WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
این تور برگزار شده است.

تور راهپیمایی عبور از البرز (طالقان به تنکابن)

ویژه اسپیلت و اقامت ها در کمپ مجهز
3 روزه
از 18 تیر 1399
تماس با اسپیلت البرز کد 3726
این سفر در یک نگاه
در اینجا اطلاعات کلیدی سفر به طور خلاصه آمده است.
  • زمان حرکت: چهارشنبه 1399/04/18 - ساعت 05:00 صبح
  • مدت: 3 روزه از 18 تیر (3 روز و 2 شب)
  • بیشترین فعالیت: 4  (راهپیمایی سنگین)
  • زمان بازگشت: 1399/04/20 حدود ساعت 22:00
  • اقامت: 2 شب کمپ مجهز
  • تعداد وعده‌های غذایی: 7 وعده با اسپیلت البرز
  • محل حرکت: میدان آرژانتین،ابتدای خیابان بیهقی، جلوی بانک سامان.
  • وسیله نقلیه اصلی: متناسب با تعداد نفرات

جاذبه‌ها و آلبوم عکس
جاذبه‌ها
  •  ترکینگ ناب در ایل راهی کوهستانی به منظور عبور از بکر ترین قسمتهای رشته کوه البرز "از طالقان تا تنکابن"!.
  • دو شب اقامت به یادماندنی در کمپ مجهز اسپیلت البرز خواهیم داشت که در ارتفاعات بالای 3000 متری از سطح دریا برپاست.
  • در بلندترین ارتفاعات مسیر به منطقه علم کوه و تخت سلیمان نزدیک می شویم و چشم انداز مسحورکننده قله های لشکرک و خرسان را داریم.
  • در همین فصل تابستان با توجه به مراتع پوشیده از گل و گیاهان متنوع، دوباره بهار برایمان تداعی می شود.
  • عبور از خنکای رودخانه و جویبارهای متعددی که در میان مرغزارهای زیبای منطقه جاریست انسان را به حظ کافی می رساند.
  • چشمه سارهای فراوان و آبشارهای کوچک و بزرگی که در طول مسیر دلبری میکنند همه و همه از جاذبه هایی این پیمایش است.
  • عوارض طبیعی منطقه همچون "سنگ دروازه" و صخره‌های گرانیتی آتشفشانی از یک سو و صدای گوش‌نواز پرندگان جنگلی در سوی دیگر ویژگی خاصی به برنامه        می دهد.
درباره سفر
    • در کمپ های اسپیلت البرز همه چادرها دو نفره می باشد و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همسفران سینگل نیز می توانند هنگام خرید تور تقاضای چادر اختصاصی نمایند.
    • این راهپیمایی و کوهنوردی دلچسب از طالقان یعنی دامنه های جنوبی البرز شروع و با گذر از ارتفاعات به منطقه حفاظت شده بلسکوه سرازیر می شود که پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فردی دارد، نهایتاً با عبور از جنگلهای شمال و دره سه هزار به تنکابن و سواحل دریای خزر می رسد.
  • مسیر پیاده روی این تور از چنان شهرتی برخوردار است که همه ساله طبیعت گردان خارجی زیادی از ملیت‌های مختلف برای پیمایش آن تحت عنوان تور عبور از البرز به ایران سفر می کنند.
  •  فعالیت این تور پیاده روی و کوهپیمایی سنگین در مسیر های پاکوب شده است شامل حدوداً (روز اول 6 ساعت، روز دوم 8 ساعت و روز سوم 7 ساعت). در این تور کوله پشتی های سنگین و بار تدارکات با چهارپایان حمل می گردد لذا طبیعت گردان به صورت سبک بار پیاده روی می نمایند.

اقامت و غذا
با کمک این جدول برنامه اقامت و وعده‌های غذایی سفر نمایش داده شده است.
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 رستوران اسپیلت البرز لانچ باکس در طبیعت گردشگر کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز در ارتفاعات بالا تر از 3000 متری از سطح دریا
2 کمپ مجهز اسپیلت البرز لانچ باکس در طبیعت اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز در ارتفاعات بالا تر از 3000 متری از سطح دریا
3 کمپ مجهز اسپیلت البرز خانه محلی اسپیلت البرز - - -
اقامت‌ها: 2 شب کمپ مجهز
سهم اسپیلت البرز کلا 7 وعده غذا شامل: 3 وعده صبحانه 2 وعده ناهار 2 وعده شام
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده اسپیلت البرز: 3 وعده
برنامه روزشمار سفر
در برنامه سفر توضیح داده‌ایم که هر روز چه جاذبه‌هایی را می‌بینیم و به کجا می‌رویم.
روز 1
به سوی اتوبان قزوین حرکت کرده و صبحانه را در رستوران نوش جان می کنیم، با ادامه دادن مسیر به طالقان رسیده و سپس به روستای کوهپایه ای پراجان در جنوب رشته کوه البرز می رویم، این روستای زیبا نقطه آغازین کوهنوردی به منظور "عبور از البرز" است.
کوله پشتی های مان را بر چهارپایان بار کرده و همانند نیاکان‌مان در ایل راه هزار ساله تهران شمال به راه می افتیم، پیاده روی و کوهپیمایی را به شکل تیمی و آرام و با استراحت های لازم انجام می دهیم، در جای جای مسیر با پوشش گیاهی و جانوری منطقه آشنا می شویم، برای صرف ناهار و استراحت در منطقه "سنگ دروازه" که یک عارضه طبیعی منحصر به فرد است توقف خواهیم نمود، عکس های یادگاری در کنار این پدیده طبیعی و زمین شناختی لذت‌مان را بیشتر می کند، ادامه مسیر در این راه قدیمی ما را به مرتع زیبای "دمچه" می رساند همان محل برپایی کمپ اسپیلت در ارتفاع 3350 متری از سطح دریا.
با مستقر شدن در کمپ و آن هوای خنک نوشیدنی های گرم بسیار دلچسب خواهد بود، سپس گردهم جمع می شویم تا از مباحث کاربردی مربوط به طبیعت و کوهستان توسط مربیان مجرب اسپیلت البرز استفاده ببریم، صرف شام و استراحت شبانه در سکوت طبیعتی به دور از شهر و آبادی فعالیت امروزمان را پایان می دهد.
حدود 5 ساعت کوهپیمایی
صبحانه در رستوران توسط اسپیلت البرز ناهار در لانچ باکس در طبیعت توسط گردشگر شام در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز اقامت در کمپ مجهز
روز 2
بیداری در طراوت صبحگاهی و صرف صبحانه ای دلچسب فراموش نشدنی است، حالا کوله پشتی‌هایمان را برای بار زدن بر چهارپایان جمع و جور می کنیم، شروعی دوباره و ادامه صعود به شکل تیمی و در آرامش کامل با استراحت های لازم در طول مسیر، می رویم تا به گردنه میش چال برسیم و دیدن دنیایی دیگر در پشت رشته کوه البرز.
در این فصل گرم تجربه قدم گذاشتن بر روی برفهای گردنه میش چال بسیار شعف انگیز خواهد بود، اینجا نقطه پایان سربالایی های مسیر است(ارتفاع 3800 متر) و از این پس تمام راه سرازیر است، پس بهتر است در این منطقه بهشت گونه بخوریم و بیاشامیم تا خستگی صعود از تن‌مان بیرون رود.
این نقطه با توجه به اشرافی که به کل منطقه دارد بهترین مکانی است که مربیان اسپیلت البرز می توانند شما را با تعداد زیادی از قلل و دره های مشهور آشنا کنند، پس از آن با عکاسی از مناظر و چشم اندازهای منطقه آمار عکس های زیبای‌مان را افزون می کنیم، در این زمان آپشنی اضافه داریم تحت عنوان صعود سبک به یکی از قلل فرعی منطقه و بازگشت به همین تقطه البته برای همسفران داوطلبی که خستگی برای شان بی معناست، مسیرمان در کنار چشمه سارها و جویبارها ادامه دارد تا به کمپ بعدی اسپیلت البرز برسیم، در کمپ وقت‌مان آزاد است برای ریلکسیشن و نوشیدنی‌های گرم در خنکای مشرف به رودخانه.
دیگر می ماند نوش جان کردن شام و مراسم دورهمی و در نهایت خوابی شیرین در سکوت عجیب کوهستان.
حدود 4 ساعت کوهپیمایی
صبحانه در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز ناهار در لانچ باکس در طبیعت توسط اسپیلت البرز شام در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز اقامت در کمپ مجهز
روز 3
بیداری در خنکای صبحگاهان و سپس نوش جان کردن آخرین صبحانه سفر برای همیشه در خاطرمان خواهد ماند، امروز هم مثل ایلات و عشایر کار جمع آوری وسایل و بار زدن بر چهارپایان را انجام می دهیم و سپس در مسیری با شیب رو به پایین حرکت می کنیم تا به آبگرم طبیعی درون یک غار کوچک برسیم، در صورت تمایل استفاده به شکل بدوی از این آب شفابخش تجربه خوبی خواهد بود!
مسیرمان در کنار آبشارها و رودخانه های زیبای منطقه ادامه دارد تا به باغات بالا دست روستای درجان برسیم (روستایی در شمال رشته کوه البرز و پایان پیاده روی)، به این خانه محلی که در اختیار اسپیلت است وارد می شویم برای شستن سر و صورت و تعویض لباس، با صرف ناهار بومی و لذیذ از دست پخت زنان روستا و در پس آن استراحتی کوتاه جانی دوباره می گیریم، پایان بخش این برنامه کوچ مانند یک پیاده روی سبک و بسیار جذاب است در میان باغات و مزارع روستای درجان تا به ماشین تور برسیم، حالا باید با ماشین به سوی تهران بازگردیم البته با یک دنیا خاطره و به صورت فول انرژی، پیش بینی می کنیم رسیدن‌مان به میدان آرژانتین حدوداً ساعت23 (11 شب) باشد.
حدود 5 ساعت کوهپیمایی
صبحانه در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز ناهار در خانه محلی توسط اسپیلت البرز
سایر خدمات

 

  • اسپیلت البرز در تور ترکینگ عبور از البرز به ازای هر 5  نفر صعود کننده، حداقل یک نفر مربی کوهنوردی مجرب را به عنوان راهنما و حمایتگر تیم در نظر می گیرد تا ایمنی تور بیشتر شود.
  • قاطر جهت حمل کوله پشتی ها طی سه روز متمادی که کوهنوردان بتوانند سبکبار حرکت کنند و بیمه مسئولیت مدنی سفر.
  • دو شب اقامت فراموش نشدنی در کمپ های مجهز اسپیلت البرز واقع در ارتفاع 3200 متری از سطح دریا شامل: چادر های دو نفره، چادر بزرگ اجتماعات و غذا خوری با میز و صندلی و روشنایی، چادر توالت صحرایی، چادر آشپزخانه با تجهیزات طبخ غذای گرم، مسئول تدارکات و آشپزی برای این سفر در حال کوچ.
  • پذیرایی های میان وعده سالم و مقوی با کالری محاسبه شده برای فعالیت های روزانه این تور.
  •  بیمه مسئولیت مدنی سفر و پرداخت ورودیه های لازم.
  •  آموزش مباحث کاربردی طبیعت و کوهستان توسط مربیان مجرب اسپیلت البرز به منظور بالا بردن دانش و مهارت کوهنوردان.

 

 


در حال حاضر امکان "رزرو / خرید آنلاین" وجود ندارد.

اطلاعات تکمیلی

 دیگر روشهای خرید تور:

در صورتی‌که ثبت‌نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، می‌توانید با بخش فروش اسپیلت البرز تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.

 

نام بانک پارسیان
شماره کارت

6221-0612-0255-0580

شماره حساب

47000176421602

شماره شبا

IR320540103647000176421602

نام صاحب حساب

سهند عقدایی

 

برای دریافت شماره حسابها به صورت پیامک، عدد  1 را به 02166902680 شماره تلفن اسپیلت البرز ارسال نمائید.

قوانین و شرایط عمومی سفرهای طبیعت گردی که به تصویب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسیده است حاکم بر کلیه سفرهای طبیعت گردی اسپیلت البرز می باشد. لطفا برای مطالعه اینجا کلیک کنید.

 


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
Shahab Alikhani
1399/01/21 20:48
باسلاماقایی با سن ۲۸ سال هستم و امادگی بندگی خوبی دارم ولی کوهنوردی نکرده امآیا شرایط لازم ثبت نام برای تور الموت تا شمال را دارم؟
پاسخ
ناشناس
1399/03/26 16:30
سلام همسفر عزیز
لطفا روی این تور رزرو بدون پرداخت ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند،فرم لازم رو ارسال کرده و برای شرکت در تور راهنمایی تون کنند.
ناشناس
1398/06/06 01:55
سلام آیا هنوز این تور برگزار میشه یا کنسل شد؟
پاسخ
ناشناس
1399/03/26 16:56
سلام همسفر گرامی
تمام تورهای ما در حال برگزاری هستند و اجرا خواهند شد.
ماشاالله گودرزی
1398/04/28 15:14
سلام عرض می کنم . بنده ۵۴ ساله ام و هفته ای دو بار مسیر دارآباد رو تا درازلش کوهپیمایی می کنم . آیا تور مناسب بنده ( برنامه سبک ) برای عبور از البرز تا دریای شمال دارید ؟
پاسخ
مدیر سایت
1398/04/30 17:28
آقای گودرزی عزیز، به زودی برنامه های عبور از زاگرس خواهیم داشت و باقی برنامه ها در وبسایت به روز رسانی خواهند شد.
شریفی
1398/06/25 13:58
سلام مشکلی نیست و به توانایی شخص بستگی دارد و نه به سن و سال، بویژه که بار وکوله توسط حیوان برده میشود کوهپیمایی آسانتر خواهد بود.