WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
این تور از محصولات داخل سایت حذف شده است.

تور کویرنوردی ترکیبی در جاده ابریشم - فولبرد

Multi Activtiy (شترسواری، آفرود، راهپیمایی)
3 روزه
از 9 بهمن 1398
تماس با اسپیلت البرز کد 3306
این سفر در یک نگاه
در اینجا اطلاعات کلیدی سفر به طور خلاصه آمده است.
  • زمان حرکت: چهارشنبه 1398/11/09 - ساعت 04:00 صبح
    (لطفا نیم ساعت قبل در محل قرار حضور یابید.)
  • مدت: 3 روزه از 9 بهمن (3 روز و 2 شب)
  • بیشترین فعالیت: 3  درجه فعالیت این تور متوسط متمایل به نیمه سنگین و ماجراجویانه می باشد. (چندین ساعت آفرود، 2 تا 3 ساعت شتر سواری و 2 تا 3 ساعت پیاده روی در کویر) افراد شرکت کننده در این تور جذاب لازم است آمادگی جسمانی خوبی داشته باشند.
  • زمان بازگشت: 1398/11/11 حدود ساعت 22:00
  • اقامت: 2 شب کمپ مجهز
  • تعداد وعده‌های غذایی: 8 وعده با اسپیلت البرز
  • محل حرکت: میدان آرژانتین،ابتدای خیابان بیهقی، کمی بالاتر از فروشگاه شهروند جلوی بانک سامان.
  • وسیله نقلیه اصلی: اتوبوس VIP
  • وسیله نقلیه محلی: پاترول (پاترول و نظیر آن برای مسیر‌های کویر، هر چهار نفر در یک پاترول، سه نفر عقب و یک نفر جلو که می‌باید هر از گاهی نفرات جای خود را باهم تعویض نمایند.)

جاذبه‌ها و آلبوم عکس
جاذبه‌ها

مرکب های متنوعی که در عبور از دل کویر تجربه خواهیم کرد:

  • بخشی از مسیر سفر را با قافله شتر می پیماییم
  • ادامه مسیر با ماشین های آفرود است و سافاری هیجان انگیز در فراز و نشیب تپه‌های ماسه‌ای و دریاچه نمک
  • و آنگاه پیاده‌روی در رمل ها و عبور از لابه لای درختچه های گز و تاق کویر

تجربه خوردنی های متنوع در دل کویر:

  • ماهی قزل آلای کویر! بله تعجب نکنید قزل آلایی که در کویر پرورش می‌یابد!
  • کباب لذیذ شتر، جوجه کباب آتشی و البته غذاهای ساده غیرگوشتی برای همسفران گیاه خوار 
  • دمنوش‌های محلی، شربت عرقیجات منطقه، سالاد و سبزی تازه، میوه فصل، تنقلات و خشکبار

 آشنایی با جغرافیای کویر مرکزی ایران، اینکه چگونه گیاهان و پرندگان کویر آب مورد نیازشان را تامین می‌کنند، فرهنگ و آداب و رسوم کویرنشینان و آشنایی با آسمان دیدنی کویر

 

اقامت و غذا
با کمک این جدول برنامه اقامت و وعده‌های غذایی سفر نمایش داده شده است.
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 رستوران اسپیلت البرز طبیعت اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز در دل کویر
2 کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز در دل کویر
3 کمپ مجهز اسپیلت البرز طبیعت اسپیلت البرز - - -
اقامت‌ها: 2 شب کمپ مجهز
سهم اسپیلت البرز کلا 8 وعده غذا شامل: 3 وعده صبحانه 3 وعده ناهار 2 وعده شام
در این سفر مسافر نیاز به آوردن وعده غذایی ندارد.
تعداد میان وعده بر عهده اسپیلت البرز: 3 وعده
برنامه روزشمار سفر
در برنامه سفر توضیح داده‌ایم که هر روز چه جاذبه‌هایی را می‌بینیم و به کجا می‌رویم.
روز 1
با اتوبوس VIP به سوی اتوبان قم حرکت می‌کنیم و صبحانه‌ای دلچسب و کامل در رستوران میل می‌کنیم، به آران و بیدگل که رسیدیم در ماشین‌های آفرود جابه‌جا می‌شویم تا وارد کویر شویم، به چاله چارتاقی می‌رویم تا با کشاورزی بدوی در کویر آشنا شویم، همچنین از رمز و راز جنگل‌های کویری و چگونه زیستن جانوران و گیاهان در مقابل کم‌آبی نیز آگاه می‌شویم، از کلوت‌های کویر در مسیر جاده ابریشم بازدید و عکاسی می‌کنیم،
از این پس راه‌مان را در کویر ادامه می‌دهیم تا به "دماغه پونک" یکی از باراندازهای کاروانیان قدیم بر سر راه جاده ابریشم برسیم، در این نقطه دور از هیاهو کمپ مجهز اسپیلت البرز برای اقامتمان برپاست، با قرارگیری در کمپ وقت آن رسیده که ناهارمان را نوش جان کنیم و دمی بیاساییم.
باید آماده شویم برای پیاده‌روی در میان دست نخورده‌ترین تپه های ماسه ای بند ریگ، گذر از رمل های لطیف و پر از سکوت آن هم با پای برهنه به منظور "ماساژ درمانی کف پاها"، حس خوب و گذر زمان تداوم دارد تا نظاره گر ناپدید شدن خورشید باشیم در غروب دل انگیز، دیگر وقت آن است که باز گردیم به کمپ برای خوردن دمنوش های محلی و ریلکسیشن، در فضای کمپ و هوای گرگ‌ومیش کم کم شاهد نمایان شدن دونه به دونه ستاره‌ها می شویم، به مرور آسمان کویر پر از ستاره شده و ما را در بر می‌گیرد تا سکوت شب را تجربه کنیم غرق در کهکشان ها....
صرف شام لذیذ از "کباب شتر" و سپس شب‌نشینی و آشنایی با ستارگان پایان بخش فعالیت پرثمر امروزمان خواهد بود، می‌ماند خواب شبانه در سکوت کویر آن هم زیر "آسمان پر ستاره" که وصف خود را دارد.
صبحانه در رستوران توسط اسپیلت البرز ناهار در طبیعت توسط اسپیلت البرز شام در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز اقامت در کمپ مجهز
روز 2
صبحگاهان برای دیدن طلوع خورشید کویر بیدار می‌شویم و پس از آن صبحانه‌ای دلچسب میل می‌کنیم، فعالیت گشت نیمروز صبح‌مان از جنس دیگری است، آفرود در فراز و فرود تپه های ماسه‌ای تا اوج هیجان و شعف و خاطراتی ماندگار... در این قسمت از سفر بلاشک آدرنالین در کل وجود مان فوران خواهد کرد!
به محل کمپ باز می گردیم برای صرف ناهار یعنی نوش جان کردن چلوکباب شتر!         
استراحتی می کنیم و سپس نوع دیگری از فعالیت کویری: می رویم در بستر دریاچه نمک تا بر روی پولیگون‌های زیبای نمک پیاده‌روی کنیم، صدای آهنگین خش‌خش کریستال های نمک در زیر قدم ها حس خوبمان را دو چندان می کند، از صحنه‌های زیبا عکاسی‌ می کنیم تا شاید بتوانیم گوشه‌ای از کلکسیون زیبای کویر را به عزیزان‌مان نشان دهیم. در بین راه استراحت‌هایی خواهیم داشت تا نهایتا بر فراز تپه ها، غروب دل انگیز کویر را به نظاره بنشینیم.
غروب به محل کمپ اسپیلت البرز باز می گردیم، وقت آزاد داریم تا زمان شام و شب نشینی دور آتش، بعد از همه فعالیت‌ها، خوابی آرام با سکوت وصف ناشدنی در دل کویر پایان بخش امروزمان است آن هم زیر آسمانی پر از ستاره...
صبحانه در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز ناهار در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز شام در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز اقامت در کمپ مجهز
روز 3
امروز روز پایانی سفر است، در طراوت صبحگاهی دور هم جمع می شویم تا صبحانه ای خورده و سپس وسایل‌مان را جمع کنیم، از آنجا که ماهیت این سفرمان "مولتی اکتیویتی" است باز هم می رویم برای نوع دیگری از فعالیت در کویر. پیمودن بخشی از مسیر در کنار رمل های ماسه ای با شتر که کاروانش منتظرمان است. این مسیر چند ساعته را به سبک نیاکان‌مان در جاده ابریشم همراه با صدای دلنشین زنگوله های کاروان شتر طی مسیر می کنیم و عکس های خاطره انگیز می‌گیریم.
به محل کمپ ناهار که می رسیم، غذایمان در کمال ناباوری ماهی کبابی است که از حوضچه های کویری صید شده! قزل‌آلایی لذیذ در کنار برکه ای زیبا نوش جان می کنیم، بعد از استراحتی کوتاه به سوی مرکز گل و گلاب اصیل حرکت می کنیم و بعد از خرید سوغات با اتوبوس VIP به سوی تهران باز می گردیم. البته با یک دنیا تجربیات ناب و خاطراتی فراموش نشدنی.
پیش بینی می کنیم حدود ساعت 21 به میدان آرژانتین برسیم.
صبحانه در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز ناهار در طبیعت توسط اسپیلت البرز
با زدن دکمه نقشه را بزرگ کنید تا ببینید کجا و از چه مسیری می‌رویم.
سایر خدمات

کمپینگ حرفه ای:

  • چادر اجتماعات و غذا خوری با میز و صندلی
  • تجهیزات یک آشپزخانه قابل حمل در کویر
  • چادرهای دو نفره برای اقامت شبانه همسفران
  • تامین روشنایی برای چادر اجتماعات و محوطه کمپ
  • سرویس بهداشتی صحرایی
  • تامین آب شرب مورد نیاز در دل کویر(البته بدون اصراف)

ماشین های شاسی بلند آفرودی برای پیمودن مناطق کویری، هر 4 نفر(یک دستگاه پاترل) و یا مشابه آن را در نظر گرفته ایم و علاوه بر آن ماشین پشتیبانی و تدارکات نیز گروه را حمایت می کند، کاروان شتر برای طی قسمتی از مسیر، میوه و دم نوش و چای، ورودیه های لازم، بیمه مسئولیت مدنی سفر، راهنمای مجرب کویر و طبیعت.


در حال حاضر امکان "رزرو / خرید آنلاین" وجود ندارد.

اطلاعات تکمیلی

 دیگر روشهای خرید تور:

در صورتی‌که ثبت‌نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، می‌توانید با بخش فروش اسپیلت البرز تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.

 

نام بانک سامان
شماره کارت

6219-8610-1718-8912

شماره حساب

081080000310409001

شماره شبا

IR090560081080000310409001

نام صاحب حساب

ابراهیم صالحی

 

برای دریافت شماره حسابها به صورت پیامک، عدد  1 را به 02166902680 شماره تلفن اسپیلت البرز ارسال نمائید.

قوانین و شرایط عمومی سفرهای طبیعت گردی که به تصویب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسیده است حاکم بر کلیه سفرهای طبیعت گردی اسپیلت البرز می باشد. لطفا برای مطالعه اینجا کلیک کنید.

 


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف