WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
۱۰ دیدنی برتر هاکونه ژاپن - بخش ۲

جواهری در نزدیکی توکیو

جواهری در نزدیکی توکیو

12/ آذر/1398

هاکونه منطقه‌ای کوهستانی در نزدیکی توکیو است و بخشی از پارک ملی بزرگ فوجی-هاکونه-ایزو محسوب می‌شود. موزه‌ی روباز هاکونه با آثار هنری بی‌نظیرش، معبد شینتویی غرق در مه، ایستگاه بازرسی هاکونه، اونسن‌ها یا چشمه‌های آب گرم آرامش بخش و دریاچه‌ی آشینوکو با چشم‌اندازی دلربا به کوه فوجی، جاذبه‌هایی بودند که در بخش اول این مقاله معرفی و بررسی کردیم. حال می‌خواهیم به سراغ ۵ دیدنی دیگر هاکونه در ژاپن برویم.


۶. اوواکودانی و تله کابین هاکونه

 

هاکونه در ژاپن زمین‌های فعال آتش‌فشانی دارد. اوواکودانی نام منطقه‌ای است که گرداگرد یک دهانه‌ی آتش‌فشانی جای گرفته است. این دهانه‌ی کاسه‌ای شکل، ۳۰۰۰ سال پیش در جریان آخرین فعالیت آتش‌فشانی کوه هاکونه شکل گرفت. امروز بیشتر بخش‌های آن هنوز هم نواحی آتش‌فشانی فعالی به شمار می‌آیند، بخارات گوگردی تولید می‌کنند و به دریاچه‌ها و رودخانه‌های آب گرم جان می‌بخشند. به علاوه اگر آسمان صاف و هوا پاک باشد، چشم انداز زیبایی از کوه فوجی قابل مشاهده است.

برای رسیدن به اووکودانی باید در مسیری کوتاه از ایستگاه تله کابین هاکونه با پای پیاده به پیش بروید. به ناحیه‌ی آتش‌فشانی که برسید، با چند دودکش بخار و استخرهایی مواجه می‌شوید که در حال غل زدن هستند. آن جا می‌توانید چند تخم مرغ خریداری کرده، در استخرهای آب گرم طبیعی بپزید و نوش جان کنید. حواستان باشد که به دلیل گوگرد موجود در این استخرها، پوسته‌ی تخم مرغ سیاه می‌شود. این اتفاق نه تنها ضرری ندارد، بلکه ژاپنی‌ها معتقدند ۷ سال به عمر شما می‌افزاید.

خط تله کابین هاکونه، یکی از مسیرهای تله کابین هاکونه در ژاپن و اصلاً یکی از بایدهای بازدید از این منطقه است. این مسیر تله‌ کابین، ایستگاه سونزان (در انتهای مسیر قطار کابلی هاکونه) را به ایستگاه توگِندای (در ساحل دریاچه آشینوکو) متصل می‌کند. تله کابین در میانه‌ی راه و در ایستگاه اوباکو به اوواکودانی می‌رسد.

کابین‌های تله‌ کابین هر یک دقیقه یکبار از ایستگاه گذر کرده و نزدیک ۱۰ نفر درون‌شان جای می‌گیرند. پیمودن کل مسیر ۳۰ دقیقه‌ای طول می‌کشد. بین ایستگاه‌های سونزان و اوباکو، چشم‌انداز زیبایی از دره‌ی اوواکودانی دیده می‌شود که منطقه‌ی فعال آتش‌فشانی است و سرچشمه‌ی استخرهای آب گرم اوواکودانی را می‌سازد. دیگر چشم‌انداز بی‌نظیر این مسیر، نمای کوه فوجی و دریاچه‌ی آشینوکو است که بین ایستگاه‌های اوواکودانی و توگندای قابل مشاهده است؛ البته اگر آسمان صاف باشد. 

چشم‌اندازی زیبا به معدن استخراج سولفور در مسیر تله‌کابین هاکونه در ژاپن

اگر اهل ماجراجویی و طبیعت‌گردی باشید، از ایستگاه تله کابین اوواکودانی مسیری وجود دارد که به قله‌ی کامیاما رسیده و از آنجا به سمت کوه کوماگاتاکه ادامه می‌یابد. در کوماگاتاکه دو انتخاب خواهید داشت؛ یا می‌توانید سوار تله کابین کوماگاتاکه شوید و به دریاچه آشینوکو برسید یا مسیری سنگلاخی و دشوار ۲ ساعته‌ای را پیاده بپیمایید که باز به آشینوکو ختم می‌شود.

چشم‌انداز کوه فوجی از اوواکودانی

 ۷. موزه‌ی پولا

شهر هاکونه در ژاپن چندین موزه‌ در سطح جهانی دارد. پولا بعد از موزه‌ی روباز هاکونه، معروف‌ترین و پربازدیدترین موزه‌ی این منطقه است که هم آثار هنری بسیار ارزنده‌ای دارد، هم ساختمان و معماری فوق‌العاده‌ای. نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، سرامیک‌کاری و شیشه‌کاری‌های نفیسی در این موزه قابل مشاهده هستند که اکثراً توسط هنرمندان ژاپنی و بعضاً توسط هنرمندانی مانند مونه، پیکاسو و رنوآر خلق شده‌اند.

پولا نام یک شرکت تولیدات لوازم آرایشی و مراقبت‌های پوستی است. این شرکت در سال ۲۰۰۲ موزه‌ی اختصاصی خودش را ساخت و در آن آثار خریداری شده توسط مالک قبلی شرکت (سوزوکی تسونشی فقید) را به نمایش گذاشت. ساختمان موزه‌ توسط درختان ۳۰۰ ساله‌ای احاطه و با سبک بتن و شیشه ساخته شده است. ژاپنی‌ها برای این که زیبایی‌های طبیعت اطراف را حفظ کنند، ساختمان را جوری ساختند که بیشتر طبقات در زیرِ زمین قرار دارند. دورتادور پارک هم مسیر زیبایی برای طبیعت گردی و مشاهده‌ی پرندگان وجود دارد.

۸. موزه‌ی اوکادا

موزه‌ی هنرهای اوکادا از یکی از موزه‌های بسیار جذاب هاکونه در ژاپن است. آثاری از عهد عتیق تا هنرهای مدرن امروزی در این موزه به نمایش درآمده‌اند. درون موزه مجموعه‌ای عظیم از سرامیک‌کاری‌ها، مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی از هنرمندان شرق آسیا قرار داشته و ساختمان آن درون باغ ژاپنی زیبایی جای گرفته‌ است. برای خستگی در کردن هم یک چایخانه و یک چشمه‌ی آب گرم هم وجود دارد که می‌توانید پای خود را درون آب بگذارید.

۹. دشت علف‌ پامپاس

هاکونه در ژاپن یکی از زیباترین طبیعت‌های این کشور را دارد. منطقه‌ی سنگوکوهارا در دامنه‌های شرقی کوه هاکونه جای گرفته و با علف‌های پامپاس پوشیده شده است. به علف‌های پامپاس در ژاپنی سوسوکی می‌گویند و این دشت زیبا، سنگوکوهارا سوسوکی کوساهارا نام دارد. تپه‌ی مشرف به کوه تا صدها متر از این علف‌های بلند قامت پوشیده شده و با تغییر فصل، رنگ‌های گوناگونی به خود می‌گیرد و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای می‌سازد.

در دشت سنگوکوهارا فقط یک پیاده‌روی عریض وجود دارد که از پایین دست تپه شروع و به یک بن‌بست مرتفع می‌رسد. این منطقه‌ هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند؛ به ویژه در پاییز که علف‌ها به رنگ نقره‌ای و طلایی در می‌آیند. در تابستان دشت یکدست سبز و حول و حوش سپتامبر سبز و زرد می‌شود. نهایتاً در اوایل نوامبر به رنگ طلایی نقره‌فام دلربایی در می‌آید. در طول بهار دشت را به شکل کنترل شده به آتش می‌کشند تا گیاهان دیگر در بین علف‌های پامپاس رشد نکنند.

۱۰. قلعه‌ی اوداوارا

قلعه‌ی اوداوارا (به ژاپنی اوداوارا-جو) ابتدا در اواسط سده‌ی ۱۵ میلادی ساخته شد؛ اما طولی نکشید که به دست قبیله‌ی هوجو افتاد. این قبیله که از قدرتمندترین اقوام دوره‌ی پرجنگ و ستیز اِرا (Era) بودند، از قلعه‌ی اوداوارا به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل نواحی توکیوی امروزی استفاده می‌کردند. در سال ۱۵۹۰، تویوتومی هیده‌یوشی (از فرماندهان قدرتمند تاریخ ژاپن) به قلعه حمله کرد، قبیله‌ی هوجو را شکست داد و دوباره ژاپن را متحد کرد.

قلعه‌ی اوداوارا در سال ۱۷۰۳ و در جریان یک زلزله تخریب ولی به سرعت بازسازی شد. اما در سال ۱۸۷۰ برجک قلعه و سایر استحکاماتش تخریب و فروخته شدند. در نهایت در سال ۱۹۶۰ برجک قلعه با استفاده از نقاشی‌های به جا مانده از این بنا از دوران ادو از صفر بازسازی شد. در چند سال اخیر هم سه دروازه‌ی اصلی قلعه را بازسازی کرده‌اند.

 امیدواریم از این مقاله و دیدنی‌های هاکونه لذت برده باشید. بر کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیدنی‌های ژاپن می‌توانید سری به وبلاگ ما بزنید و سایر مقالات مربوط به ژاپن را مطالعه کنید. همچنین توصیه می‌کنیم سری به صفحه‌ی اختصاصی تور ژاپن بزنید تا از برنامه‌های جذاب اسپیلت البرز در سفر به سرزمین آفتاب تابان مطلع شوید.


12/ آذر/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف