجود دارند که در میان آن‌ها برخی بسیار عجیب و شگفت انگیز  هستند. یکی از عجیب‌ترین گونه‌هایی که در آمازون یافت می‌شود، قورباغه شیشه‌ای است که تمامی ارگان های داخلی بدنش نمایان است و حتی نحوه پمپاژ کردن قلبش نیز قابل مشاهده است. این قورباغه یکی از زیباترین گونه‌های حیوانی است که در دنیا وجود دارد.

قورباغه شیشه ای برزیل

 

در میان جنگلهای آمازون انسانهایی زندگی می‌کنند که برخی از آنها هنوز به شیوه هزاران سال پیش خود را استتار می کنند و کمتر اطلاعاتی از فن آوری های روز دارند و جالب است بدانید  بیش از 200 جمعیت بومی بسیار متفاوت در جنگل‌های آمازون هستند و آنها به قدری با هم فرق دارند که به 180 زبان مختلف سخن می‌گویند و هر کدام‌شان میراث فرهنگی مخصوص به خود را دارند.

کودکان شاد آمازونی

 

جشن و شادی به سبک آمازونی

 

برخی از قبایل آمازون هر سال جشن بسیار بزرگی به نام «کوآرپ» دارند که یاد و خاطره از دست رفتگان‌شان را گرامی می‌دارند. در این مراسم بزرگ رقص‌ها، آیین‌ها، موسیقی، بازی‌ها و غذاهای بومی به نمایش گذاشته می‌شود و با اجازه رهبران قبایل غریبه‌ها نیز می‌توانند به تماشای این مراسم بنشینند.

انسانهای بدوی

 

در تور برزیل و جنگل‌آمازون نوروز 1403 اسپیلت البرز می‌توانید از این شگفتی‌ها دیدن کنید.


24/ بهمن/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف