WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
این تور از محصولات داخل سایت حذف شده است.

تور راهپیمایی پاییزی در جنگل های وروشت

رنگ و وارنگ
2 روزه
از 2 آذر 1397
تماس با اسپیلت البرز کد 2759
این سفر در یک نگاه
در اینجا اطلاعات کلیدی سفر به طور خلاصه آمده است.
  • زمان حرکت: جمعه 1397/09/02 - ساعت 04:00 صبح
    (لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید.)
  • مدت: 2 روزه از 2 آذر (2 روز و 1 شب)
  • بیشترین فعالیت: 3  پیمایش جنگل و کوهنوردی نیم سنگین در مسیر های پاکوب با شیب های متوسط و بیشتر. میزان پیمایش کوه و جنگل روزانه 4 تا 6 ساعت می باشد.
  • زمان بازگشت: 1397/09/03 حدود ساعت 20:00
  • اقامت: 1 شب ترکیبی از کلبه و چادر
  • تعداد وعده‌های غذایی: 5 وعده با اسپیلت البرز
  • محل حرکت: میدان آرژانتین،ابتدای خیابان بیهقی، کمی بالاتر از فروشگاه شهروند، جلوی بانک سامان.
  • وسیله نقلیه اصلی: متناسب با تعداد نفرات

جاذبه‌ها و آلبوم عکس
جاذبه‌ها

تجربه جنگل‌نوردی پاییزی در منطقه وروشت، جنگل‌هایی در شمالی‌ترین بخش رشته کوه البرز. 

به ارتفاعات بالاتر که صعود می‌کنیم به چشم‌اندازهای کل منطقه مشرف می‌شویم، تا چشم کار می‌کند جنگل است و جنگل و در پس آن جلگه و دریا. از این کلکسیون منحصر به فرد عکاسی می‌کنیم.

شب مانی در کمپ جنگل(ترکیبی از کلبه و چادر) با سکوت وصف ناپذیرش فراموش نخواهد شد، آموزه‌هایی از مباحث بقا در طبیعت توسط سرپرستان هیمالیا نورد اسپیلت البرز به دانشمان خواهد افزود.

پوشش گیاهی منطقه شامل: پلم، درختچه های زالزالک، زرشک، کنوس(ازگیل)، کاج خزنده، سپیدار، هوروس (اوروس)  ، بوته های گون، بانج (از خانواده گون).  

پوشش جانوری منطقه شامل: کبک، دارکوب، جغد، خرس، گراز، آهو و بزکوهی.

 

اقامت و غذا
با کمک این جدول برنامه اقامت و وعده‌های غذایی سفر نمایش داده شده است.
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 رستوران اسپیلت البرز لانچ باکس در طبیعت اسپیلت البرز محل اقامت اسپیلت البرز ترکیبی از کلبه و چادر میان جنگل
2 محل اقامت اسپیلت البرز لانچ باکس در طبیعت اسپیلت البرز - - -
اقامت‌ها: 1 شب ترکیبی از کلبه و چادر
سهم اسپیلت البرز کلا 5 وعده غذا شامل: 2 وعده صبحانه 2 وعده ناهار 1 وعده شام
در این سفر مسافر نیاز به آوردن وعده غذایی ندارد.
تعداد میان وعده بر عهده اسپیلت البرز: 2 وعده
برنامه روزشمار سفر
در برنامه سفر توضیح داده‌ایم که هر روز چه جاذبه‌هایی را می‌بینیم و به کجا می‌رویم.
روز 1
صبحگاهان به سوی جاده چالوس حرکت می‌کنیم و صبحانه‌ای دلچسب در رستوران نوش جان می‌کنیم. مسیرمان را تا روستای جنگلی کیکو ادامه می‌دهیم و پس از بار زدن کوله‌پشتی‌ها بر چهارپایان، پیمایش جنگل‌های کوهستانی را به صورت سبک‌بار آغاز می‌کنیم.
ناهارمان را در جنگل صرف می‌کنیم و در طول مسیر با گیاهان و درختان منطقه آشنا می‌شویم و از مناظر زیبای مسیر عکاسی می‌کنیم، محل شب مانی‌مان ترکیبی است از "کلبه و چادر"، بعد از رسیدن به کمپ و پذیرایی میان وعده به عکاسی از مناظر زیبای منطقه می‌پردازیم.
سپس وقتمان آزاد است تا بتوانیم با ریلکسیشن و نوشیدنی‌های گرم در طراوت جنگل لذت ببریم، برنامه عصرگاهی را با آموزه‌هایی از مباحث مربوط به بقا در طبیعت و تکنیک‌های کاربردی کوهستان کامل می‌کنیم.
صرف شام پایان بخش امروزمان است، حالا خواب شبانه در سکوت جان بخش جنگل توصیف خود را دارد.
صبحانه در رستوران توسط اسپیلت البرز ناهار در لانچ باکس در طبیعت توسط اسپیلت البرز شام در محل اقامت توسط اسپیلت البرز اقامت در ترکیبی از کلبه و چادر
روز 2
صبحانه را نوش جان می‌کنیم و به شکلی تیمی و آرام مسیرهای زیبای درختچه‌ای را صعود می‌کنیم، در انتها به زیر صخره‌های "مری" خواهیم رسید که مشرف است بر جنگل و جلگه و دریا، چشم‌اندازهایی مسحورکننده برای عکاسی از چهره هزار رنگ پاییزی تا حس خوبمان را افزایش دهد.
حالا باز می‌گردیم به کمپ تا وسایل خود را جمع و جور کرده و بار چهارپایان کنیم، به سوی ارتفاعات پایین دست جنگل روانه می‌شویم تا ناهاری دلچسب نوش جان کنیم.
حدوداً ساعت 3 تا 4 بعد از ظهر با انرژی فراوان و کوله‌باری از خاطرات خوش به سوی تهران بازمی‌گردیم و با آرامش بیشتری که از جنگل‌های سخاوتمند وروشت به دست آورده ایم به پیمایش جنگل‌های دیگر می‌اندیشیم. پیش بینی می‌کنیم حدود ساعت 22 به تهران برسیم.
صبحانه در محل اقامت توسط اسپیلت البرز ناهار در لانچ باکس در طبیعت توسط اسپیلت البرز
با زدن دکمه نقشه را بزرگ کنید تا ببینید کجا و از چه مسیری می‌رویم.
سایر خدمات

برای هر 5  الی 6 نفر شرکت کننده یک نفر راهنما و مربی کوهنوردی همراه است تا ایمنی سفر کامل شود، وسیله نقلیه متناسب با تعداد نفرات، چهارپایان جهت حمل کوله پشتی‌ها و تجهیزات لازم، یک شب اقامت در کمپ جنگل(ترکیبی از کلبه و چادر) در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا، بیمه مسئولیت مدنی سفر، آموزش مباحث کاربردی در کوهستان توسط مربیان هیمالیا نورد اسپیلت البرز.


سایر توصیه‌ها

 

وسایل ضروری برای تور های کوهنوردی بیش از یک روز در فصول گرم و معتدل(نیمه اردیبهشت لغایت نیمه آبان) و ارتفاعات کمتر از 4000 متر:

کفش کوه نوردی سبک، جوراب حوله ای ضخیم و جوراب اضافه، پیراهن و شلوار ترکینگ(پیراهن آستین بلند باشد)، پیراهن لایه اول، پیراهن لایه دوم، باتوم کوه نوردی، کلاه آفتابی، عینک آفتابی، 2 تا 2.5 لیتر آب از منزل بیاورید، لیوان شخصی، کیسه خواب/کامفورت 5، زیر انداز مخصوص کیسه خواب به علاوه یک زیرانداز کوچک(نیم زیرانداز)، فلاسک کوچک انفرادی چای، کیف کوچک کمکهای اولیه شخصی و اگر تحت درمان خاصی هم هستید حتماً داروی مصرفی خود را همراه داشته باشید، هدلمپ، کاپشن و شلوار بادگیر ضد آب، پانچو برای مواقع بارانی، کاپشن و شلوار پلار، دستکش پلار، روکش دستکش، کلاه گرم، گتر،کارت شناسایی معتبر و دفترچه بیمه، چاقوی جیبی، طناب انفرادی و یک کارابین ساده، کرم ضد آفتاب، کوله کوچک یک روزه با کاور ضد آب برای حمل وسایل حداقلی و آب و خوراکی های مورد نیازتان در حین کوهنوردی، علاوه بر آن یک کوله پشتی بزرگتر با حجم مناسب که دیگر وسایلتان در آن جای گیرد برای حمل با چهارپایان و یا وسایل نقلیه محلی.

ممکن است در یک برنامه خاص، استثناعاً علاوه بر موارد فوق به وسایل دیگری هم نیاز باشد که در آن صورت سرپرست برنامه از قبل به شما اطلاع خواهد داد.


در حال حاضر امکان "رزرو / خرید آنلاین" وجود ندارد.