WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
این تور برگزار شده است.

تور کنیا

تجربه حضور در قلب حیات وحش و زندگی بدوی آفریقا
10.5 روزه
از 28 اسفند 1401
تماس با اسپیلت البرز کد 4371
این سفر در یک نگاه
در اینجا اطلاعات کلیدی سفر به طور خلاصه آمده است.
  • زمان حرکت: یکشنبه 1401/12/28 - ساعت 22:55
  • مدت: 10.5 روزه از 28 اسفند (10 روز و 9 شب)
  • زمان بازگشت: 1402/01/10 حدود ساعت 04:40 صبح
  • اقامت: 1 شب هواپیما2 شب هتل 4 ستاره3 شب لوج 5 ستاره1 شب لوج 4 ستاره3 شب ریزورت ساحلی
  • محل حرکت: تهران، فرودگاه امام خمینی. لطفاً 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید.
  • وسیله نقلیه اصلی: هواپیما (ایرلاین قطر)
  • وسیله نقلیه محلی: متناسب با تعداد نفراتهواپیما

جاذبه‌ها و آلبوم عکس
جاذبه‌ها

سافاری در یکی از بزرگ ‎ترین ذخایر حیات وحش جهان، پارک ملی ماسایمارا

تماشا و لمس اکوسیستم پر هیجان حیوانات شکارچی و علفخوار آفریقایی: شیر، یوزپلنگ، تمساح، کفتار، کرگدن، زرافه، فیل، گورخر، بوفالو و ده ها گونه جانوری دیگر

قایق سواری در دریاچه زیبای نایواشا در میان گله‎ های اسب آبی

راهپیمایی در دره آتشفشانی دروازه جهنم و تماشای صخره‎ ها و دیواره‌ های مبهوت کننده آن

ورود به دهکده قبایل بدوی ماسایی که هنوز با نیزه از گله‎ هایشان در بیشه‎ های پر از شیر و کفتار محافظت می‎ کنند

اقامت در ساحل زیبای مومباسا در کناره آبهای استوایی اقیانوس هند و امکان قایق سواری، اسنورکلینگ و غواصی

تماشای آداب و رقص‎ های توامان مدرن و قبیله‎ ای آفریقا در شهرهای زنده نایروبی و مومباسا

تجربه لمس و عکاسی با زرافه ‎ها در پارک معروف زرافه ‎های نایروبی

درباره سفر

تفاوت تور کنیای اسپیلت البرز با دیگر تورهای رایج چیست؟

 

سابقه و تخصص در طبیعت گردی آفریقا

حیات وحش و طبیعت آفریقا تخصص اسپیلت البرز است. ما اولین سفر کنیا را بهمن ماه 1386 اجرا کردیم و تا امروز بیش از 32 بار تور کنیا یا به صورت ترکیبی با کشورهای تانزانیا و اوگاندا و صعود قله کلیمانجارو در شرق آفریقا اجرا کرده ایم.

اسپیلت البرز علاوه بر این تورهای متعددی در دیگر کشورهای قاره سیاه همچون ماداگاسکار، نامیبیا، زیمباوه و زامبیا تاکنون طراحی و اجرا کرده است.

 

4 روز سافاری و 3 روز در کنار اقیانوس هند

حیات وحش کنیا آن ‎قدر زیبا و غنی است که وقتی زمان و هزینه سفر تا آن کشور می ‎پردازیم بهتر است به قدر کافی هم وقت بگذاریم. با توجه به بعد مسافت بین پارک‎ های ملی، مناسب نیست که اقامت ‎های کوتاه و بازدیدهای سریع، خصوصا در پارک ملی ماسایمارا که جز 5 پارک ملی غنی از حیات وحش در جهان است داشته باشیم و سفرهای سریع، نیاز ما را به تجربه ناب در حیات وحش مرتفع نمی ‎کند.

 

اقامت در هتل ها و لوج های لوکس با خدمات استاندارد

در این سفر ما در هتل‎ ها و لوج‏‎ های لوکس 5 و 4 ستاره اقامت خواهیم داشت. بنا به تجربه 15 ساله ما و آشنایی با انتظارات همسفران‎ مان از بهداشت، امنیت و خدمات، ما در آفریقا از هتل ها و لوج ‎های اقتصادی هرگز استفاده نمی ‎کنیم.

 

بیشتر وعده های غذایی:

در تورهای طبیعت ‎گردی بهتر است همسفران دغدغه غذا و رستوران نداشته باشند و تمرکزشان بر فعالیت ‎ها و تجربه‎ های سفر باشد. در تمام روزهای سافاری و همچنین روزهای استراحت در ساحل مومباسا به صورت فولبرد و بوفه، وعده های غذایی شایسته ‎ای را تدارک دیده‎ ایم.

 

2 پرواز داخلی

لازمه سافاری و رفتن به داخل حیات وحش، ماشین‎ سواری‎ های طولانی است. پس بعد از سافاری و زمانی که وارد فاز استراحت و ساحل  می ‌شویم بهتر است با ون ‎ها و جاده ‎های کنیا خداحافظی کنیم و مسیر طولانی نایروبی تا مومباسا را، رفت و برگشت با هواپیما برویم.

اقامت و غذا
با کمک این جدول برنامه اقامت و وعده‌های غذایی سفر نمایش داده شده است.
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 - - - - - - هواپیما -
2 هواپیما هواپیما هتل گردشگر هتل گردشگر هتل 4 ستاره The Boma
3 هتل اسپیلت البرز رستوران اسپیلت البرز هتل گردشگر هتل 4 ستاره The Boma
4 هتل اسپیلت البرز لوج جنگلی اسپیلت البرز لوج جنگلی اسپیلت البرز لوج 5 ستاره Keekorok Lodge
5 لوج جنگلی اسپیلت البرز لوج جنگلی اسپیلت البرز لوج جنگلی اسپیلت البرز لوج 5 ستاره Keekorok Lodge
6 لوج جنگلی اسپیلت البرز لانچ باکس در طبیعت اسپیلت البرز لوج جنگلی اسپیلت البرز لوج 5 ستاره Keekorok Lodge
7 لوج جنگلی اسپیلت البرز لوج جنگلی اسپیلت البرز لوج جنگلی اسپیلت البرز لوج 4 ستاره Lake Naivasha Country Club
8 لوج جنگلی اسپیلت البرز رستوران فرودگاه گردشگر هتل اسپیلت البرز ریزورت ساحلی Voyager Beach Resort
9 هتل اسپیلت البرز هتل اسپیلت البرز هتل اسپیلت البرز ریزورت ساحلی Voyager Beach Resort
10 هتل اسپیلت البرز هتل اسپیلت البرز هتل اسپیلت البرز ریزورت ساحلی Voyager Beach Resort
11 هتل اسپیلت البرز رستوران فرودگاه گردشگر هواپیما هواپیما -
اقامت‌ها: 1 شب هواپیما 2 شب هتل 4 ستاره 3 شب لوج 5 ستاره 1 شب لوج 4 ستاره 3 شب ریزورت ساحلی
سهم اسپیلت البرز کلا 23 وعده غذا شامل: 9 وعده صبحانه 7 وعده ناهار 7 وعده شام
سهم مسافر کلا 5 وعده غذا شامل: 3 وعده ناهار 2 وعده شام
برنامه روزشمار سفر
در برنامه سفر توضیح داده‌ایم که هر روز چه جاذبه‌هایی را می‌بینیم و به کجا می‌رویم.
روز 1
4 ساعت قبل از پرواز، یگدیگر را در صف دریافت کارت پرواز می بینیم. سفرمان در ساعات پایانی شب از فرودگاه امام خمینی تهران به سوی کنیا آغاز می شود.
اقامت در هواپیما
روز 2
با دو پرواز و یک ترانزیت در دوحه، صبح هنگام به نایروبی می ‎رسیم. در فرودگاه نایروبی پس از تشریفات ویزا به هتل منتقل می شویم. امروز عصر فرصت داریم در نایروبی قدمی بزنیم و عصرهنگام به رستوران معروف کباب‎‎ های آفریقایی برویم.
صبحانه در هواپیما توسط هواپیما ناهار در هتل توسط گردشگر شام در هتل توسط گردشگر اقامت در هتل 4 ستاره
روز 3
امروز گشت تمام روز در نایروبی داریم. نایروبی پس از ژوهانسبورگ، دومین شهر مدرن آفریقا است. آسمان خراش‎ های بلند، خیابان‎ های عریض، بناهای دوران استعمار در کنار مراکز تجاری شکلی غربی به این شهر داده است که در هیچ کجای دیگر کنیا با آن روبرو نمی‎ شویم. به بالای برج بلند مرکز کنفرانس‎ های کنیا می ‎رویم و از آنجا تمام شهر را زیر پای خود نظاره می‎ کنیم و با آن آشنا می ‎شویم.
به حومه نایروبی می‎ رویم و در پارک زرافه ‎ها از نزدیک می ‎توانیم از بالای سکوهایی مخصوص به زرافه‎ ها غذا بدهیم، سر و گردن ‎شان را لمس کنیم و با آنها عکس بگیریم.
بعدازظهر به خانه فرهنگ کنیا می‎ رویم تا حین قدم زدن در دهکده‎ های سمبولیک، با شیوه زندگی متفاوت و برخی آداب رسوم عجیب قبایل کنیا آشنا شویم. پایان بخش بازدید امروز تماشای موسیقی و رقص ‎های قبایل مختلف کنیا است که در سالن آمفی تاتر توسط گروه‎ های حرفه‎ ای هنری برگزار می ‎شود.
صبحانه در هتل توسط اسپیلت البرز ناهار در رستوران توسط اسپیلت البرز شام در هتل توسط گردشگر اقامت در هتل 4 ستاره
روز 4
صبح زود نایروبی را ترک می کنیم و به سوی پارک ملی ماسایمارا می رویم. از امروز سفرمان با لندکروزهای مخصوص سافاری است که برای تماشای حیات وحش سقف بازشو دارند و می ‎توانیم برای تماشا و عکاسی در ون بایستیم.
ماسایمارا یکی از مهم ‎ترین ذخایر حیات وحش جهان می‌ رویم. طول مسیر 245 کیلومتر است و 5 ساعت زمان خواهد برد. ظهر به لوج محل اقامت ‎مان می ‎رسیم. بارها را می‎ گذاریم و بعد از استراحتی کوتاه راهی سافاری می ‎شویم.
دشت ماسایمارا در شمالی ‎ترین بخش دایره مهاجرت گله‎ های میلیونی گورخر و گوزن آفریقایی است که بین کنیا و تانزانیا همواره در حال حرکت ‎اند و البته یکی از بهترین شکارگاه‌ های پستانداران گوشتخوار آفریقایی مثل شیر، یوزپلنگ و کفتار. ما در ماسایمارا می ‎گردیم تا از نزدیک ‎ترین فاصله، اکشن‎های حیات وحش را ببینیم. آنچه را که تا پیش از این بر صفحه تلوزیون و در فیلم‎ های مستند راز بقا، نشنال جئوگرافیک و بی ‎بی ‎سی می ‎دیده ‎ایم!
عصرهنگام به لوج زیبایمان در دل پارک برمی‎ گردیم تا در فضایی طبیعی با امکانات رفاهی کامل دور هم باشیم.
صبحانه در هتل توسط اسپیلت البرز ناهار در لوج جنگلی توسط اسپیلت البرز شام در لوج جنگلی توسط اسپیلت البرز اقامت در لوج 5 ستاره
روز 5
امروز به سوی رودخانه معروف مارا می‎ رویم. جایی که کروکودیل ‎های عظیم الجثه آفریقایی در کناره ‎های رودخانه کمین می‎ کشند برای شکار حیواناتی که برای خوردن آب می‎ آیند! امروز فرصت خوبی داریم برای جستجو و دیدن کرگدن‎ های سیاه، گله‌ های فیل‎، بابون‎ ها، زرافه‎، کفتار، کرکس، بوفالو، غزال های تامسون، ایمپالا، گراز و انواع پرندگان و چرندگان و گوشتخواران که در اکوسیستمی بسیار پر برخورد و حرکت زندگی می ‎کنند.
صبحانه در لوج جنگلی توسط اسپیلت البرز ناهار در لوج جنگلی توسط اسپیلت البرز شام در لوج جنگلی توسط اسپیلت البرز اقامت در لوج 5 ستاره
روز 6
امروز به دیدن دهکده ماسایی ‎ها می ‎رویم. مردمانی بدوی و جنگجو که زندگی ‌شان از نگهداری گله ‎های گاو می‎ گذرد و قوت روزانه شان مخلوط شیر و خون گاو است. مردان ماسایی‎ با نیزه و خنجری که همیشه با خود دارند گله‎ های‎ شان را در بیشه ‎هایی که مامن شیر و کفتار است هر روز می‎ چرانند. معروف است که شیر نر وقتی ردای قرمز ماسایی را می ‎بیند فرار می‎ کند! ما به دهکده می ‎رویم و داخل کلبه‎ های ماسایی می ‎شویم که از مخلوط پهن و گل و خاکستر بر حصیرهای نازک ساخته شده ‎اند. کلبه‎ هایی که یک خانواده ماسایی و گوساله ‎های نحیف تازه متولدشده با هم زندگی می ‎کنند. با ماسایی ‎ها می ‎رقصیم و با شیوه‎ های زندگی‎ شان آشنا می ‎شویم.
صبحانه در لوج جنگلی توسط اسپیلت البرز ناهار در لانچ باکس در طبیعت توسط اسپیلت البرز شام در لوج جنگلی توسط اسپیلت البرز اقامت در لوج 5 ستاره
روز 7
صبح زود ماسایمارا را به سمت نایواشا ترک می ‎کنیم. فاصله مسیر 220 کیلومتر بوده و حدودا 5 ساعت زمان می برد.
ناهار را در لوج میل کرده، بعدازظهر به راهپیمایی در پارک ملی دروازه جهنم می ‎رویم. دره‎ ای باریک با دیواره‎ هایی بلند در منطقه ‎ای آتشفشانی که اشکال و رنگهای مبهوت کننده صخره‎ هایش، نام دروازه جهنم را بر آن تداعی کرده است.
عصر هنگام به لوج زیبایمان می رویم در فضای جنگلی اطراف دریاچه و ساعات دلپذیری را تا پاسی از شب در این محیط طبیعی با امکانات ویژه سپری می ‎کنیم.
صبحانه در لوج جنگلی توسط اسپیلت البرز ناهار در لوج جنگلی توسط اسپیلت البرز شام در لوج جنگلی توسط اسپیلت البرز اقامت در لوج 4 ستاره
روز 8
صبح به دریاچه زیبای نایواشا می رویم برای قایق‎ سواری هیجان ‎انگیزی که به گله‎ های اسب آبی، این موجودات عظیم الجثه و کم تحرک نزدیک می ‎شویم.
قبل از ظهر از نایواشا خارج می ‎شویم به سوی نایروبی. طول مسیر 100 کیلومتر است و 2 ساعتی زمان می‎ برد.
در نایروبی مستقیما به فرودگاه می‎ رویم و بعدازظهر پرواز خواهیم داشت به بندر مومباسا در شرق کنیا و در کناره اقیانوس هند. مومباسا شهری تاریخی است که از صدها سال پیش مقصد دریانوردان ایرانی و عرب و هندی بوده است. سواحل زیبای ماسه ‎ای، آب های مرجانی و درختان استوایی، مومباسا را به یکی از بهترین مقاصد ساحلی آفریقا تبدیل کرده است. ما به ریسورت لوکس ساحلی خود در حاشیه شهر می ‎رویم. ریسورتی مشرف به اقیانوس، با محوطه‎ ای پر از درختان استوایی، استخر، سالن ورزشی، رستوران و بار که اتمسفر ایده‎ آلی را فراهم می‎ کند برای استراحت پایان سفر.
صبحانه در لوج جنگلی توسط اسپیلت البرز ناهار در رستوران فرودگاه توسط گردشگر شام در هتل توسط اسپیلت البرز اقامت در ریزورت ساحلی
روز 9
امروز گشتی در شهر مومباسا خواهیم داشت. قلعه تاریخی جسوس را خواهیم دید که یادگار استیلای دریانوردان پرتغالی است و در کوچه‎ های شهر قدیمی مومباسا قدم خواهیم زد و فرصت داریم از بازار صنایع دستی چوبی و زینتی آفریقایی سوغات بخریم.
ناهار را به هتل زیبایمان برگشته و عصرهنگام از ساحل و دریا لذت خواهیم برد.
صبحانه در هتل توسط اسپیلت البرز ناهار در هتل توسط اسپیلت البرز شام در هتل توسط اسپیلت البرز اقامت در ریزورت ساحلی
روز 10
امروز وقت آزاد است. ساحل زیبای اقیانوس هند و استخر اختصاصی هتل فضا و مجالی است برای استراحت و آرامش. می ‎توانیم به انواع تفریحات دریایی همچون اسنورکلینگ، غواصی و قایق‎ سواری در آب های مرجانی بپردازیم یا با کرایه کردن دوچرخه در خیابان ‎های ساحلی مومباسا بگردیم و با فرهنگ بومی مردم بیشتر آشنا شویم.
صبحانه در هتل توسط اسپیلت البرز ناهار در هتل توسط اسپیلت البرز شام در هتل توسط اسپیلت البرز اقامت در ریزورت ساحلی
روز 11
امروز پایان برنامه است. هتل را ترک می‎ گوییم. با پروازی داخلی به نایروبی برمی ‎گردیم و از آنجا با پرواز قطری عازم ایران خواهیم شد. بامداد فردا به فرودگاه امام در تهران خواهیم رسید.
صبحانه در هتل توسط اسپیلت البرز ناهار در رستوران فرودگاه توسط گردشگر شام در هواپیما توسط هواپیما
سایر خدمات

بلیت رفت و برگشت از تهران به نایروبی با پرواز قطری

پرواز رفت و برگشت داخلی از نایروبی به مومباسا

ویزای کنیا

بیمه‌ حوادث بین‌المللی

راهنمای فارسی زبان باسابقه طبیعت گردی همراه گروه 

لندکروز اختصاصی برای سافاری با راهنما راننده ­های مجرب و آشنا به حیات وحش

کلیه ترانسفرهای برنامه با خودرو توریستی لوکس

کلیه اقامت ها در هتل ‎های لوکس و لوج های جنگلی مطابق جدول اقامت

ورودیه به پارک های ملی و کلیه نقاطی که برای گشت ها می رویم

وعده غذایی مطابق جدول تغذیه

 

این تور شامل خدمات ذیل نمی شود:

  • عوارض خروجی از ایران
  • انعام عوامل محلی تور
  • گشت‎ها و تفریحات خارج از برنامه


در حال حاضر امکان "رزرو / خرید آنلاین" وجود ندارد.

اطلاعات تکمیلی

هزینه های تور (دلار):

 

DBL SIN CHD (0-3)  without Bed CHD (3.1-10) Extra Bed

2690

3290

1490

1990

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای سفر کنیا به شرح زیر می باشد:

  1. پاسپورت با هفت ماه اعتبار و حداقل سه صفحه خالی
  2. یک قطعه عکس 3*4 رنگی زمینه سفید
  3. گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی
  4. تکمیل فرم مشخصات

توجه:

  • هزینه پرواز بین المللی بر اساس نرخ مندرج در بلیت جداگانه و علاوه بر قیمت ارزی دریافت می شود.
  • برای CHD تخت اضافه در اتاق دو نفره در نظر گرفته می ‎شود.
  • برای ورود به برخی مقاصد نیاز به تست PCR می باشد که آخرین قوانین یک هفته قبل از سفر توسط شرکت به اطلاع شما خواهد رسید.

همسفرانی که تاکنون واکسن تب زرد نزده‎ اند لازم است برای ورود به کنیا، در روزهای قبل از سفر با مراجعه به انستیتو پاستور واکسنینه شده و گواهی آن را با خود همراه داشته باشند.

 

دیگر روشهای خرید تور:

در صورتی که ثبت‌نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، می‌ توانید با بخش فروش اسپیلت البرز تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.

 

نام بانک پارسیان
شماره کارت

6221-0612-2357-3504

شماره حساب

47001045271608

شماره شبا

IR290540103647001045271608

نام صاحب حساب

فتانه اصلانی

 

برای دریافت شماره حسابها به صورت پیامک، عدد  1 را به 02166902680 شماره تلفن اسپیلت البرز ارسال نمائید.

قوانین و شرایط عمومی سفرهای طبیعت گردی که به تصویب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسیده است حاکم بر کلیه سفرهای طبیعت گردی اسپیلت البرز می باشد. لطفا برای مطالعه اینجا کلیک کنید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
محمد احساني
1398/05/08 22:04
با سلام.تبت نام ،ارسال مدارك،پرداخت وجه وساير موارد مربوط به اينگونه سفرها ،براي كساني كه مانند من مقيم ساير شهرها هستند مشگل است.پيشنهاد ميكنم اقلا در شهرهاي بزرگ مثل مشهد از آژانسهاي همكار استفاده بفرماييد.من شخصا خيلي مايل به استفاده از تورهاي شما هستم ولي بدليل همين محدوديتها موفق نشدم.متشكرم.
پاسخ
ناشناس
1399/03/26 16:08
سلام دوست عزیز و گرامی.
حتما توصیه شما رو در نظر می گیریم.