WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
این تور برگزار شده است.

تور کویرنوردی ترکیبی (Multi Activity)

شتر، آفرود و پیاده (فولبرد)
2 روزه
از 16 آبان 1397
تماس با اسپیلت البرز کد 2853
این سفر در یک نگاه
در اینجا اطلاعات کلیدی سفر به طور خلاصه آمده است.
  • زمان حرکت: چهارشنبه 1397/08/16 - ساعت 04:00 صبح
    (لطفا نیم ساعت قبل در محل قرار حضور یابید.)
  • مدت: 2 روزه از 16 آبان (2 روز و 1 شب)
  • بیشترین فعالیت:  درجه سختی این تور 3 یعنی فعالیت نیم سنگین یا به عبارتی روزانه 2 الی 4 ساعت پیاده‌روی در کویر و همچنین روزانه 4 الی 5 ساعت نشستن در پاترول برای طی مسیرهایی از کویر مرکزی ایران و حدوداً 1 الی 2 ساعت شتر سواری در روز دوم و همچنین آمادگی لازم برای اقامت شبانه در چادر.
  • زمان بازگشت: 1397/08/17 حدود ساعت 22:00
  • اقامت: 1 شب کمپ مجهز
  • تعداد وعده‌های غذایی: 5 وعده با اسپیلت البرز
  • محل حرکت: میدان آرژانتین،ابتدای خیابان بیهقی، کمی بالاتر از فروشگاه شهروند جلوی بانک سامان.
  • وسیله نقلیه اصلی: متناسب با تعداد نفرات
  • وسیله نقلیه محلی: پاترول (پاترول و نظیر آن برای مسیر‌های کویر، هر چهار نفر در یک پاترول (سه نفر عقب و یک نفر جلو) که می‌بایست هر از گاهی نفرات جای خود را باهم تعویض نمایند.)

جاذبه‌ها و آلبوم عکس
جاذبه‌ها

 کویر نوردی ترکیبی (Multi Activity)

1- قسمت‌هایی از مسیر که سواره طی می‌کنیم: تهران تا منطقه را با ماشین توریستی می‌رویم، بخشی از مسیر سفر با قافله شتر خواهد بود، بخشی به صورت آفرود و سافاری هیجان انگیز درفراز و نشیب تپه‌های ماسه‌ای و دریاچه نمک و قسمتی دیگر پیاده‌روی در تپه‌های ماسه‌ای و بخشی نیز عبور از میان جنگل‌های گز و تاق کویر است.

3- قسمت‌های بخوربخور: نوش جان کردن ماهی قزل آلای کویر. بله تعجب نکنید قزل آلایی که در کویر پرورش می‌یابد. نوش جان کردن کباب لذیذ شتر، نوش جان کردن جوجه کباب آتشی، نوش جان کردن دمنوش های محلی، امکان ارائه غذای ساده ای به صورت غیر گوشتی فقط برای همسفرانی وجود دارد که از قبل اعلام کرده باشند، نوش جان کردن شربت عرقیجات از محصولات منطقه، نوش جان کردن سالاد و سبزی تازه در تمام وعده‌های غذایی، نوش جان کردن دو نوع میوه فصل در هر روز، نوش جان کردن تنقلات و خشکبار.

4- امکانات اقامتی و بهداشتی: چادرهای دو نفره در اختیار همسفران قرار می‌گیرد، چادر اجتماعات و غذا خوری با میز و صندلی، در کمپ مجهز اسپیلت البرز برق برای روشنایی اجتماعات و شارژ نمودن دوربین و موبایل مهیاست. در کمپ آب شرب، سرویس بهداشتی صحرایی و مایع دستشویی وجود دارد، در طول مسیر آب برای آشامیدن و طبخ غذا به اندازه کافی وجود دارد و کمبودی نیست ولی برای مصارف دیگر جداً صرفه جویی همگانی لازم است.

5- قسمت‌های آموزشی و انتقال تجربه توسط راهنمایان: آشنایی با جغرافیای کویر مرکزی ایران، آشنایی با انواع پوشش گیاهی کویر مرکزی و چگونگی دسترسی آنها به آب، آشنایی با انواع پوشش جانوری کویر و چگونگی دسترسی پرندگان کویر مرکزی ایران به آب. آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم کویرنشینان و سرگرمی آنان، آشنایی با آسمان کویر و ستاره‌های کلیدی در جهت‌یابی شبانه.

فعالیت سفر: فاصله از مبدا 260 کیلومتر و 3.5 ساعت می باشد، همچنین درجه سختی این تور 3 یعنی فعالیت نیم سنگین یا به عبارتی روزانه 2 الی 4 ساعت پیاده‌روی در کویر و همچنین روزانه 4 الی 5 ساعت نشستن در پاترول برای طی مسیرهایی از کویر مرکزی ایران و حدوداً 1 الی 2 ساعت شتر سواری در روز دوم و همچنین آمادگی لازم برای اقامت شبانه در چادر.

 

اقامت و غذا
با کمک این جدول برنامه اقامت و وعده‌های غذایی سفر نمایش داده شده است.
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 رستوران اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت البرز کمپ مجهز در دل کویر
2 کمپ مجهز اسپیلت البرز طبیعت اسپیلت البرز - - -
اقامت‌ها: 1 شب کمپ مجهز
سهم اسپیلت البرز کلا 5 وعده غذا شامل: 2 وعده صبحانه 2 وعده ناهار 1 وعده شام
در این سفر مسافر نیاز به آوردن وعده غذایی ندارد.
تعداد میان وعده بر عهده اسپیلت البرز: 2 وعده
برنامه روزشمار سفر
در برنامه سفر توضیح داده‌ایم که هر روز چه جاذبه‌هایی را می‌بینیم و به کجا می‌رویم.
روز 1
به سوی اتوبان قم حرکت می‌کنیم و صبحانه‌ای دلچسب و کامل در رستوران میل می‌کنیم، به آران و بیدگل که رسیدیم در ماشین‌های آفرود جابه‌جا می‌شویم تا وارد کویر شویم، به چاله چارتاقی می‌رویم تا با کشاورزی بدوی در کویر آشنا شویم، همچنین از رمز و راز جنگل‌های کویری و چگونه زیستن جانوران و گیاهان در مقابل کم‌آبی نیز آگاه می‌شویم، از کلوت‌های کویر در مسیر جاده ابریشم بازدید و عکاسی می‌کنیم،
از این پس راهمان را در کویر ادامه میدهیم تا به "دماغه پونک" یکی از باراندازهای کاروانیان قدیم بر سر راه جاده ابریشم برسیم، در این نقطه دور از هیاهو کمپ مجهز اسپیلت البرز برای اقامتمان برپاست، با قرار گیری در کمپ وقت آن رسیده که ناهارمان را نوش جان کنیم و دمی بیاساییم.
باید آماده شویم برای پیاده روی در میان دست نخورده ترین تپه های ماسه ای بند ریگ، گذر از رمل های لطیف و پر از سکوت آن هم با پای برهنه به منظور "ماساژ درمانی کف پاها"، حس خوب و گذر زمان تداوم دارد تا نظاره گر ناپدید شدن خورشید باشیم در غروب دل انگیز، دیگر وقت آن است که باز گردیم به کمپ برای خوردن دمنوش های محلی و ریلکسیشن، در فضای کمپ و هوای گرگ‌ومیش کم کم شاهد نمایان شدن دونه به دونه ستاره‌ها می شویم، به مرور آسمان کویر پر از ستاره شده و ما را در بر می‌گیرد تا سکوت شب را تجربه کنیم غرق در کهکشان ها....
صرف شام لذیذ از "کباب شتر" و سپس شب‌نشینی پایان بخش فعالیت پرثمر امروزمان خواهد بود، می‌ماند خواب شبانه در سکوت کویر آن هم زیر "آسمان پر ستاره" که وصف خود را دارد.
صبحانه در رستوران توسط اسپیلت البرز ناهار در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز شام در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز اقامت در کمپ مجهز
روز 2
صبحگاهان برای دیدن طلوع خورشید کویر بیدار شده و سپس صرف صبحانه‌ای دلچسب را خواهیم داشت، با ماشین‌های آفرود حرکت می کنیم و فراز و فرود تپه‌های ریگ روان را می‌پیماییم تا نوع دیگری از فعالیت را تجربه کنیم(فوران آدرنالین). در ادامه راه می رویم در بستر دریاچه نمک تا بر روی پولیگون‌های زیبای نمک پیاده‌روی می‌کنیم، صدای آهنگین خش‌خش زیر پا حس خوبمان را دو چندان می کند، این صحنه‌های زیبا را با دوربین‌های عکاسی‌مان ثبت می‌نماییم شاید بتوانیم گوشه‌ای از کلکسیون زیبای کویر را به عزیزانمان نشان دهیم.
صلات ظهر است، صرف ناهارمان در کمال ناباوری از ماهی کباب قزل آلای لذیذ کویر در کنار یک برکه زیبا خواهد بود، سپس دمی آسودن در کنار این برکه زیبا و شروع فعالیت از نوعی دیگر، پایان بخش این تور(Multi Activity) طی مسیری از جاده ابریشم است آن هم با قافله شتر، مسافتی را در یکی از شاخه‌های جاده ابریشم با صدای دلنشین زنگوله شتر طی می‌کنیم به سبک کاروان‌های نیاکانمان. سپس با ماشین های آفرود از کویر خارج می شویم تا حدوداً ساعت 17 برسیم به وسیله نقلیه توریستی مان که قرار است ما را به تهران باز گرداند. حالا با یک دنیا خاطره به سوی تهران در حرکتیم و برای برنامه های آینده شوری دیگر در سر داریم.....
پیش بینی می کنیم حدوداً ساعت 22 به میدان آرژانتین برسیم.
صبحانه در کمپ مجهز توسط اسپیلت البرز ناهار در طبیعت توسط اسپیلت البرز
سایر خدمات

ماشین های شاسی بلند آفرودی برای مناطق کویری، برای هر 4 نفر(یک دستگاه پاترل) و یا مشابه آن را در نظر گرفته ایم و علاوه بر آن ماشین پشتیبانی و تدارکات آفرودی نیز گروه را حمایت می کند، کاروان شتر برای طی قسمتی از مسیر، یک شب اقامت در کمپ مجهز اسپیلت البرز، میوه و دم نوش و چای، ورودیه های لازم، بیمه مسئولیت مدنی سفر، راهنمای مجرب کویر و طبیعت.


سایر توصیه‌ها

کیسه خوابی که با خود به این برنامه می آورید "کامفورت 5+ باشد".


در حال حاضر امکان "رزرو / خرید آنلاین" وجود ندارد.