WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

مونت روزا؛ قلب یخی آلپ

مونت روزا؛ قلب یخی آلپ

18/ اردیبهشت/1394

مونت روزا (Monte Rosa) پوشیده از برف و یخ  و دارای یخچال های طبیعی در آلپ است که بین سوئیس بخش valais و ایتالیا  منطقه piedmont  قرار دارد.


 این کوه از ابتدا مورد علاقه و مطالعه پیشگامان علم زمین شناسی وجهانگردانی از جمله "لئوناردو داوینچی"(  Leonardo da Vinci) در اواخر قرن پانزدهم و "هوراس بندیک سوسور"(Horace-benedict de Saussure)  در اواخر قرن هجدهم بوده است. همچنین یک سری فعالیت های گسترده ای نیز جهت مطالعه این کوه از اوایل قرن نوزدهم شروع شد.

قله dufourspitze

یخچالهای طبیعی مونت روزا

 

قله مونت روزا  با ارتفاع 4636 متر بلندترین قله کشور سوئیس و بعد از مون بلان (mont blanc) دومین قله بلند رشته کوه آلپ است که اولین بار در سال 1855 توسط یک گروه هشت نفره به همراه سه راهنما، از مبدا زرمات فتح شد.

شهر زرمات

 

در نقشه های قدیمی مربوط به سال 1740، این کوه montebosa نام داشت و حتی در بعضی موارد توسط ساکنان والسسیا (valsesia)، مونت بیوسا (montebiosa) نامیده می‌شده است. همچنین در نوشته های لئوناردو داوینچی نام این کوه monboso تعیین شده است.

نقشه مونت روزا

 

مونت روزا در میان کوهنوردان از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و هرساله علاقه مندان به این کوه برای صعود، به این منطقه رهسپار می شوند.

جبهه شمالی مونت روزا

 

همچنین می توانید برای مطالعه تور صعود قلل مون بلان و مونتروسا و دیدار از اروپا برروی آن کلیک نمائید.


18/ اردیبهشت/1394



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف