WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

چند مثال ساده برای شروع کوهنوردی

چند مثال ساده برای شروع کوهنوردی

16/ تیر/1398

کوهنوردی یکی از لذت بخش‌ترین و چالش برانگیزترین فعالیت‌های طبیعت‌گردی است که با انجام این ورزش پرطرفدار علاوه بر لذت بردن از مسیر و مناظر زیبای اطراف می توانیم سلامت جسمی و روحی خود را ارتقا دهیم.


صعود و فرود از کوه‌ها در مسیرهای بدون عوارض و پیچیدگی که به جز فن قدم زدن نیاز به فن و مهارت دیگری ندارد کوهپیمایی است. از آنجایی که چنین فعالیت مهمی در زندگی عادی بیشتر مردم وجود ندارد ممکن است انجام آن بدون هیچ پیش زمینه‌ و آمادگی جسمانی لازم مشکلات و صدمات جدی را در پی داشته باشد. اما انتخاب چنین فعالیتی برای همه‌ی گروه‌های سنی در شرایط مختلف جسمی قابل انجام است.

 کوهنوردی

 

قبل از اینکه بخواهیم راجع به آمادگی جسمی و ذهنی حرفی بزنیم باید به مجموعه‌ای از اصول و نکته‌های مهم در کوهنوردی توجه کنیم که رعایت آن‌ها علاوه بر ایمن‌تر و ساده‌تر کردن برنامه کوهپیمایی و کوهنوردی به شما کمک می‌کند که از شرکت در این برنامه‌ها بیشتر لذت ببرید. از آنجایی که کوهپیمایی در بخش فعالیت‌های استقامتی قرار دارد و کیفیت سیستم هوازی یا همان قلبی عروقی مهم‌ترین قسمت موثر در این نوع فعالیت است باید روش‌های مناسبی را برای تقویت عملکرد قلب و عروق در بدن را انجام دهیم.

 کوهنوردی حرفه‌ای

 

هر چند کوهنوردی به دلایل مختلف از جمله محیط اجرایش چندان مورد توجه نبوده است ولی این فعالیت بصورت ذاتی قابل تفکیک کامل از کار و علم و  تفریح و غیره نیست.

اصول کوهنوردی

 

چند مثال ساده برای شروع تمرین‌های کوهپیمایی را برایتان آورده‌ایم:

اگر در برج زندگی می‌کنید یک مکان مناسب برای تمرین در اختیار دارید. از پله‌های برج می‌توانید برای تمرین استفاده کنید از پله‌ها بالا بروید و با آسانسور به پایین برگردید. بالارفتن از پله‌ها همانند کوهپیمایی در مسیرهای شیب‌دار است. همچنین دویدن و پیاده‎روی سریع هنگام رفتن به محل کار، دانشگاه و...  می‌تواند از بهترین و در دسترس‌ترین فعالیت‌ها باشند. اگر زمین مسطح یا بسیار کم شیب در دسترس تان نیست از دویدن اجتناب کنید و پیاده‌روی سریع را انتخاب کنید.

 کوهپیمایی

 

با توجه به این توضیح‌ها می‌توانید طبق علاقه و امکاناتی که در دسترس‌تان است تمرین‌های متنوعی را برای شروع و پیشرفت خودتان طراحی کنید.

در مقاله‌های بعدی حتما در مورد روش‌های صحیح کوهنوردی، ابزارهای مناسب و کاربردی و آمادگی‌های جسمانی و روحی برایتان خواهیم گفت.

 


16/ تیر/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف