WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
این تور از محصولات داخل سایت حذف شده است.

صعود قله شاه دژ

مرز بین کویر و جنگل - ارتفاع 2800 متر
2 روزه
از 26 مهر 1397
تماس با اسپیلت البرز کد 2755
این سفر در یک نگاه
در اینجا اطلاعات کلیدی سفر به طور خلاصه آمده است.
  • زمان حرکت: پنج شنبه 1397/07/26 - ساعت 04:00 صبح
    (لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید.)
  • مدت: 2 روزه از 26 مهر (2 روز و 1 شب)
  • بیشترین فعالیت: 3  کوهنوردی نیم سنگین در مسیر های پاکوب جنگل و کوهستان با شیب های متوسط رو به بالا. میزان کوهپیمایی روزانه حداکثر تا 7 ساعت می باشد.
  • زمان بازگشت: 1397/07/27 حدود ساعت 20:00
  • تعداد وعده‌های غذایی: 5 وعده با اسپیلت البرز
  • محل حرکت: میدان آرژانتین،ابتدای خیابان بیهقی، کمی بالاتر از فروشگاه شهروند، جلوی بانک سامان.
  • وسیله نقلیه اصلی: متناسب با تعداد نفرات

جاذبه‌ها و آلبوم عکس
جاذبه‌ها

تجربه یک صعود جذاب در مسیری جنگلی/مرتعی/سخره ای به یکی دیگر از قله های البرز.

قله ای در جنوبی ترین قسمت مازندران یعنی حد فاصل کویر و جنگل. در عین حال که این برنامه فولبرد است شما سبکبار صعود خواهید کرد زیرا کوله پشتی ها ی سنگین با نیسان به محل کمپ شبانه حمل خواهد شد.

بر فراز قله می توانیم عکاسی کنیم از کلکسیون منحصر به فرد منطقه(قله ها و جنگلها و آبگیر های رویایی با دورنمایی از کویر مرکزی ایران).

شب مانی در کمپ مجهز اسپیلت البرز در منطقه ای با سکوت وصف ناپذیرش فراموش نشدنی خواهد بود، آموزه هایی از مباحث کاربردی در کوهستان توسط سرپرستان هیمالیا نورد اسپیلت البرز به دانشمان خواهد افزود.

اقامت و غذا
با کمک این جدول برنامه اقامت و وعده‌های غذایی سفر نمایش داده شده است.
روز صبحانه ناهار شام اقامت
مکان توسط مکان توسط مکان توسط نوع اقامت توضیح
1 رستوران اسپیلت البرز لانچ باکس در طبیعت اسپیلت البرز کمپ اسپیلت البرز کمپ مجهز اسپیلت
2 کمپ اسپیلت البرز لانچ باکس در طبیعت اسپیلت البرز - - -
سهم اسپیلت البرز کلا 5 وعده غذا شامل: 2 وعده صبحانه 2 وعده ناهار 1 وعده شام
در این سفر مسافر نیاز به آوردن وعده غذایی ندارد.
تعداد میان وعده بر عهده اسپیلت البرز: 2 وعده
برنامه روزشمار سفر
در برنامه سفر توضیح داده‌ایم که هر روز چه جاذبه‌هایی را می‌بینیم و به کجا می‌رویم.
روز 1
صبحگاهان به سوی جاده سمنان حرکت کرده و صبحانه ای دلچسب در رستوران نوش جان می کنیم. مسیرمان را تا روستای کوهستانی لنگر ادامه می دهیم و پس از بار زدن کوله پشتی ها بر نیسان، کوهنوردی را آغاز می کنیم.
مسیرمان جنگلی است، در اوایل مسیر و در نقطه ای مناسب برای صرف ناهار و استراحت توقف می کنیم. ادامه کوهنوردی در مراتعی بسیار دیدنی ما را به کمپ می رساند، در این کمپ زیبا آموزه هایی از مباحث مربوط به کوه نوردی را خواهیم داشت و سپس وقتمان آزاد است همراه با ریلکسیشن و نوشیدنی های گرم در هوایی خنک(دمای محل کمپ در روزهای تابستان بین 15+ تا 25+ درجه و شب های تابستان معمولاً بین 5+ تا 15+ درجه سانتیگراد می باشد).
آموزه هایی از مباحث کوهستان و صرف شام پایان بخش امروزمان است، حالا خواب شبانه در سکوت جان بخش کنار برکه و در ارتفاع 1800متری را چگونه می توان توصیف نمود؟.
صبحانه در رستوران توسط اسپیلت البرز ناهار در لانچ باکس در طبیعت توسط اسپیلت البرز شام در کمپ توسط اسپیلت البرز
روز 2
صبحانه را نوش جان کرده و راس ساعت 7 به شکلی تیمی و آرام کوهنوردی مان را آغاز می کنیم، در شیب های متغیر و گاهی کنار سخره ها می رویم تا به گردنه شاه دژ برسیم، استراحتی کوتاه برای خوردن میان وعده و سپس ادامه مسیر تا بر فراز قله شاه دژ قدم بگذاریم.
عکاسی از چشم اندازهای بی بدیل منطقه حس خوبمان را افزون می کند. دل کندن از آن همه زیبایی که از روی قله در افق دیدمان قرار دارد سخت است، وقت را مدیریت کرده و باز می گردیم تا در گردنه ناهارما را نوش جان کنیم و راهی کمپ شویم.
با رسیدن به کمپ استراحتی کوتاه داریم و سپس جمع آوری وسایل برای قرار دادن در نیسان. حالا حرکت می کنیم به سمت پایین و در حس نوستالژیک گذر از باغات و مزارع روستا لذتمان اوج دیگری می گیرد.
پیش بینی می کنیم ساعت 4 تا 5 بعد از ظهر به ماشین برسیم، حالا با انرژی فراوان و کوله باری از خاطرات خوش به سوی تهران حرکت می کنیم و با آمادگی جسمانی بیشتری که به دست آورده ایم به صعودهای برتر آینده مان می اندیشیم.
صبحانه در کمپ توسط اسپیلت البرز ناهار در لانچ باکس در طبیعت توسط اسپیلت البرز
با زدن دکمه نقشه را بزرگ کنید تا ببینید کجا و از چه مسیری می‌رویم.
سایر خدمات

برای هر 5  الی 6 نفر شرکت کننده یک نفر راهنما و مربی کوهنوردی همراه است تا ایمنی سفر کامل شود، وسیله نقلیه متناسب با تعداد نفرات، نیسان جهت حمل کوله پشتی‌ها و تجهیزات کمپ، یک شب اقامت در کمپ مجهز اسپیلت البرز در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا، بیمه مسئولیت مدنی سفر، آموزش مباحث کاربردی در کوهستان توسط مربیان هیمالیا نورد اسپیلت البرز.


سایر توصیه‌ها

وسایل ضروری برای تور های کوهنوردی بیش از یک روز در فصول گرم و معتدل(نیمه اردیبهشت لغایت نیمه آبان) و ارتفاعات کمتر از 4000 متر:

کفش کوه نوردی سبک، جوراب حوله ای ضخیم و جوراب اضافه، پیراهن و شلوار ترکینگ(پیراهن آستین بلند باشد)، پیراهن لایه اول، پیراهن لایه دوم، باتوم کوه نوردی، کلاه آفتابی، عینک آفتابی، 2 تا 2.5 لیتر آب از منزل بیاورید، لیوان شخصی، کیسه خواب/کامفورت 5، زیر انداز مخصوص کیسه خواب به علاوه یک زیرانداز کوچک(نیم زیرانداز)، فلاسک کوچک انفرادی چای، کیف کوچک کمکهای اولیه شخصی و اگر تحت درمان خاصی هم هستید حتماً داروی مصرفی خود را همراه داشته باشید، هدلمپ، کاپشن و شلوار بادگیر ضد آب، کاپشن و شلوار پلار، پانچو برای مواقع بارانی، دستکش پلار، روکش دستکش، کلاه گرم، گتر،کارت شناسایی معتبر و دفترچه بیمه، چاقوی جیبی، طناب انفرادی و یک کارابین ساده، کرم ضد آفتاب، کوله کوچک یک روزه با کاور ضد آب برای حمل وسایل حداقلی و آب و خوراکی های مورد نیازتان در حین کوهنوردی، علاوه بر آن یک کوله پشتی بزرگتر با حجم مناسب که دیگر وسایلتان در آن جای گیرد برای حمل با چهارپایان و یا وسایل نقلیه محلی.

ممکن است در یک برنامه خاص، استثناعاً علاوه بر موارد فوق به وسایل دیگری هم نیاز باشد که در آن صورت سرپرست برنامه از قبل به شما اطلاع خواهد داد.


در حال حاضر امکان "رزرو / خرید آنلاین" وجود ندارد.