WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
پنج دلیل برای اینکه هرکس باید به این منطقه سفر کند!

مارو، جزیره ای خالی از سکنه

مارو، جزیره ای خالی از سکنه

27/ دی/1397

بدون شک جزایر جنوب ایران از زیباترین مقاصد سفر را برای گردشگران داخلی فراهم می کنند. بسیاری از این جزایر مانند کیش،قشم و هرمز به خصوص در سالهای اخیر با استقبال فراوانی روبرو شده اند. اما همچنان مناطق دیگری در منطقه ی خلیج فارس و هرمزگان قرار دارندکه هنوز برای عموم مردم ناشناخته و اسرارآمیز باقی مانده اند.


جزیره شیدور یا مارو یکی از جزایر غیرمسکونی خلیج فارس، در غرب هرمزگان می باشد.در این مطلب به پنج دلیل اصلی می پردازیم که هر گردشگری را وادار می کند تا کوله بارش را ببندد و در اولین فرصت راهی این جزیره ی اسرارآمیز شود!

 

1. منطقه ی غیرمسکونی

“جزیره مارو” یکی از بکرترین مناطق ایران می باشد که تقریبا به غیر از ماهی گیرهای جزیره لاوان که گاه به گاه بخاطر توفان به این جزیره پناه

می آورند، رفت و آمد دیگری به خود نمی بیند.

اگر به دنبال سفر به مکانی هستید که هنوز طبیعت دست نخورده و هیجان انگیز خود را حفظ کرده است، “جزیره شیدور یا مارو” یکی از بهترین مقاصد برای شما در ایران است!

 

2. تنها آبسنگ مرجانی حفاظت شده کشور

این جزیره تنها آبسنگ مرجانی حفاظت شده کشور به شمار می‌رود و به همین دلیل تا فاصله چندین متری از ساحل هم می توانید مرجان ها را به آسانی در کف دریا ببینید! منظره ی نفس گیر مرجان ها در آب زلال ساحل این جزیره یکی از زیباترین تجربه های بصری زندگیتان را برای شما رقم خواهد زد.

 

3. پناهگاه‌ حیات وحش لاک‌پشت‌های دریایی

این جزیره غیر مسکونی زیستگاهی بسیار مهم برای تخم‌ریزی لاک‌پشت‌های دریای مثل لاک‌پشت منقار عقابی و لاک‌پشت سبز به حساب می آید. وجود این جانوران دریایی بدون شک از هیجان انگیز ترین جذابیت های جزیره مارو می باشد.

لاک پشت دریایی جزیره مارو

 

4. پوشش گیاهی منحصر به فرد

پوشش گیاهی جزیره شامل گونه های متفاوتی از درختچه‌ و یا بوته هایی مانند آتریپلکس، سیپروس، لیسیوم، سودا،  نستورا، ارودیوم و گونه های بسیار دیگری می شود که بدون شک بهشتی بی نظیر برای علاقمندان به گیاه و گیاه شناسی و طبیعت است.

 

5. بهشت پرندگان

از این منطقه در میان افراد محلی به بهشت پرندگان یاد می شود، زیرا پوشش گیاهی و امنیت جزیره  منجر ایجاد محیطی ایده آل برای زندگی و تولید مثل گونه های مختلف پرندگان مانند پرستوی دریایی شده است.

 

برای بازدید از جزیره ی بکر و دست نیافتنی مارو در تور نوروز جزیره مارو تا سیراف با اسپیلت البرز همراه شوید.


27/ دی/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف