WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
نمایی پانورامیک از جزیره‌ی افسانه‌ای کرون

تپه تاپیاس

تپه تاپیاس

24/ تیر/1398

تپه تاپیاس بلندترین نقطه‌ی جزیره‌ی کرون واقع در کشور فیلیپین است. در بالای تپه، نمایی پانورامیک از جزیره‌ی افسانه‌ای کرون، دریایی زیبا و تپه‌های بزرگ پوشیده شده از درختان سرسبز پیش روی شما است.


تپه تاپیاس بلندترین نقطه‌ی جزیره‌ی کرون واقع در کشور فیلیپین است. در بالای تپه، نمایی پانورامیک از جزیره‌ی افسانه‌ای کرون، دریایی زیبا و تپه‌های بزرگ پوشیده شده از درختان سرسبز پیش روی شما است. البته رسیدن به صلیب غول پیکر و سکوی تماشا در بالای تپه، کار چندان آسانی نیست. برای رسیدن به این منظره‌ی دلنشیت، باید از ۷۲۱ پله بالا بروید. رسیدن به بالاترین نقطه‌ی کرون چالشی است که بسیاری را به نفس نفس زدن انداخته و غرق در عرق می‌کند. البته نگران این مسئله نباشید، چون بعد فتح این تپه به چشمه‌‌های آب گرم ماکوئینیت رفته و تنی به آب می‌زنیم. البته در صورتی که با تور فیلیپین اسپیلت البرز همراه باشید.

تپه تاپیاس و جزیره‌ی کرون کجا هستند؟

جزیره‌ی کرون در کشور فیلیپین قرار دارد. بگذارید از این فرصت استفاده کنیم و طبق برنامه‌ی تور فیلیپین اسپیلت البرز، سفری به این کشور زیبا و دیداری کوتاه با جذابیت‌هایش داشته باشیم.

فیلیپین شاید مثل تایلند، سنگاپور یا مالزی شناخته شده نباشد، ولی صنعت گردشگری این کشور به سرعت در حال توسعه بوده و از سه کشور نامبرده نرخ رشد بیشتری داشته است. اسپیلت البرز همواره به دنبال شناسایی مقاصد خاص و جذاب گردشگری است و این الماس که هنوز توسط توریست‌ها تراش نخورده، دقیقاً جایی است که با هدف یک سفر ویژه مناسبت دارد.

پس حتماً سری به برنامه‌ی تور فیلیپین اسپیلت البرز بزنید. برای آشنایی بیشتر با دیدنی‌های این کشور، سایر مقالات سایت را مطالعه کنید که قدم به قدمش را برای‌تان شرح داده‌ایم. 

فیلیپین، بهشتی ناشناخته

تپه تاپیاس در مجمع‌الجزایر یا استان پالاوان فیلیپین قرار گرفته است. سفر به فیلیپین دقیقاً در راستای هدف و شعار اسپیلت البرز است؛ تجربه‌های ناب زندگی در دل طبیعت. با مناظری که نفس در سینه حبس می‌کند و فعالیت‌هایی که در کمتر جایی از دنیا قابل تجربه است.

در حاشیه‌های طبیعت سبز، آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده مانیل (پایتخت فیلیپین) و کلیساهایی که قدمت‌شان به قرن ۱۶ میلادی برمی‌گردد، خود نمایی می‌کنند. آثار سلطه‌ی ۳۰۰ ساله‌ی اسپانیایی‌ها بر فیلیپین، هنوز در جای جای کشور دیده می‌شود. جزیره‌ی زیبای بوهول، محلی است برای تپه‌های شکلاتی که شهرتی جهانی دارند و میمون‌های شبگرد فیلیپینی که کوچکترین میمون‌های دنیا به شمار می‌آیند.

کمی آن طرف‌تر در جزایر سبو، می‌توانید با کوسه نهنگ‌هایی شنا کنید که ۱۰ متر طول دارند و ۱۹ تن وزن! همان اطراف در جزیره‌ی بالیکاساگ، لاکپشت‌های ۵۰۰ کیلویی یا دلقک‌ ماهی‌های را در زیستگاه طبیعی‌شان مشاهده خواهید کرد.

بعد از این‌ها به بهشتی خواهیم رفت دلنواز و پر از دیدنی‌های طبیعی. کرون، یکی از ۱۷۸۰ جزیره‌ی استان پالاوان که در به دلیل طبیعت شگفت‌آورش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

 

جزیره‌ی کرون

جزیره‌ی کرون

 

به بالای تپه تاپیاس که برسیم چه می‌بینیم؟ نمایی بی‌نظیر از جزیره‌ای با سواحل سفید شکری، درختان استوایی بلند و نسیمی که عطر دریا را به مشام ما می‌رساند. منظره‌ای جادویی که شاید در رویا، یک نقاشی یا مستندی در تلویزیون شبیهش را دیده باشید. این بهشت کوچک و جزایر اطرافش، به عقیده‌ی بسیاری از گردشگران بهترین و دیدنی‌ترین جزایر در دنیا هستند.

حالا اگر آماده‌ی فتح ۷۲۱ پله‌ی تپه تاپیاس هستید، برویم که صعودی مجازی به قله‌ی تاپیاس داشته باشیم.

 

از شروع تا قله‌ی تپه تاپیاس

تپه تاپیاس

 

تپه تاپیاس و چشمه‌ی آب گرم ماکوئینیت از جاذبه‌های اصلی گردشگری شهر کرون به شمار می‌آیند. هر دو در فاصله‌ای نزدیک از مرکز شهر قرار داشته و با پای پیاده قابل دسترس هستند. شروع پلکان تپه در کنار یک زمین بسکتبال قرار دارد.  

برخلاف بسیاری از دیدنی‌های طبیعی فیلیپین که از شما هزینه‌ی ورودی می‌گیرند، صعود به تپه تاپیاس هزینه‌ای ندارد. البته این هزینه‌ها برای حفظ طبیعت بکر و دست خورده‌ی فیلیپین ضروری هستند.

برای بسیاری فتح این ۷۲۱ پله مثل قدم زدن در پارک است. اما کسانی که آنقدرها هم فعال نیستند، باید با سراشیبی و نور خورشید، تا حدی دست و پنجه نرم کنند. حتماً با خودتان کلاه و یک بطری آب داشته باشید. اگر هم نگران کمبود انرژی هستید، یک خوراکی کوچک در کیف‌تان بگذارید.

نمای جزیره در زمان طلوع آفتاب بسیار دیدنی است ولی در کل هر زمان که به بالای تپه برسید، فرقی نمی‌کند. جایزه‌ای نفیس در انتظار شما خواهد بود. برخی گردشگران چندین بار به بالای تپه می‌روند و می‌گویند که هربار از دیدن منظره شگفت زده می‌شوند.

در طول مسیر تا میانه‌های راه چیز چندانی برای تماشا وجود ندارد ولی از اواسط راه به بالا، کم کم نما جذاب و جذاب‌تر می‌شود. کمی قبل از این که به بالای تپه برسید، به حروف بزرگی بر می‌خورید که نوشته‌‌اند «CORON». درست مثل حروف Hollywood که بر تپه‌ی هالیوود در لس آنجلس قرار دارد. در قله، برج صلیبی شکل بزرگی را می‌بینید که چراغانی دارد و شب‌ها روشن می‌شود. این صلیب زیبا، نماد جزیره‌ی کرون محسوب می‌شود.

CORON

 

بعد فتح تاپیاس می‌توانید به سمت پشت تپه حرکت کنید و در میان مسیری نسبتاً مسطح بر روی تپه‌های کوتاه و بلند به سمت پایین حرکت کنید. این مسیر به جاده‌ای در شمال کرون می‌رسد.  تاپیاس

 

طبق برنامه‌ی تور، بعد از فتح تپه تاپیاس ابتدا از کارخانه‌ی بادام هندی دیدن می‌کنیم و بعد هم به چشمه‌های آب گرم ماکوئینیت می‌رویم. یا به بیان بهتر، بعد از یک کوهنوردی سبک، بادام هندی داغ و تازه می‌خوریم و بعد هم در چشمه‌های آب گرم لم می‌دهیم تا خستگیمان در برود.


24/ تیر/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف