WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
بلگراد، گوهر درخشان جاذبه های دیدنی صربستان

با جاذبه های دیدنی صربستان آشنا شوید

با جاذبه های دیدنی صربستان آشنا شوید

19/ خرداد/1398

متنوع، مهمان نواز و دنیایی از خوشگذرانی سه واژه‌ای هستند که می‌توان برای توصیف صربستان استفاده کرد. صربستان از دورتادور با خشکی احاطه شده و با وجود جذابیت‌های توریستی، هنوز مقصد پرطرفداری برای گردشگران به شمار نمی‌آید؛ اما آرام آرام به طرف بالای لیست در حرکت است. به همین دلیل جای خود را در بین تورهای اروپای اسپیلت البرز نیز باز کرده است. از شب‌های زنده‌ی بلگراد و فستیوال بی‌نظیر موسیقی پاپِ اگزیت (EXIT) که بگذریم، به جاذبه های دیدنی صربستان می‌رسیم که بناهای تاریخی، طبیعتی زیبا و فرهنگی جذاب را به نمایش می‌گذارند.

جاذبه های دیدنی صربستان

صربستان در جنوب شرقی اروپا و در شبه‌ جزیره‌ی بالکان قرار دارد. در شمال مسطح بوده و در جنوب کوه‌هایی بلند با تفرجگاه‌های اسکی معروف دارد. گوهر درخشان جاذبه های دیدنی صربستان، شهر بلگراد است که مقصد اصلی تورهای صربستان اسپیلت البرز به شمار می‌آید. 

بلگراد

بلگراد

شهر شگفت‌انگیز، پرماجرا، سربلند و دلیر بلگراد با لقب شهر سفید، پایتخت زیبا و دلنشین صربستان است. روحیه‌ی شاد شهر، بلگراد را به یکی از زنده‌ترین مکان‌ها در اروپا تبدیل کرده است. امروزه بلگراد به سمت آینده‌ای بسیار روشن در حرکت است اما کماکان گذشته‌ی پرهرج و مرج‌اش را در برابر چشمان‌تان به نمایش خواهد گذاشت. جلوه‌های سوسیالیستی شهر در بین آثار هنر معاصر فشرده شده‌اند و روح امپراتوری‌های هابسبورگ، عثمانی و سوسیالیستی مدرن در شهر زنده‌اند و روایت‌هایی را نقل می‌کنند.

به هر حال بلگراد از آن دست شهرهایی است که می‌توان صفحات زیادی در وصفش نوشت. پس از توصیف بیشتر آن خودداری کرده و یک راست به سراغ جاذبه‌های دیدنی بلگراد می‌رویم:

قلعه‌ی بلگراد

قلعه بلگراد

 

قلعه‌ی تحسین برانگیز بلگراد که به کاله مگدان معرف است، یکی تاریخی‌ترین جاذبه های دیدنی صربستان به شمار می‌آید. این قلعه تا به امروز میزبان ۱۱۵ جنگ و نبرد بوده و بیش از ۴۰ بار تخریب و بازسازی شده است. این قلعه برای اولین بار در زمان روم باستان ساخته شد و بیشتر استحکاماتی که امروز از آن باقی مانده مربوط به بازسازی آن در قرن ۱۸ میلادی توسط امپراتوری‌های اتریش و عثمانی است. تاریخچه‌ی خونین قلعه در کنار کافه‌ها و جو شاد امروزی‌اش منظره‌ای جالب و دیدنی می‌سازند.

قلعه بلگراد

 

کلیسای ساوا

کلیسای ساوا

این کلیسای ارتدکس در بلگراد از بزرگ‌ترین کلیساهای دنیا به شمار می‌آید. کلیسا به افتخار ساوا مقدس بنیان‌گذار کلیسای ارتدکس صربستان و یکی از اشخاص مهم قرون وسطی در این کشور، نام گذاری شده است. در اواخر قرن ۱۶ میلادی این کلیسا به دست امپراتوری عثمانی به آتش کشیده شد و بازسازی آن ۳۴۰ سال بعد یعنی در سال ۱۹۳۵ آغاز شد. این کلیسای تاریخی امروزه یکی از جاذبه های دیدنی صربستان و بلگراد به شمار می‌رود.

خیابان کنز میخایلوا

خیابان کنز میخایلوا

خیابان (Knez Mihailova) اصلی‌ترین واکینگ استریت و مرکز خرید در شهر بلگراد به شمار می‌آید. نام این خیابان ارزشمند و زیبا، بر گرفته از نام یکی از شاهزاده‌های صربستان، یعنی میخایلوا اوبرنوویچ است. برخی از عمارات‌ها و بناهای این خیابان در اواخر دهه‌ی ۱۸۷۰ ساخته شده‌اند.

موزه‌ها

بلگراد بیش از ۴۰ موزه‌ی دیدنی دارد که برخی از آن‌ها بسیار جذاب‌اند. در این بخش چند مورد از پرطرفدارترین موزه‌های بلگراد را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. موزه‌ی خطای دید یا Museum of Illusions جدیدترین، مدرن‌ترین و عجیب‌ترین موزه‌ی بلگراد که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. این موزه پر از جلوه‌های تصویری است که با استفاده از ترفندهای خطای دید حسابی شما را سرگرم خواهد کرد.

موزه‌ی خطای دید

۲. موزه‌ی هوانوردی:  موزه‌ای شیک و مدرن با قدمت ۶۰ ساله که انواع و اقسام هواپیماها در آن به نمایش گذاشته شده است.

موزه‌ی هوانوردی

۳. موزه‌ی نظامی بلگراد: شهری که جنگ‌های بسیاری به خود دیده است، قطعاً موزه‌ی نظامی جذابی دارد.

موزه‌ی نظامی بلگراد

۴. موزه‌ی نیکولا تسلا: موزه‌ای علمی که به زندگی و دستاوردهای دانشمند معروف، نیکولا تسلا اختصاص داده شده است.

موزه‌ی نیکولا تسلا

۵. موزه‌ی مارشال تیتو و موزه‌ی یوگسلاوی: دو مورد از معروف‌ترین موزه‌های بلگراد که بسیار دیدنی هستند. در موزه‌ی مارشال تیتو، مقبره‌ی یوسیپ تیتو، رئیس جمهور بزرگ یوگسلاوی قرار دارد.

موزه‌ی مارشال تیتو

۶. موزه‌ی ملی بلگراد: موزه‌ای که بعد از ۱۵ سال در سال ۲۰۱۸ بازگشایی شد.

موزه‌ی ملی بلگراد

نووی ساد

از میان بلگراد رود بزرگ دانوب عبور می‌کند. اگر از کنار دانوب به سمت شمال حرکت کنیم، به شهر نووی ساد می‌رسیم که محل برگزاری فستیوال بزرگ سالیانه‌ی موسیقی پاپ به نام اگزیت (EXIT) است.

نووی ساد به آتن صربستان معروف است. لقبی برازنده‌ی شهری تاریخی و پر از خلاقیت که گالری‌ها، صحنه‌های موسیقی تلفیقی، موزه‌ها و مواردی از این دست را در بر می‌گیرد. در نووی ساد نسبت به دیگر شهرهای صربستان روحیه‌ی لیبرال‌تری دیده می‌شود. بی خود نیست که این شهر در سال ۲۰۱۹ به عنوان پایتخت جوانان اروپا معرفی شد.

قلعه‌ی پترو وارادین

قلعه‌ی پترو وارادین

قلعه‌ی پترو وارادین یکی از جالب‌ترین جاذبه های دیدنی صربستان است که در نووی ساد قرار دارد. این قلعه، دومین دژ بزرگ اروپا بوده و روی تپه‌ای آتشفشانی به ارتفاع ۴۰ متر بنا شده است. پترو وارادین بین سال‌های ۱۶۹۲ تا ۱۷۸۰ با به کار گیری برده‌ها ساخته و تکمیل شد. سیاه‌چال‌های پترو وارادین میزبان شخصیت‌های مهمی از جمله یوسیپ تیتو بوده است. این قلعه دارای نوتل‌هایی زیر زمینی به طول ۱۶ کیلومتر بوده و هر سال میزبان فستیوال موسیقی اگزیت است.

فستیوال اگزیت

پارک ملی فروسکا گورا

در سمت دیگر رود دانوب، پارک ملی فروسکا گورا قرار گرفته است که محلی مناسب برای طبیعت‌گردی و میزبان بیش از یک جین صومعه‌ی ارتدکس صرب است، که قدمت اکثرشان به قرن ۱۶ میلادی باز می‌گردد.

اسکی در صربستان

به سمت جنوب صربستان که برویم، به رشته‌ کوه کوپا اونیک (Kopaonik) می‌رسیم که به تفرجگاه‌های اسکی و پارک ملی‌اش معروف است. یکی دیگر از محل‌های معروف توریستی برای اسکی در صربستان، زلاتیبور (Zlatibor) نام دارد که اتمسفر شاد و زنده‌اش زبانزد است.

پیست اسکی کوپا اونیک

 


19/ خرداد/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف