WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
جواهری در نزدیکی توکیو

۵ دیدنی برتر هاکونه ژاپن

۵ دیدنی برتر هاکونه ژاپن

20/ آبان/1398

با اونسن‌های آرام و دلپذیر، موزه‌های هنری جذاب، ریوکان‌های سنتی ژاپنی و مناظر تماشایی طبیعت که گل سرسبدشان نمای کوه فوجی است


با اونسن‌های آرام و دلپذیر، موزه‌های هنری جذاب، ریوکان‌های سنتی ژاپنی و مناظر تماشایی طبیعت که گل سرسبدشان نمای کوه فوجی است، هاکونه مکانی فوق‌العاده برای رهایی از شلوغی‌های توکیو است. آشینوکو، دریاچه‌ای که در مرکز این زیبایی‌ها قرار دارد، صحنه‌ی نمایش دلربایی‌های کوه فوجی از پس توری شناور هاکونه‌جینجا به شمار می‌رود.

منطقه‌ی هاکونه در کوهستانی به همین نام قرار گرفته و بخشی از پارک ملی فوجی-هاکونه-ایزو است که پربازدیدترین پارک ملی ژاپن محسوب می‌شود. خود شهر هاکونه بزرگ و پر از جاذبه‌های دیدنی است. فاصله‌ی کم شهر با توکیو (بین ۱ تا ۱.۵ ساعت) باعث شده که آخر هفته‌ها، گروه بزرگی از توریست‌های خارجی و همچنین ژاپنی‌ها عاظم این منطقه شوند. به همین جهت بهترین زمان بازدید از این منطقه، در روزهای کاری است.

هاکونه بیشتر از همه با اونسن ریوکان‌ها و دریاچه‌ی آشینوکو شناخته می‌شود. اونسن به معنی چشمه‌ی آب گرم بوده و ریوکان به اقامتگاه‌های سنتی ژاپنی می‌گویند. «توری هاکونه‌جینجا» که در ابتدای متن اشاره کردیم، دروازه‌ای شناور در دریاچه آشینوکو است که یکی از نمادهای این منطقه محسوب می‌شود. توری به دروازه‌های قرمز رنگ مقدس ژاپنی گفته می‌شود که نمادی از مذهب شینتو (آیین سنتی ژاپنی‌ها) است.

سفر به ژاپن، پرمجرا، لذت بخش و فراموش نشدنی است. با سنت‌های جذاب و طبیعتی فوق‌العاده در دل یک کشور تمام صنعتی و بسیار پیشرفته، سفر به سرزمین آفتاب سوزان قطعاً یکی از بهترین تجربه‌های شما خواهد بود. سری به تور ژاپن اسپیلت البرز بزنید تا با برنامه‌های این تور بیشتر آشنا شوید. شاید در سفری بی‌نظیر با ما همراه شدید.

جاذبه‌های دیدنی این منطقه بسیارند ولی ۵ موردی که در این مقاله خواهید خواند را نباید از دست داد.

۵. موزه‌ی روباز هاکونه

موزه‌ی روباز هاکـونه تعادلی است چشم‌نواز میان هنر و طبیعت. در این موزه مجسمه‌هایی بی‌نظیر با پس زمینه‌ای از کوه و دره‌های اطراف مشاهده را خواهید کرد. موزه‌ی روباز بخش‌های زیادی دارد که برخی سرپوشیده و برخی هم روباز هستند. یکی از جالب‌ترین قسمت‌های موزه، نمایشگاه ۲ طبقه‌ی پیکاسو است که بیش از ۳۰۰ نقاشی، مجسمه و موزاییک‌کاری از این هنرمند معروف در آن به نمایش گذاشته شده. این بخش از موزه‌ی هاکونه یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های آثار پیکاسو در جهان است.

در فضای روباز، بر جای جای چمن‌های سبز رنگ موزه، مجسمه‌هایی که به سبک آبستره توسط هنرمندان ژاپنی و بین‌المللی ساخته شده‌اند، مشاهده می‌شود. یکی از مجسمه‌های بزرگ مجموعه، تندیس سمفونیک است. این تندیس در واقع یک برج بلند است که دیواره‌هایش با شیشه‌های رنگی تزئین شده‌اند. می‌توانید از پله‌کان مارپیچ برج بالا رفته و از سکوی تماشا، نظاره‌گر زیبایی‌های موزه و طبیعت اطرافش باشید.

تندیس سمفونیک با پنجره‌های رنگی و پله‌کانی مارپی

به جز مجسمه‌ها و آثار هنری، مغازه‌ها و کافه‌های متعددی در مجموعه وجود دارد که پذیرای شما خواهند بود. اگر بازدید از موزه پاهایتان را خسته کرد، می‌توانید سری به حمام پای موزه (Foot bath) بزنید، پاهیتان را در آب قرار داده و خستگی در کنید.

۴. معبد هاکونه

هاکونه‌جینجا (جینجا به معنی معبد یا Shrine است) در دامنه‌ی کوه هاکونه و در امتداد سواحل دریاچه‌ی آشینوکو (نوکو به معنی دریاچه) جای دارد. ساختمان‌های معبد در میان درختان متراکم جنگل گم شده‌اند ولی دروازه‌های توری به خوبی شما را به سمت معبد هدایت می‌کنند. یکی از این دروازه‌ها درون دریاچه و دوتای دیگر بر مسیر اصلی (موتوهاکونه) قرار دارند. هاکونه‌جینجا در تمام سال زیبا است ولی زمانی که توسط مه احاطه می‌شود، زیباییش نفس‌گیر است.

 توری‌ شناور هاکونه‌جینجا یکی از پرطرفدارترین جاها برای عکاسی در هاکونه است

از توری شناور پله‌کانی سنگی شما را از ساحل و از میان جنگل متراکم کوه هاکونه به سمت معبد هدایت می‌کند. این راه با دو توری دیگر و فانوس‌های کوچک قرمز رنگ تزئین شده‌ است. مجموعه‌ی معبد از چندین بنا و ساختمان تشکیل شده که از بین آن‌ها می‌توان به چند دروازه‌ی توری دیگر در داخل صحن معبد، معبد کوچکی که وقف اژدهای ۹ سر افسانه‌ای، کوزوریو، شده است و ساختمان اصلی معبد اشاره کرد.

معبد موتوتسومیا

هاکونه‌جینجا را ابتدا در قله‌ی کوماتاکه (یکی از چند بلندی کوهستان هاکونه) ساختند؛ اما در سال ۱۶۶۷ به سواحل دریاچه‌ آشینوکو منتقل شد. معبد قدیمی، موتوتسومیا نام دارد و تقریباً همیشه در دل مه‌ای غلیظ است. معبد موتوتسومیا هنوز در مکان قبلی آرمیده و گردشگران می‌توانند با پای پیاده از میان مسیری جنگلی یا با استفاده از تله‌کابین کوماگاتاکه به آن‌جا سربزنند.

۳. توکایدو و ایستگاه بازرسی هاکونه

در دروان ادو (یکی از دوره‌های تاریخی در ژاپن) قبیله‌ی توکوگاوا که حاکمان آن زمان‌های ژاپن بودند، برای عبور و مرور در کشور، ۵ شاهراه‌ بزرگ ساختند که همه به شهر ادو (توکیو سابق) ختم می‌شد. این شاهراه‌ها برای عبور و مرور مسافران و تاجران ساخته شده بود و تمامی شهر‌ها و مراکز مهم فرهنگی و تجاری ژاپن را به هم متصل می‌کرد.

پرترافیک‌ترین شاهراه با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایرین، توکایدو بود که شهر کیوتو را به ادو متصل می‌کرد. در مسیر توکایدو، حدود ۵۰ شهر کوچک قرار داشت که مسافران می‌توانستند در آن‌ها استراحت کرده و آب و توشه‌ی راه تهیه کنند. علاوه بر استراحتگاه‌های متعدد، دو ایستگاه بازرسی در مسیر قرار داشت: یکی در آرای و یکی در هاکونه. در این ایستگاه‌ها، کارمندان دولتی و سربازان، اوراق شناسایی و کالاهای تاجران را بررسی می‌کردند. این بررسی بیشتر به جهت جلوگیری از قاچاق اسلحه و دستگیری زنان و فرزندان فراری حاکمان فئودالی بود.

سربازخانه‌ی ایستگاه بازرسی

ایستگاه بازرسی هاکونه در سال‌های دور تخریب شد ولی در سال ۲۰۰۷ دولت ژاپن نمونه‌ای یکسان از آن را در محل تاریخی ایستگاه بازسازی کرد. ایستگاه بازسازی شده دارای دروازه‌ها، اصطبل‌ها، زندان و اسلحه‌خانه‌هایی است. جالب‌تر این که داخل هر بخش مجسمه‌هایی با پوشش و ظاهر آن زمان‌های ژاپن قرار داده شده و گردشگران می‌توانند عبور از ایستگاه بازرسی تاریخی توکایدو را تجربه کنند.

شاهراه قدیمی توکایدو امروز با خیابان‌ها و مسیرهای راه‌آهن مدرن جایگزین شده ولی هنوز بخشی از مسیر دست نخورده باقی مانده است. جذاب‌ترین بخش شاهراه، بین موتو-هاکونه و هاتاجوکو قرار دارد که در این بخش، قسمت‌هایی از مسیر سنگی اصلی حفظ شده است. گذر از این بخش بین ۷۵ تا ۱۰۰ دقیقه زمان برده و شما را به چای‌خانه‌ی سنتی «آمازاکه چایا» هدایت می‌کند که از دوران ادو تا به امروز میزبان گردشگران و مسافران است.

2. هاکونه اونسن

هاکـونه کوهی آتش‌فشانی با فعالیت‌های آب‌گرمایی است. این فعالیت آتش‌فشانی را می‌توان به شکل دریچه‌های خروج بخار آب مشاهده کرد که در منطقه‌ی اوواکودانی و به ویژه سوار بر تله‌کابین هاکـونه دیده می‌شوند. به همین خاطر هاکونه ۱۷ چشمه‌ی آب گرم یا اونسن طبیعی و بی‌نظیر دارد که به عنوان منبع آب برای حمام‌های متعدد شهر عمل می‌کنند.

برای لذت بردن از آب اونسن‌های هاکونه دو راه دارید: به حمام‌های عمومی منطقه بروید یا در یکی از ریوکاها (اقامتگاه‌های سنتی ژاپنی) ساکن بشوید. مهمانان ریوکا می‌توانند بدون محدودیت از استخرهای مجموعه استفاده کنند. اگر فرصت اقامت در ریوکاها وجود نداشته باشد، حمام‌های عمومی بی‌نظیری در این منطقه هستند. یکی از بهترین‌ آن‌ها، مجموعه‌ی هاکـونه یوریو است که نمایی بسیار زیبا به جنگل‌های اطراف دارد. استخرها و حمام‌های عمومی در این مجموعه، برای آقایان و خانم‌ها مجزا هستند و همچنین امکان اجاره‌ی استخرهای خصوصی برای خانواده‌ها و زوج‌ها وجود دارد.

۱. دریاچه‌ی آشینوکو

دریاچه‌ی آشینوکو حاصل فوران آتش‌فشانی در ۳۰۰۰ سال پیش است. از این دریاچه‌ می‌توانید زیباترین منظره‌ها از کوهستان فوجی را مشاهده کنید. آشینوکو پرطرفدارترین دیدنی طبیعی در هاکونه به شمار می‌آید. معروف‌ترین منظره‌ی این دریاچه، موتوهاکونه نام دارد که بندری کوچک در جنوب شرقی دریاچه است. در موتوهاکونه می‌توانید هتل‌های ساحلی، رستوران‌ها و اونسن‌های زیادی پیدا کنید و عکس‌هایی فوق‌العاده از کوه فوجی در دوردست بگیرید.

نمایی از کوه فوجی و دریاچه‌ی آشینوکو از باغ قصر منزوی هاکونه

در غرب بندر موتوهاکونه، قصر منزوی هاکونه قرار گرفته که روزگاری خانه‌ی ییلاقی خاندان سلطنتی ژاپن بود؛ اما امروزه بازدیدیش برای عموم آزاد است. پارکی که در محوطه‌ی قصر قرار دارد با سلیقه و دقت بسیاری ساخته شده و پیاده‌روهایی دلپذیر برای قدم زدن دارد. اگر آسمان صاف باشد، از این جا هم می‌توانید کوه فوجی را ببینید.


20/ آبان/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف