WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
چهارراه معروف شیبویا

شلوغ‌ترین چهار راهِ جهان

شلوغ‌ترین چهار راهِ جهان

17/ آبان/1402

اگر اهل مسافرت خارجی هستید، این بار تور ژاپن را انتخاب کنید؛ سرزمینی پرشور و بی‌نظیر با تمدنی قدیمی، فرهنگ متنوع و آداب و رسومی خاص که هیچ جای دیگری در جهان نمی‌توانید نظیرش را پیدا کنید.


یکی از معروف‌ترین نقاط ژاپن که احتمالا تصاویرش را در فیلم‌ها، مجلات یا شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید، چهارراه شیبویاست. جایی که روزانه طی هر دقیقه بیشتر از هزار نفر از آن عبور می‌کنند و در عین شلوغی و هرج و مرج، هماهنگی و شور زندگی را به تصویر می‌کشد. جالب است بدانید که هیچ یک از عابران یا هم برخورد نمی‌کنند و به‌راحتی از کنار هم می‌گذرند.

مراکز خرید، رستوران‌هایی با غذاهای محلی و بین‌المللی و مکان‌هایی برای سرگرمی در شلوغ‌ترین تقاطع جهان در توکیو، تور مسافرتی ژاپن را برای شما به یک سفر مهیج و خاطره‌انگیز تبدیل می‌کنند.

 چهار راه شیبویا

 

چهار راه شیبویا را در چه فصلی ببینیم؟

در هر فصلی از سال که با تور ژاپن همراه شدید، بازدید از شلوغ‌ترین چهارراه جهان را از دست ندهید. چهارراه شیبویا در توکیو، یکی از قطب‌های گردشگری در ژاپن است و به سبب وجود مراکز خرید متنوع، رستوران‌ها، مکان‌های تفریحی و سرگرمی، حجم بسیار زیادی از مردم ژاپن و گردشگران خارجی را به خود جذب می‌کند.

اگر انتخاب شما تور شکوفه‌های گیلاس ژاپن باشد، یعنی یک سفر نوروزی را انتخاب کرده‌اید که همزمان با بهار، آب و هوای مطبوع ژاپن را استنشاق کنید. اگر هم با تور ژاپن پاییز همراه شده‌اید، می‌توانید برای در امان ماندن از رگبار و بادهای موسمی، تفریحات سرپوشیده و مجتمع‌های تجاری چهارراه شیبویا را انتخاب کنید.

اهمیت فرهنگی چهار راه شیبویا چیست

برای ژاپنی‌ها تقاطع شیبویا مرکز تولد مدهای جدید است! بنابراین یک پایگاه فرهنگی محسوب می‌شود که جوانان از رویدادهای آن الگو می‌گیرند. برای توریست‌ها، چهار راه شیبویا فارغ از جاذبه‌های متعدد گردشگری، نشاندهنده نظم سازمان یافته و رفتار اجتماعی مردم ژاپن است. احترام به قوانین و عبور کردن محترمانه از کنار دیگر عابران، بیانگر فرهنگ غنی و آداب اجتماعی ارزشمندی است که در بین ژاپنی‌ها وجود دارد.

چه چیز در تقاطع شیبویا انتظار شما را می‌کشد

 بسیاری از اینفلوئنسرها وقتی با تور مسافرتی ژاپن همراه می‌شوند، از نخستین جاهایی که بازدید می‌کنند چهار راه شیبویاست؛ منطقه‌ای امن در دل ژاپن که برای هر سن و سال و هر سلیقه‌ای پاسخ شایسته‌ای ارائه می‌کند.

فرقی نمی‌کند به دنبال غذای محلی هستید یا بین المللی؛ دوست دارید برند بپوشید یا یک لباس عادی ارزان بخرید؛ به دنبال خرید هستید یا تفریح و سرگرمی؛ شیبویا تمام ذائقه‌ها را سیراب خواهد کرد. اگر اهل خرید هستید، خبر خوب اینکه شیبویا اینقدر مراکز خرید متنوع دارد که شما در خلال تور ژاپن فرصت سرکشی به همه آن‌ها را به دست نخواهید آورد.

 چهارراه شیبویا در توکیو

 

اگر علاقمند به بازدید از موزه‌ها و گالری‌های هنری هستید، باز هم اینجا همان جایی است که شما را میخکوب کند. با وجود این، بسیاری از گردشگران معتقدند برای درک کامل وسعت تقاطع شیبویا و مشاهده رقص موزون عابران باید این چهار راه را از بالا دید. برای اینکه چنین موقعیتی به دست آورید، گزینه‌های متعددی پیش روی شماست؛ از کافه‌ها و رستوران‌های اطراف گرفته تا طبقات فوقانی مراکز خرید.

یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تماشای سیل آرامش‌بخش عابران پیاده در چهار راه شیبویا، کافه استارباکس در طبقه دوم ساختمان Tsutaya است که دیواره‌های شیشه‌ای آن چشم‌اندازی ایده آل برای تماشای تقاطع ارائه می‌دهد و به مکانی عالی برای عکاسی و فیلمبرداری تبدیل شده است.

 اهمیت فرهنگی چهار راه شیبویا

 

اگر با تور ژاپن همراه شدید و به گذرگاه شیبویا رسیدید، به احتمال زیاد مجسمه هاچیکو را خواهید دید. هاچیکو سگ وفاداری است که پس از مرگ صاحبش تا یک دهه هر روز به این مکان می‌آمد و منتظر صاحبش می‌ماند. بعد از مرگ این سگ معروف، ژاپنی‌ها به احترام وفاداری و به پاس تجلیل از روح این سگ، مجسمه او را در نزدیکی ایستگاه شیبویا نصب کردند.

 چهارراه شیبویا در تور ژاپن

 

چند حقیقت درباره چهار راه شیبویا که احتمالا نمی‌دانید!

افرادی که اصطلاحا «فیلم‌باز» به شمار می‌آیند، هنگامی که طی تور ژاپن از چهار راه شیبویا دیدن می‌کنند، ناخودآگاه یاد صحنه‌هایی از فیلم سینمایی کلاسیک ژاپنی با نام «نبرد پادشاهی» می‌افتند. همچنین اگر شما از طرفداران اسکارلت جوهانسون و بیل ماری باشید، سکانس‌هایی از فیلم «گمشده در ترجمه» را به یاد می‌آورید که در همین گذرگاه در توکیو فیلمبرداری شده است. بنابراین باید بدانید که شیبویا، پس زمینه بسیاری از فیلم‌های سینمایی معروف دنیا بوده است.

تقاطع شیبویا در سال 1885 ساخته شده است و روزانه حدود ۳ میلیون نفر از این چهار راه عبور می‌کنند. دانستن این نکته هم جالب است که بیلبوردها و تابلوهای نئونی بزرگ تبلیغاتی و ترافیک سنگین عابران پیاده در شیبویا،  معمولا با تقاطع میدان تایمز در نیویورک و میدان پیکادیلی در لندن مقایسه می‌شود. بنابراین حتما زمانی را هنگام سفر با تور ژاپن به بازدید و قدم زدن در این چهارراه اختصاص دهید و از تصویر ژاپن مدرن لذت ببرید.

سخن پایانی

پیدا کردن یک تور ارزان ژاپن، بهترین انتخاب برای رها شدن از روزمرگی‌های معمول و سفر به دل یک سرزمین ناشناخته است. تور ژاپن تجربه‌ای جالب و بی‌نظیر از فرهنگ، هنر، طبیعت و تمدن شرق آسیا را برای شما به ارمغان می‌آورد. فرقی نمی‌کند که برای نوروز تور شکوفه‌های گیلاس ژاپن را انتخاب کرده باشید، یا دلتان بخواهد پاییز ژاپن را ببینید. در هر فصلی که راهی سرزمین آفتاب شدید، گشت و گذار در شلوغ‌ترین تقاطع جهان را از دست ندهید. برای رزرو تور ژاپن با بهترین کیفیت با ما تماس بگیرید.


17/ آبان/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف