WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
تالاب لاجوردی رنگ

تالاب دوقلو کرون در استان پالاوان کشور فیلیپین

تالاب دوقلو کرون در استان پالاوان کشور فیلیپین

2/ بهمن/1402

تالاب لاجوردی رنگ شما را در این فکر فرو می‌برد که آیا این بهشت حقیقی است یا دارید خواب می‌بینید؟ البته به آب که بزنید، متوجه حقیقی بودن این مکان شگفت انگیز می‌شوید.


 تالاب دوقلو یا Twin lagoon از جمله دیدنی‌های جزیره‌ی کرون است که به هیچ وجه نباید از دست داد. تالاب لاجوردی رنگ شما را در این فکر فرو می‌برد که آیا این بهشت حقیقی است یا دارید خواب می‌بینید؟ البته به آب که بزنید، متوجه حقیقی بودن این مکان شگفت انگیز می‌شوید. تالاب دوقلو با طبیعت بکر و جذابش، شما را غرق در شگفتی می‌کند. اسم تالاب به ما این نوید را می‌دهد که نه تنها با یک، بلکه با دو بهشت مواجه خواهیم شد.

تالاب دوقلو کجاست؟

تالاب دوقلو

 

لاگون یا تالاب دوقلو در گوشه‌ای از جزیره‌ی کرون واقع در استان پالاوان کشور فیلیپین جای گرفته است. اگر بگوییم جزیره‌ی کرون یکی از زیباترین و بکرترین طبیعت‌های دنیا را دارد، بی راه نگفته‌ایم. این جزیره برای هزاران سال سرزمین مادری قبیله‌ی تاگبانوا بوده و آن‌ها با علاقه‌ی زیادی از جزیره مراقبت می‌کنند. این جزیره‌ی استوایی یکی از ۱۷۸۰ جزیره‌ی استان پالاوان است و احتمالاً یکی از دست نخورده‌ترین جزایر در دنیا.

کرون حدود ۱۰ دریاچه و تالاب دارد ولی تنها بازدید از سه‌تای آن‌ها برای عموم مردم و گردشگران مجاز است. آب‌های دیگر جزیره توسط قبیله‌ی تاگبانوا محافظت می‌شوند. اولین دریاچه، کایانگان بوده که به تمیز‌ترین دریاچه‌ی فیلیپین معروف است. دریاچه دوم، باراکودا نام دارد که آبش ترکیبی از آب شور و شیرین بوده و دما در لایه‌های مختلف آب دریاچه متفاوت است. آخری هم تالاب دوقلو است که در این مقاله به تفصیل معرفی خواهیم کرد.

بازدید از جزیره‌ی کرون، اختتامیه‌ای باشکوه برای تور فیلیپین اسپیلت البرز است. توری که سفری فراموش نشدنی و سرشار از شگفتی را برای شما رغم زده و شما را با مناظر و پدیده‌هایی روبه‌رو می‌کند که باور نمی‌کنید اصلاً وجود داشته باشند. مثل قدم زدن در جنگل‌های افسانه‌ای بیلار با درختان ماهونی بلند قامت، شنا با کوسه نهنگ‌های ۱۹ تنی یا اسنورکلینگ در تپه‌های مرجانی و در کنار لاکپشت‌های بزرگ و زیبای پوزه عقابی.

برای این که بیشتر با جذابیت‌های فیلیپین آشنا شوید، می‌توانید سایر مقالات سایت را مطالعه کنید. همچنین با مراجعه به صفحه‌ی تور فیلیپین اسپیلت البرز می‌توانید اطلاعات بیشتری از برنامه‌ها و زمان‌بندی دقیق تور کسب کنید.

 

چه زمان و چگونه به تالاب دوقلو برویم؟

 تالاب دوقلو کرون

 

رسیدن به تالاب دوقلو تنها از طریق دریا ممکن است. هزینه‌ها و وضعیت تورهای محلی جزیره به شکلی هستند که رسیدن به تالاب را پرهزینه می‌کنند یا زمان کمی برای دیدن از این قطعه‌ی بهشتی در اختیارتان قرار می‌دهند. مشکلاتی که ما در تور فیلیپین برطرف کرده‌ایم.

این تالاب یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های کرون است، پس نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کاملاً در اختیار خودتان باشد. از حدود ۷ صبح تا عصر تعداد کثیری از گردشگران خود را به تالاب دوقلو می‌رسانند. البته این شلوغی، چیزی از زیبایی‌های تالاب کم نمی‌کند و اتمسفر منطقه به شکلی است که در هر صورت به شما خوش خواهد گذشت.

هر زمانی از سال می‌توانید از تالاب دیدن کنید، منتها در ماه‌های آپریل و می (پیش از شروع فصل بارانی) عروس دریایی‌های بیشتری در آب‌های تالاب شنا می‌کنند. در این زمان از سال، تالاب از هزاران عروس دریایی کوچک پر می‌شود. همانطور که می‌دانید این جانداران دریایی نیش دارند. البته اثر زهر عروس دریایی در همه یکسان نیست. نیش آن‌ها درد ندارد ولی اگر بدن شما به زهرشان حساس باشد، شب هنگام خواب احساس خارش خواهید داشت. البته این خارش مشکلی جدی نیست و خیلی زود برطرف می‌شود؛ ولی برای بعضی‌ها آزاردهنده است. در همین زمان هم، جمعیت زیادی در آب‌های تالاب دوقلو در کنار عروس دریایی‌ها شنا می‌کنند.

 

شنا در تالاب دوقلو

همانطور که از نامش پیداست، تالاب دوقلو از دو بخش مجزا ساخته شده که توسط صخره‌ای بزرگ از سنگ‌های آهکی از هم جدا می‌شوند. برای حرکت در بین دو بخش، دو راه وجود دارد. یکی سوراخی است که در بخشی از این دیوار سنگی قرار دارد (در زیر آب) و دیگری نردبانی است که به سکویی ختم می‌شود که دو تالاب را به هم متصل می‌کند.

تالاب دوقلو کرون

 

استفاده از جلیقه‌های نجات برای شنا در تالاب (مثل دیگر بخش‌های جزیره کرون) الزامی است. البته کسی شما را مجبور به این کار نمی‌کند. به طور کلی از قوانین پیروی کنید ولی اگر شناگر ماهری نیستید، اکیداً از درآوردن جلیقه‌ها خودداری کنید. 

آب تالاب دوقلو مثل دریاچه‌های کایانگان و باراکودا بسیار پاک و زلال است. برای همین کف آب به خوبی دیده می‌شود و می‌توانید از عمق آن مطلع شوید.

مثل دریاچه باراکودا، آب لاجوردی این تالاب ترکیبی از آب شور و شیرین است. آب شور دریا اندکی گرم‌تر است. کمی بعد از این که به درون آب بپرید، جریان آب شیرین زیرزمینی خنک‌تر را احساس می‌کنید. برای همین با پدیده‌ی ترموکلاین مواجه خواهید شد. یعنی دمای آب در لایه‌های مختلف متفاوت است.

اگر با می‌خواهید با پهباد خود از تالاب یا دیگر قسمت‌های جزیره عکس بگیرید، باید بدانید که صخره‌های آهکی باعث اختلال در سیستم جی پی اس پهباد می‌شوند. بسیاری کنترل پهباد خود را از دست می‌دهند و پهباد سقوط می‌کند. برای همین بهتر است از آن‌ها استفاده نکنید.

مشاهده‌ی مناظر زیر آب با عینک شنا کمی دشوار است. بعد از این که به زیر آب بروید عینک شما قدری کدر می‌شود. این به دلیل تمیز نبودن آب نیست. بلکه اختلاف چگالی آب پوششی تیره روی عینک ایجاد می‌کند. به هر حال زیر آب چیزهای زیادی برای دیدن وجود ندارد و منظره‌ی بیرون آب بسیار جذاب‌تر بوده و برای عکاسی ایده‌آل است.


2/ بهمن/1402



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف