WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
طبیعت بکر و جذاب

جزیره کرون فیلیپین

جزیره کرون فیلیپین

24/ تیر/1398

در این مقاله می‌خواهیم به کرون زیبا برویم، در میان طبیعت بکر و جذاب جزیره گشتی بزنیم و به تحسین مناظر زیبای آن بشینیم. بازدید از جزیره‌ی کرون و دیدنی‌های اطرافش، اختتامیه‌ی باشکوه تور فیلیپین اسپیلت البرز را تشکیل می‌دهند. 


کرون، منطقه‌ای زیبا در استان پالاوان فیلیپین است. مجمع‌الجزایر پالاوان از بیش از ۱۷۸۰ جزیره تشکیل شده است. نیمه شرقی جزیره‌ی بوسوانگا، جزیره‌ی کرون و ۵۰ جزیره‌ی کوچک در اطراف آن، منطقه‌ی کرون را تشکیل می‌دهند. جزیره‌ی کرون مقصد اصلی گردشگری در این منطقه است. جزیره‌ای که به طبیعت شگفت انگیزش شهرت داشته و به همین علت در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

در این مقاله می‌خواهیم به کرون زیبا برویم، در میان طبیعت بکر و جذاب جزیره گشتی بزنیم و به تحسین مناظر زیبای آن بشینیم. بازدید از جزیره‌ی کرون و دیدنی‌های اطرافش، اختتامیه‌ی باشکوه تورهای فیلیپین اسپیلت البرز را تشکیل می‌دهند. حتماً سری به تور فیلیپین ما بزنید. برای آشنایی بیشتر با فیلیپین، مقالات دیگر سایت را نیز مطالعه کنید. تجربه‌های ناب زندگی در دل طبیعت و سیری در تاریخ پرمجرای کشوری زیبا، مواردی هستند که فقط در سفر به فیلیپین محقق می‌شوند.

جزیره کرون

موج‌های سرکشی که به سواحل سفید شکری می‌زنند، درختان نخلی که به آرامی در جای خود می‌رقصند، نسیمی دلنواز و رنگ‌های آبی خیره کننده‌ای که تا کنون ندیده‌اید. این‌ها را شاید در رویاهایتان جست‌وجو کرده باشید؛ ولی دقیقاً مناظری هستند که در جزیره کرون، روح و روان شما را نوازش می‌دهند. جزایر پالاوان و به ویژه کرون، برای چند سال متوالی از دید گردشگران سایت تراول لیژر به عنوان بهترین و دیدنی‌ترین جزایر دنیا انتخاب شدند.

کرون یک بهشت استوایی معمولی نیست. وضعیت حیات در زیر آب‌های آن، خیره کننده است. زندگی دریایی جزیره‌ی کرون غنی و متنوع بوده و کشتی‌های غرق شده داستان‌های جنگ را برای شما بازگو می‌کنند. از همه مهم‌تر مردم بومی جزیره هستند که با سعی و تلاش بسیار، در کنار ریزورت‌ها و رستوران‌های شلوغ جزیره و جمعیت زیاد توریست‌ها، این بهشت را دست نخورده و بکر نگه می‌دارند.

 

دیدنی‌های جزیره کرون

دریاچه کایانگان

دریاچه کایانگان

یکی از پرطرفدارترین دیدنی‌های جزیره کرون، دریاچه‌ی کایانگان است. آب دریاچه ترکیبی از آب شور و شیرین بوده و به تمیزترین دریاچه‌ی آسیا معروف است. مثالی از تلاش‌های بی‌وقفه‌ی مردم بومی برای حفظ این طبیعت زیبا. این دریاچه‌ی لاجوردی با صخره‌های آهکی بلندی احاطه شده است.

 

دریاچه باراکودا

دریاچه باراکودا

اسنورکلینگ و غواصی در آب‌های به شدت زلال باراکودا تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما رقم می‌زند. آب دریاچه به قدری شفاف است که می‌توانید پیشروی دیواره‌ی آهکی دریاچه به سمت پایین را به وضوح ببینید.

باراکودا ویژگی عجیبی دارد که به آن ترموکلاین می‌گویند. یعنی دمای لایه‌های آب با هم متفاوت است. دمای لایه‌ی سطحی این دریاچه آب شیرین حدود ۲۸ درجه سانتی‌گراد است. ۱۵ متر که به پایین بروید، دما به ۳۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. شنا در آب شیرین دریاچه به قدری لذت بخش است که احتمالاً شما را باید به زور از آب بیرون بیاوریم.

 

تپه تاپیاس

تپه تاپیاس

برای رسیدن به تپه یا کوه تاپیاس، باید حدود ۷۵۰ پله را طی کنید که البته ارزشش را دارد. در بالای تپه به سکویی می‌رسید. از این محل می‌توانید به تماشای تصویری پانارومیک از کرون بنشینید.

 

تالاب دوقلو

تالاب دوقلو

تالاب دوقلو یا تویین لاگون (Twin Lagoon) شامل دو تالاب درخشان آبی رنگ است که با یک صخره‌ی غول آسای آهکی مشکی رنگ از هم جدا شده‌اند. تنها راه رسیدن به این تالاب، از مسیر آبی و با استفاده از قایق است. در مسیر رسیدن به این بهشت پنهان از مناظری فراموش نشدنی عبور خواهید کرد. وقتی به مقصد می‌رسید، نمی‌دانید از رسیدن به تالاب خوشحال باشید یا ناراحت از تمام شدن آن مناظر!

 

چشمه آب گرم ماکوئینیت

چشمه آب گرم ماکوئینیت

چشمه آب گرم ماکوئینیت در فاصله‌ای چند دقیقه‌ای از شهر کرون قرار دارد. به چشمه که برسید، نمایی شگفت آور از اقیانوس پیش روی شما است. ماکوئینیت چشمه‌ی آب شور است. صبح‌های دل انگیز، غروب‌های صورتی رنگ و شب‌های پرستاره، ماکوئینیت در تمام ساعات شبانه روز جذاب و دلربا است.

 

ساحل آتوایان

ساحل آت‌وایان

ساحل آت‌وایان در کنار یک خلیج کوچک در شمال جزیره کرون قرار گرفته است. نوار ساحلی حدود ۱۰۰ متر است. یک بار و یک رستوران با غذاهای متنوع در انتهای شرقی جزیره از شما پذیرایی می‌کنند. مثل دریاچه کایانگان و باراکودا، پیش رو دریا و پشت شما با صخره‌های آهکی مشکی رنگ و درختان استوایی پوشیده شده است. ساحلی دنج و جذاب برای شنا و اسنورکلینگ.

 

باغ مرجان‌های کرون

باغ مرجان‌های کرون

باغ‌های مرجانی در نقاط بسیاری از جزیره دیده می‌شوند. صخره‌هایی پر از ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌های زیبا، دلقک ماهی‌های خوشحال و حیات پرجنب و جوش دریایی که منظره‌ای بی‌نظیر را می‌سازند. صخره‌های مرجانی جزیره عمق چندانی ندارند و فقط ۲ یا ۳ متر پایین‌تر سطح آب قرار گرفته‌اند.

 

پارک لوال‌هاتی

پارک لوال‌هاتی

 پارک لوال‌هاتی به خاطر نمای زیبایی که از خط ساحلی و خلیج دارد، یکی از مکان‌های پرطرفدار گردشگری در شهر کرون است. محلی مناسب برای عکاسی، پیاده‌روی، استراحت و کمی ریلکس کردن همراه با تماشای قایق‌ها و کشتی‌ها. در نمای دوردست می‌توانید تپه‌ی تاپیاس را ببینید. در نزدیکی پارک هم بازار شهر قرار گرفته است. همچنین می‌توانید سوار بر زیپ‌لاین پارک، از روی ساحل و آب‌های خلیج عبور کنید.

 

کارخانه بادام هندی

کارخانه بادام هندی

کارخانه بادام هندی محلی مناسب برای خرید «پاسالوبانگ» یا همان سوغاتی است. این کارخانه یکی از مرغوب‌ترین و خوشمزه‌ترین بادام هندی‌ها را تولید می‌کند و بیشتر محصولاتشان به مانیل فروخته می‌شود. تمام فرآیند تولید به صورت دستی انجام شده و می‌توانید بادام زمینی‌های داغ بوداده‌ی تازه بخورید.


24/ تیر/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف