WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

خنک ترین مقاصد سفر در تابستان

خنک ترین مقاصد سفر در تابستان

8/ مرداد/1397

گرمای طاقت‌فرسای تابستان کلافه‌تان کرده‌است. دوست دارید از شهر بیرون بروید و خود را در معرض وزش نسیم‌های خنک قرار دهید...


حتما می‌دانید که شهرها جزایر حرارتی هستند. در بعضی نقاط ایران حتی در گرم‌ترین ماه سال دمای هوا به 10 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و می‌توان گذران چند روز خنک و به‌یادماندنی را در این مناطق بکر و باصفا تجربه کرد. با دانستن خنک‌ترین مقاصد سفر در تابستان راهی یک سفر خاطره‌انگیز شوید.

آغوزحال، مرواریدی در دل جنگل‌های دو هزارِ تنکابن

 

در مرز میان استان مازندران و گیلان، خطه‌ای سرسبز و بکر قرار گرفته‌است که در آن زیبایی خلقت، بی حد و نصر به نمایش گذاشته می‌شود. در نوار سبز هیرکانی که پابه‌پای خزر دامن افکنده‌است، تقابل میان جنگل و کوه، شگفتی می‌آفریند و یکی از زیباترین و خنک‌ترین ییلاقات کوهستانی کشور، در میان جنگل‌های دوهزار تنکابن سر بر می‌آورد. کوه سیالان سخاوتمندانه در هر دو دامنه شمالی و جنوبی خود، دشت‌هایی سرشار از حس طراوت و تازگی ایجاد کرده‌است. در تور ییلاق آغوزحال به یکی از خنک‌ترین مقاصد سفر در فصل تابستان سفر خواهید کرد.

ییلاق آغوزحال

خنکای طبیعت را در گرم‌ترین روزهای سال در آغوزحال تجربه کن

ناندل، بهشت گمشده دماوند

 

ناندل در دامنه‌های شمال شرقی کوه دماوند، رویشگاه گل‌های وحشی رنگارنگ معطر و قدم‌گاه کوهنوردانی است که قصد صعود به قله دماوند از جبهه شمال شرقی را دارند. در ییلاق ناندل همه چیز دست‌به‌دست هم می‌دهد تا فضایی پر از حس آرامش و تازگی را برای میهمانان دشت مهیا کند. وزش خنکای نسیم از سوی باختر و منظره شکوهمند قله دماوند در شمال ییلاق، در کنار زیبایی بی‌بدیل طبیعت و آبی شفاف آسمان را در تور راهپیمایی ییلاق ناندل تا دشت دریوک تجربه خواهید کرد.

ییلاق ناندل

در پیمایش ییلاقی از ناندل تا دریوک با ما همراه شو

جواهردشت، جواهری در میان دشت‌های گیلان

 

در دامنه‌های جنوبی کوه سماموس و در ارتفاع نسبی 2000 متری از سطح دریا، عروس دشت‌های ایران در قصری سرسبز سکنی گزیده‎است. ییلاق جواهردشت، یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر در استان گیلان است که هر ساله در فصل تابستان میزبان گردشگران بسیاری است که برای تجربه خنکای نسیم در زیر پوستشان به این دشت زیبا سفر می‌کنند. در جواهردشت می‌توان کوله‌بار دغدغه‌های زندگی شهری را زمین گذاشته و به صدای دل‌نشین آب چشمه‌سارهایی که از ارتفاعات سماموس سرچشمه می‌گیرند گوش جان سپرد. در تور ییلاق جواهردشت هم‌نشینی با زندگی ناب روستایی را از نزدیک تجربه خواهید کرد.

ییلاق جواهردشت

برخیز و مخور غم جهان گذران/ بنشین و دمی به شادمانی گذران

ماسال، ییلاقی که حتما باید دید

 

حتما تا به حال تصاویر جذابی که از ییلاق ماسال در صفحات مجازی پخش شده‌است را دیده‌اید. اگر پس از دیدن این تصاویر وسوسه شده‌اید که به ماسال سفر کنید باید بگویم که تنها نیستید. منظره رویایی این ییلاق به قدری زیبا و چشم‌نواز است که حتما باید آن را از نزدیک دید. علاوه بر زیبایی‌های بی‌بدیل ییلاق، آب‌وهوای مطبوع و دل‌نواز کوهستانی و قدم زدن در میان ییلاقات آلاله دشت که قتلگاه میرزاکوچک خان جنگلی بوده‌است، سفری به اعماق تاریخ را برایتان رقم خواهد. در تور ماسال و ییلاق اولسبلنگاه به یکی از جذاب‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی در دنیا سفر خواهید کرد.

ییلاق ماسال

اگر هنوز به ماسال، زیباترین ییلاق تابستانی ایران سفر نکرده‌اید، زمان را از دست ندهید

کوهرنگ، سرزمین هزار رنگ ایران

 

رویشگاه نادرترین گل زیبای جهان، لاله واژگون، را سرزمین هزاررنگ نامیده‌اند. کوهرنگ با زمستان‌های سرد و تابستان‌های خنک یکی از مقاصد پربازدید سفر در فصول گرم سال است. در سفر به کوهرنگ چهارمحال و بختیاری، به دیدار چشمه‌سارها و آبشارهای پرآب و خروشان می‌رویم. تونل کوهرنگ یکی از پرآب‌ترین سرچشمه‌های زاینده‌رود است که همانند رودی خروشان از پهنای دشت عبور می‌کند. هرساله پرنده‌های مهاجر بسیاری از سراسر جهان به تماشای یکی از زیباترین و باعظمت‌ترین تالاب‌های ایران، تالاب چغاخور، در نزدیکی کوهرنگ بختیاری می‌آیند. در تور کوهرنگ بختیاری و تالاب چغاخور از آبشار شیخ علی خان و چشمه دیمه هم دیدن خواهیم کرد.

تالاب چغاخور

کوهرنگ زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های خنک دارد.

در روزهای پایانی گرم‌ترین ماه سال، یک تعطیلی چندروزه پیش رو داریم. در این چند روز بهتر است فرصت را غنیمت شمرده و به خنک‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی ایران سفر کنیم تا خنکای نسیم را در زیر پوست خود لمس کرده و با جان تازه‌ای به دیدار شهریور ماه برویم. با انتخاب سفر مورد علاقه خود از تخفیف‌های جشنواره تورهای عید قربان بهره‌مند شوید.


8/ مرداد/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف