WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

برج کج پیزا؛ اوج شکوه و عظمت معماری ایتالیا

برج کج پیزا؛ اوج شکوه و عظمت معماری ایتالیا

10/ دی/1395

شهر پیزا در ایتالیا و منطقه توسکانی واقع شده‌است. این شهر با بنایی تاریخی و بسیار مشهور که حتما نامش را شنیده اید، برج کج پیزا (tower of Pisa) مشهور شده است.


برجی که از معماری زیبا و خاصی برخوردار است و گردشگران می‌توانند در این شهر به بازدید از کلیسا‌ها و مکان‌های مختلف بپردازند. سالانه از سراسر جهان گردشگران زیادی به ایتالیا می آیند تا ببینند چرا این برج کج است؟ آیا این برج خواهد افتاد؟ آیا از ابتدا هدف این بوده که برج کج ساخته شود؟

 برج کج پیزا

برج کج پیزا

افراد بسیاری دوست دارند در کنار برج پیزا که بلندترین برج کج ناقوس دار با سنگ‌های مرمر سفید رنگ در اروپا است عکس‌های خلاقانه ثبت کنند زیرا اوج شکوه و عظمت معماری گذشتگان را می توان درآن دید. درسمت راست برج، یک بنای جالب دیگر قرار دارد که ساخت آن از قرن دوازدهم آغاز شده و طراحی بخش خارجی آن بسیار زیبا و مجلل و به صورت برجسته می باشد اما در مقابل طراحی بخش درونی آن بسیار ساده است.

 برج کج پیزا

برج کج پیزا

هدف ازساخت این برج، استقرار یک ساعت بزرگ بر بالای آن بود اما این بنا مدتی بعد از احداث انحراف یافت و اکنون به همان صورت باقیست. برج پیزا 55 متر ارتفاع دارد و هر سال برمیزان انحراف آن افزوده می‌شود. برج کج پیزای ایتالیا با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی مشهورترین آن در کل جهان می‌باشد. این برج هر سال 2.5 سانتیمتر به سمت زمین کج می‌شود.

 برج کج پیزا

در تور دور اروپا به دیدن برج زیبا و باشکوه پیزا با راه پله ی مارپیچ خواهیم رفت.


10/ دی/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف