WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
شهر صوفیه، از افسانه‌ تا تاریخ ‏

هدیه‌ای که خداوند به مردم بلغارستان بخشید!

هدیه‌ای که خداوند به مردم بلغارستان بخشید!

15/ اسفند/1397

زمانی که خداوند تصمیم گرفت تا به تمامی ملت‌های خلق‌شده بر روی زمین، سرزمینی ببخشد، بلغاری‌ها در زمین‌های کشاورزی خود به سختی مشغول کار بودند. به همین دلیل، آنها آخرین مردمی بودند که برای گرفتن زمین خود نزد خدا حاضر شدند.


خداوند که تمام زمین‌های موجود را قبل از رسیدن بلغاری‌ها به ملل دیگر بخشیده بود، از این که دیگر چیزی برای هدیه دادن به مردم سخت‌کوش بلغارستان نداشت خیلی ناراحت شد. به همین دلیل خدا تصمیم گرفت تا بخشی از سرزمین خودش را به مردم بلغارستان ببخشد. سرزمینی به نام بهشت!

طبیعت بلغارستان

از آن زمان تا به حال بلغارستان به داشتن طبیعت زیبا، کوه‌های باشکوه، دشت‌های سرسبز و دره‌های فرش‌شده با گل سرخ معروف است.

 

شهر صوفیه نام خود را از کجا گرفته است؟

در افسانه‌ها آمده است که  امپراتور بیزانس، دختری به نام صوفیا داشت. صوفیا جوان و زیبا اما ناخوش‌احوال بود و حالش روز به روز بیشتر  رو به وخامت می‌رفت. پدرش پزشک‌های متعددی را از سراسر دنیا به بالین صوفیا می‌آورد اما هیچ‌کدام قادر به مداوای شاهزاده‌خانم نبودند. روزی پیرمردی خردمند به نزد امپراتور آمد  و در مورد محلی صحبت کرد که طبیعت و چشمه‌هایش بخشی از بهشت و هدیه‌ی خداوند بوده و می‌تواند شاهزاده صوفیا را شفا دهد.

تور بلغارستان

امپراتور بیزانس به عنوان آخرین راه چاره، تصمیم گرفت تا دخترش را به این مکان اسرارآمیز بفرستد. شاهزاده‌خانم بیمار و رو به مرگ، به محلی که پیرمرد راهنمایی کرده بود برده شد. در نهایت تعجب  اطرافیان، پس از مدتی حال صوفیا رو به بهبودی رفت و در نهایت کاملا خوب شد! این‌گونه بود که صوفیا، شاهزاده خانم بیزانتینی، تصمیم گرفت تا دیگر این زمین‌های جادویی را ترک نکند و تا آخر عمر در همانجا به زندگی خودش ادامه بدهد. از آن پس آن محل را به افتخار شاهزاده‌خانم، صوفیه خواندند و شهر صوفیه به وجود آمد.

 

صوفیه‌ی باستانی

صوفیه،  با تاریخ 7000 ساله‌ی خود، یکی از قدیمیترین شهرهای اروپاست. و به دلیل اینکه در زمان امپراتوری روم، یکی از مراکز مهم اداری بوده، در حال حاضر بسیاری از  بقایای این دوره تاریخی را در خود جا داده است.

یک حقیقت جالب و قابل توجه درباره صوفیه: شهر باستانی رومی‌ها به نام سِردیکا، درست در زیر شهر صوفیه کنونی قرار داشته‌است! دادگاه باستانی آن درست جایی بوده که الان دادگاه اصلی بلغارستان قرار دارد، خیابان‌های اصلی سردیکا در محل بلوارهای امروزه صوفیه و بقایای نکروپولیس روم زیرپای کلیسای هگیای صوفیه بوده‌اند.


15/ اسفند/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف