WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
تقسیمات کشوری چین

با استان‌های کشور چین آشنا شوید

با استان‌های کشور چین آشنا شوید

25/ خرداد/1398

چین 23 استان دارد که شناخت استان‌های چین راهنمای سفر خوبی برای انتخاب تور ماجراجویانه ورود به این کشور پهناور و دیدن جاذبه‌های گردشگری آن است.


تقسیمات کشوری براساس فرهنگ و سیاست هرکشوری انتخاب می‌شوند. کشور چین که به پهناوری معروف است و سومین کشور بزرگ دنیا و دومین کشور بزرگ آسیا بعد از روسیه است، تقسیمات استانی را برای خود انتخاب کرده. چین 23 استان دارد که شناخت استان‌های چین راهنمای سفر خوبی برای انتخاب تور ماجراجویانه ورود به این کشور پهناور و دیدن جاذبه‌های گردشگری آن است.

استان‌های چین

چین 23 استان دارد که 22 استان آن زیر نظر جمهوری خلق چین اداره می‌شوند و استان بیست‌وسوم یعنی تایوان به عنوان کشوری مستقل شناخته می‌شود. هنگ‌کنگ و ماکائو نیز با اینکه جزو استان‌های چین نیستند زیر نظر چین اداره می‌شوند. با استان‌های چین آشنا شوید:

  1. چینگهای

پایتخت: شی‌نینگ

نام این استان از دریاچه آبی که در این منطقه قرار دارد گرفته شده و به پرورش اسب مشهور و یکی از جاذبه‌های گردشگری آن مزارع پرورش اسب است.

  1. سیچوآن

پایتخت: چنگدو

استان سیچوآن سال 2008 زلزله‌ی مهیبی را تجربه کرد که 90000 هزار نفر در جریان آن کشته شدند. آشنایی با این استان کوهستانی راهنمای سفر برای کوهنوردی است.

  1. گانسو

پایتخت: لانژو

جاذبه‌های گردشگری این استان بخشی از صحرای گبی، تخته‌های سنگی زیبا و شن و ماسه است و برای کسانی که دنبال سفر ماجراجویانه هستند مقصد مناسبی است.

  1. هیلونگ جیانگ

پایتخت: هاربین

هیلونگ جیانگ جزو استان‌های چین است که زمستان‌های سخت و سردی دارد و فقط 100 تا 140 روز بدون یخبندان در طول سال دارد.

هاربین

  1. یون نان

پایتخت: کون مینگ

در راهنمای سفر به چین این استان به افرادی که به سفر ماجراجویانه علاقه دارند پیشنهاد می‌شود. تنوع قومیت‌ها در این استان زیاد است بنابراین می‌توان با انواع آداب و رسوم و غذاها آشنا شد. از جاذبه‌های گردشگری این استان دره تایگر لیپینگ جورج است.

  1. هونان

پایتخت: چانگشا

این استان نیمه استوایی به رودخانه یانگ تسه که در شمال استان قراردارد مشهور است. رود یانگ تسه جزو جاذبه‌های گردشگری استان‌های چین است و هر سال عده زیادی از این رودخانه بازدید می‌کنند.

  1. شاآنشی

پایتخت: شی‌آن

این استان مرکزی جزو تاریخی‌ترین استان‌های چین محسوب می‌شود و فسیل‌های انسان‌های 500000 سال پیش در این استان پیدا شده و برای باستان‌شناسان سفر ماجراجویانه را رقم می‌زند.

  1. هبئی

پایتخت: شیجیا ژوانگ

در میان استان‌های چین هبئی استانی پر از جاذبه‌های گردشگری است که با انتخاب تور ماجراجویانه می‌توان حظ کافی برد. پایتخت چین پکن و بخشی از دیوار بزرگ چین  در این استان قرار دارند. با انتخاب تور ناشناخته‌های چین می‌توانید از این جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید.

  1. جیلین

پایتخت: چانگچون

برای سفر ماجراجویانه استان جیلین مقصدی مناسب است. این استان با روسیه، کره شمالی و مغولستان هم مرز است و کوهستان‌های زیادی دارد.

  1. هوبئی

پایتخت: ووهان

تغییرات رود یانگ تسه سفر به این استان را به تور ماجراجویانه تبدیل می‌کند و در زمستان جهت‌یابی بسیار دشوار می‌شود.

  1. گوانگ دونگ

پایتخت: گوانگ‌ژو

گوانگ‌دونگ یکی از شناخته‌شده‌ترین و ثروتمندترین استان‌های چین است که مراکز خرید لوکس و آسمان‌خراش‌های شهر از جاذبه‌های گردشگری استان هستند.

 گوانگ دونگ

  1. گوئیژو

پایتخت: گوئیانگ

این استان که در فلات واقع شده و رودخانه‌ها از سه جهت به آن وارد می‌شوند جزو مقاصد تور ماجراجویانه است.

  1. جیانگشی

پایتخت: نانچانگ

نام این استان به معنای غرب رودخانه است که به دلیل مجاورت با رودخانه یانگ تسه به این نام خوانده می‌شود البته رودخانه در واقع جنوب استان قرار دارد.

  1. هونان

پایتخت: چانگشا

هونان پرجمعیت‌ترین استان چین است و رودخانه زرد در آن قرار دارد که در طول تاریخ با وقوع سیل بسیاری را کشته است.

  1. شانشی

پایتخت: تائی‌یوان

در راهنمای سفر به استان‌های چین دیدن این استان استوایی به دلیل پوشش گیاهی و گونه‌های متنوع توصیه می‌شود.

  1. شاندونگ

پایتخت: جینان

ساحلی بودن استان و وجود دریاچه‌ای که تابستان‌ها شاهد شکفتن نیلوفرهای آبی است سبب شده استان شاندونگ به جاذبه‌های گردشگری‌اش معروف شود و در راهنمای سفر به استان‌های چین رتبه بالایی برای تور ماجراجویانه داشته باشد.

  1. لیائونینگ

پایتخت: شن یانگ

برای علاقه‌مندان به تاریخ سفر به لیئونینگ به عنوان سفر ماجراجویانه توصیه می‌شود چرا که در قرن نوزدهم بین ژاپن و روسیه برای تصاحب این منطقه جنگ درگرفته و تسخیر منچوری نیز در این استان اتفاق افتاده.

  1. آن هوئی

پایتخت: هفئی

تاریخ این استان به 2.5 تا 3.5 میلیون سال پیش برمی‌گردد و جزو جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود. نام استان هم به معنی زیبای آرامش‌بخش است.

  1. فوجیان

پایتخت: فوژو

استان زیبای فوجیان با وجود مساحت کوچکش جزو جاذبه‌های گردشگری استان‌های چین است و به دلیل موقعیت استراتژیکش تاریخی طولانی دارد.

  1. جیانگشی

پایتخت: نانچانگ

نانچانگ در دوره سلسله مینگ و قرن بیستم پایتخت بوده و تاریخی قوی دارد و در راهنمای سفر به استان‌های چین بازدید از این استان توصیه می‌شود.

  1. چجیانگ

پایتخت: هانگژو

بازدید از این استان ثروتمند و پرجمعیت به تاجران توصیه می‌شود چرا که صنایع بسیاری شامل پارچه‌بافی، آهن، کشت میوه، کاغذ و ماشین و دوچرخه دارد. با تور ناشناخته‌های چین به این استان سفر کنید و بازدیدی نزدیک از نیویورک شرق داشته باشید.

21.	چجیانگ

  1. هاینان

پایتخت: هائیکو

نام این استان به معنی جنوب دریا است و بنادر زیادی دارد که در راهنمای سفر به استان‌های چین روی زیبایی و کاربرد تجاری آن تاکید می‌شود.

  1. تایوان

پایتخت: تایپه

در میان استان‌های چین سر تایوان مدت مدیدی دعوا بود و بین کشورهای مختلف دست به دست شده.

کشور پهناور چین جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد و باید برای دیدن بهترین جاذبه‌های گردشگری برنامه‌ریزی کرد. تور ناشناخته‌های چین انتخابی مناسب است و شامل بازدید از دیوار بزرگ چین، دیدار از شهر ممنوعه، معبد بهشت و میدان تیان آنمن، قایق سواری بر روی رودخانه زیبای «لی»، سوار شدن بر عظیم ترین و طولانی ترین تله‌کابین دنیا، بازدید از مناظر اعجاب انگیز پارک ملی ژانگ جیاجیه، عبور از بلندترین گذرگاه شیشه ای در دنیا بر فراز دره عمیق، بازدید از منطقه اعجاب انگیز «تیان من»، دیدار از برج شانگ‌های، دومین آسمان خراش بلند دنیا، گشت شهری شانگ‌های، گشت‌های خرید می‌شود.


25/ خرداد/1398



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف