WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
بازدید از معابد باشکوه در سرزمین آفتاب

معبد فانوس‌ها و معبد طلایی در کیوتو

معبد فانوس‌ها و معبد طلایی در کیوتو

25/ بهمن/1402

اگر قصد همراه شدن با تور ژاپن را دارید، باید بدانید که سفر به این کشور تکمیل نمی‌شود مگر اینکه جاذبه‌های دیدنی کیوتو را هم ببینید. اما کیوتو کجا قرار دارد؟! این شهر در جزیره هونشو قرار گرفته است، درست در مرکز غربی ژاپن و تقریباً ۳۰ مایل از شهر اوزاکا فاصله دارد.


کیوتو پس از توکیو و اوزاکا، سومین شهر پر بازدید ژاپن است، پس باید در خلال تور مسافرتی ژاپن زمان قابل توجهی را به این شهر مهم اختصاص دهید، چون شگفتی‌های زیادی را در آغوش گرفته است.

یکی از این شگفتی‌ها، لقبی است که به کیوتو داده‌اند. پایتخت قدیمی ژاپن به «شهر معابد» معروف است و از آن با نام شهر هزار معبد یاد می‌کنند. اگر قرار باشد از میان هزاران معبد تاریخی و مذهبی در این شهر، یک یا دو گزینه را انتخاب کنید، بازدید از معبد فانوس‌ها و معبد طلایی در کیوتو را از دست ندهید. اگرچه منظره شکوفه دادن درختان گیلاس بین اواخر مارس و اوایل آوریل در کیوتو معروف است، اما این فرصت را دارید که اگر با تور ژاپن پاییز 1403 با ما همراه نبودید الان در تور ژاپن نوروز1404 همراه شوید و علاوه بر تماشای طبیعت منحصر به فرد ژاپن در این فصل، از جاذبه‌های تاریخی، معماری و مذهبی آن نیز دیدن کنید.

 معبد فانوس‌ها و معبد طلایی از جاذبه‌های دیدنی کیوتو

 

فانوس های سنگی معبد کاسوگا ‌ قدم زدن در روشنایی

معبد بزرگ کاسوگا که در زبان ژاپنی به نام کاسوگا تایشا شناخته می‌شود، یکی از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است که در دل جنگل‌های نارا جا خوش کرده است. در حالی که معبد از نظر معماری دیدنی و حائز اهمیت است، وجود  ۳ هزار فانوس واقع در امتداد مسیر رسیدن به معبد، یک منظره شگفت انگیز به وجود می‌آورد. منظره‌ای که می‌توانید در آن غرق شوید و تصاویری ماندگار را به ثبت برسانید.

اگر انتخاب شما برای گردش در سرزمین آفتاب، تور ژاپن پاییز و بهار باشد، مناظر طبیعی بی‌نظیری را شاهد خواهید بود. کاسوگا یک زیارتگاه شینتو است، مکان آن برای جذب انرژی و آرامش در داخل بیشه‌ای از درختان انتخاب شده است. اساس مذهب شینتو، ارتباط عمیق با طبیعت است و این مهم در معبد فانوس‌ها و معبد طلایی در کیوتو هم مورد توجه قرار گرفته است.

بنابراین در طول تور ژاپن و قدم زدن در جنگل برای رسیدن به معبد، احساس می‌کنید در زمان دیگری هستید و روحتان در آرامش و سکون دلچسبی قرار می‌گیرند، هرچند که شما فقط چند کیلومتر با خیابان‌های شلوغ شهری فاصله دارید. با این حال طبیعی است که در مسیر به این موضوع فکر کنید که هدف از این همه فانوس‌ چیست؟

چرا معبد فانوس‌ها و معبد طلایی در کیوتو ۳ هزار فانوس دارد

پیش‌تر در مقدمه این مقاله گفته شد که کیوتو شهر معابد است و اگر در خلال تور ژاپن فرصت کمی برای بازدید از معبدها دارید، بازدید از معبد فانوس‌ها و معبد طلایی در کیوتو را از دست ندهید. جالب است بدانید که وجود ۳ هزار فانوس در معبد، نمادی از ۳ هزار زیارتگاه کاسوگاست که در سراسر ژاپن گسترده شده‌اند. علاوه بر این،‌ فانوس‌ها نمادی از روشنایی و چراغ راهنما هستند. پیروان دین شینتو معتقد هستند که رعایت اصول این مذهب باعث نجات از تاریکی خواهد شد، به همین دلیل فانوس‌ها به سمبلی از شینتو نیز تبدیل شده‌اند.

 پایتخت قدیمی ژاپن به «شهر معابد» معروف است

 

چه چیز در معبد فانوس‌ها منتظر شماست

طی مسیر پر پیچ و خم رسیدن به معبد فانوس‌ها و معبد طلایی در کیوتو، شاهد فانوس‌های سنگی در اندازه‌های مختلف خواهید بود. فانوس‌هایی که روی بدنه سخت آن‌ها خطوط ژاپنی و نقوش مختلف حک شده است که تور ژاپن را برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان شناسی نیز جذاب می‌کند.

در داخل محوطه زیارتگاه، تعداد فانوس‌های سنگی بیشتر می‌شود و می‌توانید فانوس‌های برنزی آویزان را هم ببینید. با پرداخت هزینه می‌توانید به داخل محوطه معبد بروید و از نزدیک فانوس‌ها را ببینید و عکس و فیلم تهیه کنید. نوشته‌های روی هر فانوس نشان می‌دهد که فانوس به کدام خدا اهدا شده است یا فرد اهدا کننده چه کسی است.

پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از این جاذبه طی تور ژاپن هنگامی اقدام کنید که هوا رو به تاریکی باشد. مثلا بعد از ظهر راه بیفتید تا هم جاذبه‌های طبیعی جنگل نارا را ببینید و هم در هنگام غروب در معبد فانوس‌ها و معبد طلایی در کیوتو قدم بزنید. مسیر طولانی منتهی به معبد، شما را از میان منظره‌ای شگفت‌انگیز و جنگلی عبور می‌دهد که با هزاران فانوس سنگی پوشیده از خزه و گلسنگ، در هم آمیخته شده‌ است. در میان این فضای عالی، ممکن است با گوزن شیکا هم برخورد کنید تا حیات وحش ژاپن را هم از نزدیک ببینید! گوزن‌ها عاشق پرسه زدن در جنگل هستند.

 معبد فانوس‌ها و معبد طلایی در کیوتو با جذابیت مذهبی، تاریخی و طبیعی

 

مکان‌های نزدیک به معبد فانوس‌ها و معبد طلایی در کیوتو

اگرچه معبد فانوس‌ها و معبد طلایی در کیوتو به اندازه کافی جذابیت مذهبی، تاریخی و طبیعی دارد تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند، اما می‌توانید یک روز از تور ژاپن را به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که جاذبه‌های اطراف این معبد را هم ببینید.

علاقه‌مندان به گل و گیاه می‌توانند سری هم به باغ‌های گیاه‌شناسی شینن مانیو بزنند. اگر تور مسافرتی ژاپن را در فصل بهار انتخاب کرده باشید، در این باغ می‌توانید شاهد شکوه رویایی گیاه ویستریا باشید و تصاویر رنگی بسیار جذابی ثبت کنید.

همچنین در پشت معبد، جنگل کاسوگایاما قرار گرفته است که تماشای آن خالی از لطف نیست، اما قبل از رفتن حتما از تور لیدر خود یا مردم محلی بپرسید که آیا جنگل برای بازدید باز است یا خیر.

 

قیمت تور ژاپن 1403

اگر علاقه‌مند به تماشای جاذبه‌های سرزمین آفتاب هستید و می‌خواهید در معبد فانوس‌ها و معبد طلایی در کیوتو قدم بزنید، می‌توانید هم اکنون برای رزرو تور اقدام کنید و از پکیج تور ژاپن مطلع شوید. فصل سفر، مدت زمان اقامت، نوع تور سفر به ژاپن و برنامه‌هایی که برای شما در نظر گرفته شده است، در قیمت تور ژاپن نوروز 1404 تاثیر خواهد گذاشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.


25/ بهمن/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف