WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

جنگل آمازون، نفس زمین

جنگل آمازون، نفس زمین

18/ اسفند/1396

شهرت آمازون که بزرگ‌ ترین جنگل جهان محسوب می‌شود به اندازه‌ای است که تقریبا همه مردم دنیا آن را می‌شناسند.


منطقه آمازون از لحاظ جغرافیایی بین کشورهای کلمبیا، پرو، اکوادور، ونزوئلا و برزیل قرار گرفته است. بیشترین بخش جنگل‌های آمازون در خاک برزیل با 61% و پرو با 29% مساحت جای گرفته است.این منطقه جنگلی،  بیش از پنج برابر مساحت خاک ایران وسعت دارد و می‌توان آن را غنی‌ترین منطقه زمین از نظر تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی دانست.

 

جنگل آمازون

 

رودخانه‌های پهناور بسیاری در این سرزمین جریان دارند که از کوه‌های آند در غرب آمریکای جنوبی سرچشمه می‌‌گیرند و پس از گذر از یک مسیر پرپیچ و خم، به سمت شرق و اقیانوس اطلس می‌رود. دهانه این رودخانه بسیار عریض است، به طوری‌که حتی کشتی‌ها قادر به عبور از آن هستند. رودخانه آمازون پر آب‌ترین رودخانه جهان و از نظر طول دومین رودخانه بلند جهان شناخته شده و یک پنجم آب شیرین دنیا را دارا می‌باشد. وجود همین منابع آبی باعث شده که انبوه‌‏ترین جنگل‌ها در این سرزمین پهناور به وجود آمده و بزرگ‌ترین تولیدی اکسیژن برای تنفس مردم کره زمین باشد.

 

پرنده های زیبای آمازون

نام این رودخانه به دلیل خطرناک بودن، آمازون گذاشته شده است که به زبان بومیان آن‌جا به معنی شکننده قایق است. طبق تحقیقات به دست آمده، طول عمر این رودخانه 11 میلیون سال برآورد شده است

برای دیدن این جنگل بکر و به یادماندنی در تور برزیل و جنگل‌های آمازون با اسپیلت البرز همسفر باشید.


18/ اسفند/1396



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف