WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
مدار قطب شمال - قسمت 9 (سفرنبشته های سهند عقدایی)

گرینلندی ها، مسیحیانی که به مادر دریا باور دارند!

گرینلندی ها، مسیحیانی که به مادر دریا باور دارند!

2/ بهمن/1397

در افسانه های اینوئیتی مادر دریا دختری بوده به نام سدنا که بر خلاف خواست پدرش با مرغ طوفان ازدواج می کند. پدرش می خواهد او را در دریا بیاندازد. او لبه قایق را می گیرد اما پدر انگشتهایش را قطع می کند و انگشتان بریده او به قعر دریا می روند و در آنجا به سیل و گراز دریایی تبدیل می شوند...

در گرینلند اگر کسی در زمستان بمیرد به خاطر برف زیاد و سختی زمین منجمد شده، نمی توانند قبر بکنند و مجبورند جنازه را تا تابستان در میان برف نگاه دارند.


95 درصد مردم گرینلند مسیحی پروتستان هستند اما باورهای ماورالطبیعه اینوئیت با مذهبشان آمیخته است. اینوئیت ها زندگی شان متکی به شکار پستانداران دریایی مثل وال و سیل و گراز دریایی است و به الهه ای به نام مادر دریا اعتقاد دارند که روزی بخش شان است.

 

 

در افسانه های اینوئیتی مادر دریا دختری بوده به نام سدنا که بر خلاف خواست پدرش با مرغ طوفان ازدواج می کند. پدرش می خواهد او را در دریا بیاندازد. او لبه قایق را می گیرد اما پدر انگشتهایش را قطع می کند و انگشتان بریده او به قعر دریا می روند و در آنجا به سیل و گراز دریایی تبدیل می شوند. به همین خاطر سدنا مادر همه حیوانات دریایی است و امروزه اینوئیت ها باور دارند اگر او را خوشحال کنند سیل ها و وال ها را به سوی قایق هایشان روانه می کند تا شکاری پر بار داشته باشند.

 

 

کلیسا و قبرستان معمولا زیبا ترین قسمت روستاهای گرینلند بود. جالب است که در گرینلند اگر کسی در زمستان بمیرد به خاطر برف زیاد و سختی زمین منجمد شده، نمی توانند قبر بکنند و مجبورند جنازه را تا تابستان در میان برف نگاه دارند.

 

 

برای رفتن به کانال اینستاگرام و تلگرام کلیک کنید. 


2/ بهمن/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف