WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
این تور برگزار شده است.

تور دشت لار تا ناندل (زیباترین دره البرز در زیباترین زمان سال)

راهپیمایی اختصاصی اسپیلت البرز
4 روزه
از 27 خرداد 1399
تماس با اسپیلت البرز کد 3725
این سفر در یک نگاه
در اینجا اطلاعات کلیدی سفر به طور خلاصه آمده است.
  • زمان حرکت: سه شنبه 1399/03/27 - ساعت 05:00 صبح
    (لطفا 30 دقیقه زودتر در محل قرار حضور یابید.)
  • مدت: 4 روزه از 27 خرداد
  • بیشترین فعالیت: 4  فعالیت در این تور سنگین می باشد شامل: پیاده روی و کوهنوردی روزانه حدوداً 4.30 ساعت صبح و 4 ساعت بعد از ظهر در ارتفاعاتی معمولاً کمتر از 3000 متر و گاهی تا 35000 متر از سطح دریا. در طول این سفر حمل کوله پشتی ها توسط ماشین های شاسی بلند اسپیلت صورت می گیرد و طبیعت گردان نیازی به حمل کوله پشتی سنگین ندارند.
  • زمان بازگشت: 1399/03/30 حدود ساعت 19:00
  • اقامت: 2 شب کمپ مجهز1 شب بیس کمپ دماوند
  • تعداد وعده‌های غذایی: 10 وعده با اسپیلت البرز
  • محل حرکت: میدان آرژانتین،ابتدای خیابان بیهقی، کمی بالاتر از فروشگاه شهروند، جلوی بانک سامان.
  • وسیله نقلیه اصلی: متناسب با تعداد نفرات (برای رفت و برگشت به منطقه)
  • وسیله نقلیه محلی: تویوتا پیک آپ ((برای حمل کوله پشتی ها و تجهیزات کمپ مجهز).)

جاذبه‌ها و آلبوم عکس
جاذبه‌ها
  • شرکت در یک تور ترکینگ کاملاً استثنایی که تنها سالی یک بار توسط اسپیلت البرز اجرا می شود
  • پیاده روی و کوهپیمایی در منطقه زیبای خاتون بارگاه
  • عبور از تنگ یونزا
  • پیمایش پارک ملی دشت لار در زیباترین زمان سال
  • چندین بار عبور از عرض رودخانه همراه با آموزش های صحیح چگونگی عبور از آب
  • دیدار از دشت های پوشیده از گل های وحشی رنگارنگ
  • امکان مشاهده جانوران وحشی و پرنده گان زیبا
  • امکان آب تنی در خنکای رود
  • عبور از یال داغ و دشت سرداغ مرتفع ترین دشت ایران
  • عکاسی از مناظر بی بدیل قله دماوند از نزدیکترین موقعیت های مکانی
  • پیمایش دشت زیبای ناندل پوشیده از شقایق های وحشی
  • تجربه دوشب اقامت در کمپ مجهز اسپیلت البرز در دشت لار و یک شب اقامت در "اکوکمپ دماوند" واقع در روستای ناندل
  • آموزه هایی از بقا در طبیعت و کوهستان. 

درجه سختی 4 شامل: پیاده روی و کوهنوردی روزانه حدوداً 4.30 ساعت صبح و 4 ساعت بعد از ظهر در ارتفاعات کمتر از 3000 متر و گاهی تا 35000 متر از سطح دریا. در طول این سفر حمل کوله پشتی ها توسط ماشین های شاسی بلند اسپیلت صورت می گیرد و طبیعت گردان نیازی به حمل کوله پشتی سنگین ندارند. در طول دو روز اول شما ناچارید از طبیعت به عنوان سرویس بهداشتی استفاده کنید و با توجه به نبود حمام می توانید در صورت تمایل از آب تنی در رودخانه استفاده نمایید. اما در کمپ مجهز ناندل سرویس بهداشتی و حمام آبگرم وجود دارد.

لازم به ذکر است از پذیرفتن کودکان دوست داشتنی زیر چهارده سال وهمچنین افراد بزرگسال محترمی که آمادگی جسمانی کافی برای این برنامه را ندارند معذوریم، این عزیزان را با کمال میل به سفرهای طبیعت گردی سبک و جذاب دیگر اسپیلت که همزمان با همین برنامه در حال اجراست دعوت میکنیم.

درباره سفر
  • در کمپ اسپیلت البرز همه چادرها دو نفره می باشد و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همسفران سینگل نیز می توانند هنگام خرید تور تقاضای چادر اختصاصی نمایند.
  • میزان فعالیت این تور سنگین است شامل: پیاده روی و کوهپیمایی(روزانه حدوداً 8 ساعت) در ارتفاعات حدوداً  3000 متری از سطح دریا.
  • در طول این سفر، کوله پشتی ها توسط ماشین های بیابانی اسپیلت البرز حمل می گردد تا طبیعت گردان بتوانند سبک بار پیاده روی نمایند.
اقامت و غذا
با کمک این جدول برنامه اقامت و وعده‌های غذایی سفر نمایش داده شده است.
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 طبیعت اسپیلت البرز طبیعت گردشگر کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت البرز
2 کمپ مجهز اسپیلت البرز طبیعت اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت البرز
3 کمپ مجهز اسپیلت البرز طبیعت اسپیلت البرز اکو کمپ دماوند اسپیلت البرز بیس کمپ دماوند اسپیلت البرز
4 اکو کمپ دماوند اسپیلت البرز اکو کمپ دماوند اسپیلت البرز - - -
اقامت‌ها: 2 شب کمپ مجهز 1 شب بیس کمپ دماوند
سهم اسپیلت البرز کلا 10 وعده غذا شامل: 4 وعده صبحانه 3 وعده ناهار 3 وعده شام
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده اسپیلت البرز: 3 وعده
برنامه روزشمار سفر
در برنامه سفر توضیح داده‌ایم که هر روز چه جاذبه‌هایی را می‌بینیم و به کجا می‌رویم.
روز 1
طبق قرار در میدان آرژانتین حاضر می شویم و کوله پشتی های سنگین خود را به ماشین تدارکات تحویل میدهیم تا به کمپ اسپیلت البرز واقع در دشت لار منتقل شود، خودمان نیز با کوله پشتی سبکی که برای پیاده روی امروزمان برداشته ایم سوار ماشین تور شده و به سوی رودبار قصران حرکت می کنیم، با عبور از پاسگاه محیط بانی روستای گرمابدر و توقف در طبیعت ارتفاعات منطقه صبحانه ای دلچسب نوش جان می کنیم.
حالا پیاده روی مان به سوی گردنه خاتون بارگاه شروع می شود، می خواهیم واد پارک ملی لار شویم که به مجوز اداره محیط زیست نیاز دارد، اسپیلت البرز تنها آژانس مجری این تور است که فقط سالی یک بار در بهترین فصل و زمان که تعطیلات خرداد است مجوز آن را دریافت می کند.
با عبور از گردنه خاتون بارگاه می توانیم قله های اشتر و خرسنگ را از نزدیک ببینیم و عکاسی کنیم سپس به داخل تنگ یونزا سرازیر می شویم،گام گذاشتن روی برف‌هایی که از زمستان در سایه سار تنگ یونزا باقی مانده حس خوبی را برایمان ایجاد می کند، کم کم به ابتدای دشت می رسیم و باید از رود پر آب لار که خود را در کف دشت گسترانده عبور کنیم، کنار این رود زیبا توقفی خواهیم داشت تا سرپرست برنامه توضیحاتی در مورد چگونگی عبور ایمن از رودخانه بدهد.
حالا با تعویض کفش همگی به آب میزنیم و از خنکای با طراوت رود لذت می بریم، در آن سوی رود کفشهای اصلی خود را پوشیده و در عمق "پارک ملی لار" پیاده روی خود را ادامه می دهیم، در یکی از مناطق رویایی دشت که غرق گل های وحشی و رنگا رنگ می شویم توقفی خواهیم داشت تا با صرف ناهار و استراحتی کوتاه جان تازه ای بگیریم.
ادامه پیاده روی مسئولانه تیم اسپیلت البرز در چنین منطقه حفاظت شده ای که هنوز بکر مانده و از تخریب های زیست محیطی در امان است حس ناب یکی شدن با طبیعت را در دل تک تک ما ایجاد می کند، در چنین حال و هوایی به راه خود ادامه می دهیم تا به کمپ مجهز اسپیلت البرز در کمردشت برسیم، از این پس وقت آزاد است تا در هوای دلپذیر عصرگاهی چای و نسکافه نوش جان کنیم و به ریلکسیشن بپردازیم تا زمان صرف شام فرا رسد، فعالیت پر ثمر امروز را با خوابی عمیق در هوای پاکیزه و پر از سوت پارک ملی لار پایان می دهیم.
صبحانه در طبیعت توسط اسپیلت البرز ناهار در طبیعت توسط گردشگر شام در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز اقامت در کمپ مجهز
روز 2
با آواز خوش پرندگان پارک ملی بیدار می شویم تا روز دیگری از سفر را آغاز کنیم، صرف صبحانه ای دل‌چسب در هوای دلپذیر دشت و پیاده روی تا چشمه های "دیو آسیاب"، این برنامه صبح تا ظهر امروزمان است که با توجه به پوشش گیاهی و جانوری منطقه جذابیت این پیاده روی دو چندان خواهد شد.
پوشش گیاهی منطقه شامل: پونه، سیر وحشی، گلپر، چای کوهی، کاکوتی، باریجه، گل گاوزبان،موسیر، قارچ و غیره. پوشش جانوری منطقه شامل: عقاب طلایی، سارگپه، کبک دری، دلیجه و انواع گنجشک سانان رنگی، بعد از پیاده روی در چنین فضایی توقف می کنیم برای صرف ناهار واستراحت لازم.
پیاده روی بعد از ظهرمان از طریق دشت زیبای "ورارو" خواهد بود، در میان دشتهای چمن مخمل و پر گل با نمایی از قله دماوند دسته جمعی سرود می خوانیم و آرام و سرخوش به سوی محل کمپ دوم اسپیلت البرز پیاده روی می کنیم، با رسیدن به محیط دلنشین کمپ آرام می گیریم تا زمان صرف شام و شب نشینی.
صبحانه در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز ناهار در طبیعت توسط اسپیلت البرز شام در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز اقامت در کمپ مجهز
روز 3
در جمع دوستان صبحانه ای مقوی نوش جان می کنیم و روزی دوباره پر از فعالیت را آغاز می کنیم، در پیاده روی امروز ابتدا از دشت سرداغ و سپس از دشت داغ عبور می کنیم تا مفهوم بکر بودن مطلق را حس کنیم، اینجا در سمت راست ما یالهای صخره ای دماوند که از کف دشت تا قله کشیده شده عظمت این دیو سپید پای در بند را به نمایش می گذارند، از دُم یال داغ عبور کرده تا بلند ترین ارتفاع مسیر این سفر چهار روزه مان را لمس کرده باشیم"3700 متر از سطح دریا"، توقف در چنین ارتفاعی برای صرف ناهار و استراحتی کوتاه چه حسی دارد!، عکاسی از مناظر چشم نواز منطقه را نیز خواهیم داشت سپس ارتفاع کم می کنیم تا به ییلاق زیبای چمن بُن برسیم، از این پس باید دشت وسیع ناندل را بپیماییم با آن همه شقایق های سرخ و چشم انداز یخچال های بزرگ شمال قله دماوند، عصرگاهان به روستای ناندل می رسیم و می رویم تا در فضای خصوصی اکوکمپ شمالی دماوند "لوج چادر هایمان" را تحویل بگیریم، حالا وقت دوش آب گرم است و صرف چای و نسکافه تا جانی تازه بگیریم، میل نمودن شام در فضای دلچسب اکوکمپ نیز پایان امروز را رقم خواهد زد.
صبحانه در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز ناهار در طبیعت توسط اسپیلت البرز شام در اکو کمپ دماوند توسط اسپیلت البرز اقامت در بیس کمپ دماوند
روز 4
روز پایانی سفر است و صبحانه دلچسب مان از فراورده های طبیعی ییلاق، بعد از صرف صبحانه گشت روستای ناندل را داریم و خرید سوغات و صرف نهار در اکوکمپ، دل کندن آسان نیست اما زمان بازگشت به تهران فرا رسیده پس حرکت می کنیم، در بین راه با انرژی سرشارمان به سفرهای شاخص دیگری که در آینده می خواهیم برویم می اندیشیم، پیش بینی می کنیم حدوداً ساعت 19 (7 عصر) به میدان آرژانتین برسیم.
صبحانه در اکو کمپ دماوند توسط اسپیلت البرز ناهار در اکو کمپ دماوند توسط اسپیلت البرز
با زدن دکمه نقشه را بزرگ کنید تا ببینید کجا و از چه مسیری می‌رویم.
سایر خدمات

کادر اجرایی و لیدر های مجرب طبیعت گردی، ماشین شاسی بلند در اختیار تور برای حمل و نقل کوله پشتی ها و تدارکات، گرفتن مجوزهای لازم برای ورود به پارک ملی لار، پرداخت ورودیه های لازم، برپایی دو شب کمپ سیار مجهز اسپیلت البرز، و یک شب اقامت در اکوکمپ شمالی دماوند در ناندل، میوه و پذیرایی های سالم میان وعده، و بطور کلی برنامه ریزی دقیق یک تور در حال کوچ و در مسیری بکر و حفاظت شده.


در حال حاضر امکان "رزرو / خرید آنلاین" وجود ندارد.

اطلاعات تکمیلی

 دیگر روشهای خرید تور:

در صورتی‌که ثبت‌نام آنلاین برای شما امکان پذیر نبود، می‌توانید با بخش فروش اسپیلت البرز تماس گرفته و پس از اطمینان از وجود ظرفیت تور، مبلغ سفر را به حساب ذیل واریز کرده و آنگاه مشخصات واریزی خود را به همکاران فروش ما اطلاع دهید.

 

نام بانک سامان
شماره کارت

6219-8610-1718-8912

شماره حساب

081080000310409001

شماره شبا

IR090560081080000310409001

نام صاحب حساب

ابراهیم صالحی

 

برای دریافت شماره حسابها به صورت پیامک، عدد  1 را به 02166902680 شماره تلفن اسپیلت البرز ارسال نمائید.

قوانین و شرایط عمومی سفرهای طبیعت گردی که به تصویب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسیده است حاکم بر کلیه سفرهای طبیعت گردی اسپیلت البرز می باشد. لطفا برای مطالعه اینجا کلیک کنید.